Így legyél rámenősebb a munkahelyeden

Borítókép: Így legyél rámenősebb a munkahelyeden Forrás: Pixabay.com/Free-Photos
Nem lehet mindig csak a kollégák és a főnök kedvét keresni; a túlzásba vitt "people-pleasing" legnagyobb vesztese ugyanis te magad lehetsz. Tanulj meg nemet mondani, a saját érdekeidet is érvényesíteni. Persze az sem mindegy, hogyan. Tippjeink hozzásegíthetnek.

Te is az a típus vagy, aki szeret örömöt okozni a körülötte levő embereknek? Nincs is ezzel semmi gond mindaddig, amíg ez nem válik kényszeressé olyan szinten, hogy a saját érdekeidet is feláldozod ennek az oltárán. Az angolban egy kifejezés is született arra, mely körülírja, amikor az ember beleesik ebbe a csapdába: ez az úgynevezett "pleasanteeism" (az angol "pleasant"=kellemes kifejezésből).

Egy „people pleaser” számára a többiek boldogsága a legfontosabb; görcsösen meg akar felelni a környezetének; emiatt pedig nem mer ellentmondani, konfrontálódni.

Ez a fajta hozzáállás azonban egyes helyzetekben nagyon is visszaüthet, például a munkahelyeden. Ha folyamatosan azt lesed, hogy mivel tudsz a kollégáid, a főnökeid kedvében járni; annak nem biztos, hogy hosszabb távon jó vége lesz. Ha mindig te vagy az, aki például magára vállalja a plusz munkát, betegen is dolgozik és soha nem kér segítséget - csak hogy megkönnyítse a többiek dolgát - akkor se időd, se energiád nem marad a saját érdekeid és szükségleteid érvényesítésére. Így pedig könnyem túlhajthatod magad, ami a saját munkád minőségének rovására is mehet; és akár a kiégéshez is vezethet.

Ismerd fel az intő jeleket, hogy ne sétálj bele ebbe a csapdába. Kérdés persze az is, hogyan lehetsz rámenősebb, tudományosabb kifejezéssel élve asszertívebb a munkahelyeden anélkül, hogy ne ess át a "ló" túloldalára? A következő lépéseket átgondolva sokat javíthatsz azon, hogyan kommunikáld magabiztosabban a saját érdekeidet, hogyan állj ki saját magadért.

6 lépés a magabiztosabb érdekérvényesítésért