Drasztikusan kéne változtatnod az étkezéseden: ezzel védekezhetsz a koronavírus ellen!

étkezés,koronavírus
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A magas dózisú C és D-vitamin fogyasztása különösen fontos most, a koronavírus alatt, de nem csak ezekkel erősítheted az immunrendszeredet!

A runnerswrold.hu cikke.

Ha immunerősítés, akkor legtöbbünknek a sok zöldség és gyümölcsfogyasztás, a C- és D-vitamin ugrik be, na és persze ott vannak még a házi készítésű vírusölő csodaszerekés a gyógyteák. Ezek mind hasznosak, ha pedig mellettük a higéniára, az alapos kézmosásra, kézfertőtlenítésre is figyelsz, akkor sokat tehetsz a koronavírus ellen.

Érdemes viszont az étkezésedet is átalakítani, és a fentiek mellett a következőket betartani!

Nem a liszt és a cukor a jó megoldás

Ezer helyen olvashattad, hogy a fenti két dolog igazi hiánycikk lett a tészták és konzerv ételek mellett. Pedig a helyzet az, hogy sem a lisztben, sem a cukorban gazdag ételek nem erősítik az immunrendszert, és amellett, hogy hirtelen megemelik a vércukorszintet, nem okoznak olyan teltségérzetet, ami hosszú ideig kitart. Ráadásul az emésztést sem serkentik, és a közérzetre is negatívan hatnak – fáradt, kimerült leszel tőlük.

Most nem a fogyás a cél, sokkal inkább az immunrendszer erősítése, ahhoz pedig a fentiekre semmi szükség, hidd el. A méz kiváló immunerősítő, ha édesítésre szeretnél valamit használni, válaszd inkább ezt a megoldást. Fehérliszt helyett pedig ott vannak a maglisztek - a tökmagliszt, a hajdinaliszt, vagy akár a sokkal barátibb áron kapható zab, rizs, tönkölyliszt is egészségesebbek, és rostokban is sokkal gazdagabbak. Kiválóan lehet belőlük zsömlét, kenyeret, süteményeket sütni, sőt, vegyítheted is őket bátran!

étkezés,koronavírus
forrás: GettyImages

Óvatosan a feldolgozott ételekkel

Az adalékanyagokban hemzsegő konzervételek nem kifejezetten tápanyagdúsak: lehet, hogy az éhségérzetet csillapítják, de a szervezetre kimerült energiaraktárait nem töltik fel valós tápanyagokkal. Ne feledd, ha mirelit pizzából, sóletből, gyorsfagyasztott holmikból tankolsz fel, nem csak jópár pluszkiló garantált, de a gyomrodat is kikészíted vele. Ráadásul a bezártság könnyen arra ingerelhet, hogy evéssel vezesd le az idegességedet, ami szintén nem hasznos ezekben az időkben.

Vásárolj okosan!

A lényeg az lenne, hogy ha ritkítani akarod a vásárlásokat, és több mindent betáraznál otthonra, akkor tankolj fel a következő, hasznos és tápanyagdús alapanyagokból:

