Hogyan használjuk a Google megújult Kulcsszótervezőjét?

Borítókép: Hogyan használjuk a Google megújult Kulcsszótervezőjét? Forrás: https://toptarget.hu/
A kulcsszókeresés az online marketing egy olyan része, amelyet mindenki nagy előszeretettel alkalmaz, de csak nagyon kevesen értenek hozzá, még kevesebben vannak, akik profin csinálják. Mindenki szeretne a találati listákon előbbre kerülni. Bizonyos kulcsszavaknál ádáz küzdelem folyik a dobogós helyekért, míg más kulcsszavaknál surranópályán kevés ráfordítással fel lehet kerülni a legjobb helyekre. A kulcsszókeresésben nagy segítséget jelenthet a Google Kulcsszótervezője, ennek lehetőségeit tekintjük át ebben a cikkben.

A kulcsszótervezés lényege

A kulcsszótervezés elsődleges célja, hogy megtaláljuk azokat a keresőkifejezéseket, amelyeknél szeretnénk a találati lista tetejére kerülni, függetlenül attól, hogy fizetős hirdetésről vagy organikus elérésről van szó.

A Google Kulcsszótervező egy ingyenes eszköz, amelynek segítségével percek alatt rengeteg kulcsszó-kombinációt alkothatunk.

A kulcsszótervezés folyamata

A normál Google fiókon kívül a kulcsszótervezéshez szükségünk lesz egy Google Ads (korábbi nevén AdWords) fiókra is, amelynek létrehozása szintén ingyenes és néhány egyszerű lépésből áll. Ha kész a fiók, jelentkezzen be és máris indulhat a tervezés. A Kulcsszótervező az Eszközök menüben található. Ennek elindítása után 4 lehetőség közül választhatunk:

  1. Új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése
  2. Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, vagy a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba
  3. Forgalombecslések kérése kulcsszólistához
  4. Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével

Az új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése esetén először meg kell adni a saját terméket, a weboldalt és a termékkategóriát. A következő lépés a célzás és a kizáró kulcsszavak megadása. Végül a finomhangolás következik a szűrők és beállítások alkalmazásával.

Új lehetőségek a Kulcsszótervezőben

Az újdonságok leginkább a finomhangolást érintik, még részletesebben meg lehet adni a szűrőkifejezéseket és egy jóval árnyaltabb kizáráslistát lehet létrehozni. Korábban nyelvre, keresőmotorra, időpontra lehetett szűrni a listát Most ezeken felül be lehet állítani a:

  • márkát
  • kereskedőt
  • nemet és kort (pl. férfi, női, fiú, lányka)
  • színeket
  • egyéb tulajdonságokat

Jelenleg az új Kulcsszótervező még a béta verziónál tart, így most a szoftver saját maga határozza meg, hogy milyen plusz szűrési lehetőségek jelennek meg.

A szoftver által generált kulcsszavakat viszont csoportokba lehet rendezni. Az új Kulcsszótervező alkalmas továbbá egy jobb minőségű és tartalmú kizáráslista generálására is, így nem kell fizetnünk olyan megjelenésekért, amelyek nem a megfelelő kulcsszó kombinációt tartalmazzák.

A Toptarget Online Marketing Ügynökség a kulcsszó tervezést nem elszigetelten kezeli, hanem egy komplett marketing kampány részeként, melynek célja, hogy az adott weboldal sikeresebb legyen.