  • Könnyen elkészíthető húsáruk és halak a fagyasztóba
  • Elálló zöldségek: cékla, édesburgonya, zeller, karalébé, répa, káposzta, savanyú káposzta, amikből készülhetnek grillezett, párolt köretfélék, pürék, pástétomok, krémlevesek.
  • Fagyasztott zöldségek: sóska, spenót, zöldborsó, amikből bármikor összedobhatsz egy főzeléket.
  • A citrusfélék sokáig elállnak, a banánt le is fagyaszthatod. Az alma is hosszú ideig tárolható, a fagyasztót pedig feltankolhatod bogyós gyümölcsökkel, szilvával, amik a reggeli zabkásába vagy sütikbe is tökéletesek.
  • Aszalványok, magféleségek, amik szintén kiváló nassolnivalók, és jó tápanyagforrások.
  • Natúr joghurt, kefir, kemény sajtok, amik hosszú ideig elállnak.
  • Egészséges köretfélék: bulgur, köles, quinoa, zab, hajdina, kuszkusz. Ezek ezerféleképp variálhatók: köretnek tökéletesek, de sokukból kásák, sütemények, akár házi müzli is készíthető.
  • Hüvelyesek, akár szárazon, akár konzerv formájában:kiváló fehérjeforrások, egytálételeknek, főzelékeknek, salátáknak nagyszerűek.
  • Kenyér, lehetőleg jó minőségű, amit szintén lefagyaszthatsz. De megtanulhatsz otthon sütni kenyeret, zsemlét egészséges verziókban, hogy mindig friss pékáru legyen otthon. Kísérletezz az egészséges lisztekkel: a tönkölyliszt és a rozsliszt is remek alapanyagok!
  • Extra alapanyagokat is vásárolhatsz: ha szeretitek az indiai, a thai, a mexikói konyhát, akkor érdemes az elálló rizstésztát, tortillát, a különleges fűszereket is betárazni.

A legfontosabb tudnivalók a koronavírusról:

Nézd meg a galériánkat>5 kép
Amit tudni akarsz a koronavírusról – pánik nélkül

Runner's World

Tovább olvasok
Kép
Ezért olyan fontos, hogy hintázzon a gyerek!

Tudtad, hogy a hintázás sokkal több annál, mint egy remek szórakozás? Komoly fejlesztő hatással is van a kisgyermek mozgásfejlődésére, az egész idegrendszerére. A ritmusos mozgás ráadásul nyugtat és kikapcsol; lehetséges, hogy ezt keressük felnőttként is, egy hintaágyban ringatózva.

Kép
Palya Bea: „A gyászév kemény volt. De körülbelül egy év után újjászültem magamat”

Mindig fel tud állni, minden krízishelyzetből értéket teremt. Megénekli az emberi örömöt és fájdalmat, terápiát nyújt hallgatóinak. A szeptember 24-i Éva Psziché Esten elmeséli, hogyan épült újjá a gyászfolyamat után, és miként válhatunk mi is áldozat helyett életünk hősévé.

Kép
Napi horoszkóp szeptember 21.: az Oroszlánokban érik a váltás gondolata, a Szüzek hálásak a jelenlegi helyzetükért

A hét első munkanapján is érdemes elolvasnod a horoszkópod, hisz ismét izgalmas üzenetek várnak!

Kép
Petőfi és Szendrey Júlia zaklatott szerelme és a Szeptember végén

A 26 éves Petőfi Sándor és a 18 éves Szendrey Júlia 1847 szeptemberét Koltón töltötte a Teleki-kastélyban. A költő feltehetőleg gyakorta bámult ki nászutas lakosztályuk ablakából a vadregényes tájra, s mintegy mellékesen megírta a magyar irodalom talán legszebb szerelmes versét, a Szeptember végént.

Kép
Mosás 26 forintból? – Leteszteltem az Ecoegget

Mióta először hallottam róla, azóta ki akartam próbálni. Alig vártam, hogy a betárazott mosószerem elfogyjon, és cipekedés nélkül szerezhessem be az Ecoegget, ami rengeteg fantasztikus dolgot ígért!

Kép
3 dögös avokádós szendvics recept reggelre

Képtelenek vagyunk megunni az avokádót, és nem is akarjuk, hiszen számtalan fantasztikus hatása van a szervezetre. Mutatunk is 3 avokádós toast receptet, amiket érdemes bevezetned a reggeli rutinba!

Kép
A feleségemnek négy abortusza volt, mégis vele maradok

Örökre kitart a felesége mellett annak ellenére, hogy nagyon szeretett volna gyereket. De mi történt Katával? Dávid elmeséli.

Kép
Akkor most tényleg a kutyák is vegánok lesznek?

Több kutatás megerősíti, hogy a húsmentes kutyatáplálás még mindig jobb, mint a feldolgozott adalékanyagoktól hemzsegő konzervek és száraztápok, amikkel nap mint nap etetjük a kedvencünket.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem