Mit adjunk pálinka és kenyér helyett, hogy jobban aludjon a gyerek?

kölyök,gyerek,szülő,alvás,ételek,vacsora
Forrás: unsplash

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Egyes gyerekeket este elaltatni még akkor is nehéz, ha lefutottak egy félmaratont a játszótéren. A megfelelően összeállított vacsorával azonban segíthetünk nekik a könnyebb elpilledésben.

Ez a cikk a Gyereklélek magazin egyik korábbi számában jelent meg először.

Korunk „pálinkás kenyere” sokkal egészségesebb változatban beépíthető a teljes értékű étrendbe. Jól megválasztott ételekkel nyugtathatjuk, alváshoz segíthetjük vagy épp pezsdíthetjük a gyerekeket. Jó tudni, miért nyugodtabbak cukor nélkül, mikor kínáljunk inkább zöldséges rizst, mint joghurtot banánnal, és miért szerencsésebb a zabkását vacsorára adni, mint reggelire.

A lelki állapotot és viselkedést befolyásoló ételeket legalább három csoportra oszthatjuk. Az elsőbe az olyan anyagokat tartalmazó ételek kerülnek, amelyek testi szinten különböző hatásokat tudnak kiváltani. Ilyen például a zabpehely, amely többféle nyugtató hatású összetevővel is rendelkezik. A második csoport szintén izgalmas, itt az ételekkel kiváltott lelki folyamatok kulcsa a gondoskodás. Lehet az zöldségekkel megpakolt tönkölykenyér vagy töltött káposzta, ha a család szeretettel készítette, és egy kiegyensúlyozott napirend része. A harmadik csoportot pedig a gyakori allergének alkotják, amelyek emésztési, illetve ezzel részben összefüggő viselkedési problémákat okozhatnak. Itt említhetjük meg a speciális nevelési igényű gyerekek számára javasolt étrendeket, amelyek állandó vitatémát szolgáltatnak a szakembereknek.

alvás,gyerek,ételek,vacsora,reggeli
forrás: unsplash
Mit adjunk pálinka és kenyér helyett, hogy jobban aludjon a gyerek?

„Csecsemő- és kisgyermekkorban intenzíven fejlődik az idegrendszer. A haladás feltétele a nyugodt, mély alvás. Ehhez a táplálkozással is hozzájárulhatunk” – mondja Aradvári-Szabolcs Mariann dietetikus, aki szerint az ételek mennyiségén kívül van néhány minőségi szempont is, amelyet érdemes figyelembe vennünk.

„Sem a túl zsíros, sem a magas fehérjetartalmú ételek nem megfelelőek vacsorára, mert ezekkel a szervezet nem tud megfelelően »kikapcsolni«. De a gyümölcsök, a tej, az olajos magvak, a teljes kiőrlésű gabonák és főleg a zab olyan összetevőket tartalmaznak, amelyek biztosítják az optimális pihenést.”

Magnéziumtartalmú élelmiszerekkel az izmok ellazulását befolyásolhatjuk. Kiváló forrás a banán, a tej, a kesudió, a mandula, a mogyoró, a szezámmag, a tofu, a teljes kiőrlésű gabonák, a zab és a quinoa. Az elalvást pedig triptofántartalmú, illetve a melatonin hormont serkentő élelmiszerekkel segíthetjük. Az előbbi egy esszenciális aminosav, vagyis a fehérjék egyik építőeleme, amelyet a szervezet nem tud előállítani, így táplálékkal kell bevinnünk. A banán, a tej és a mogyoró ebben is jeleskedik, de a tojásfehérje és a pulykahús is jó lelőhelye. A melatonin pedig az alvást szabályozó hormon, amivel a már említett zabos vagy épp árpás ételek formájában lazíthatjuk a gyerekeket.

A cikk további részét a famiily.hu-n olvashatod!


Bár még nagyon kevés kutatás eredményeire támaszkodhatunk azzal kapcsolatban, hogy a kisgyerekekre és a kamaszokra milyen testi és lelki hatással van a képernyő előtt töltött idő, az alvásban biztosan nem segít nekik. Kattints a galériára, ahol remek tippeket találsz arról, hogyan szoktasd le a gyereket a képernyő-zombulásról.

Nézd meg a galériánkat> 13 kép
Így tarthatod távol a gyereket a képernyőktől

Gyereklélek magazin

Tovább olvasok
Fizetőeszköz, radír és szerelmi kötés – 19 érdekesség a kenyérről

Augusztus 20-a az Új Kenyér ünnepe, ennek apropójából összegyűjtöttünk egy halom izgalmas információt róla, amit eddig valószínűleg te sem ismertél.

A nagyobb áruházláncok iskolakezdési katalógusai egyben (hogy idén se kelljen keresgélned)

Nyomtatott reklámújságok helyett bőven elég egy helyen csekkolni (és összehasonlítani) az árakat.

Napi horoszkóp augusztus 17.: a Bikákat komoly elismerés teszi boldoggá, a Rákok fontos döntést hoznak meg

A hosszú hétvége első napján is érdemes elolvasnod a csillagok üzenetét, hisz ismét izgalmas dolgokat tudhatsz meg!

Melyik a legjobb kardioedzés, ha hasból szeretnék fogyni?

Egyáltalán nem mindenki van oda a kardióért, de ha zsírt szeretnél égetni, akkor muszáj beiktatni az edzéstervedbe. Szerencsére sokféle kardioedzés létezik.

Híres emberek, akiket gyerekkori barátság fűz össze

Hollywood tele van ikonikus barátságokkal. Sztárok, akik együtt dolgoznak, esznek, edzenek, sőt még a vörös szőnyegre is együtt sétálnak fel. És vannak olyan hírességek, akik már gyerekkoruk óta ismerik egymást.

Neked mi a szupererőd? Teszteld magad!

Töltsd ki a tesztet és írd meg nekünk, hogy eltaláltuk-e a szupererődet.

Voilà! 5 híres francia mártás, amivel bárkit lenyűgözhetsz

A klasszikus francia konyhának köszönhető a legtöbb hideg és meleg alapmártás vagy más néven anyamártás. A hollandi, a spanyol, a velouté, a besamel, a marinara és persze a majonéz is. Ezek mind-mind nélkülözhetetlenek a francia konyhában és ma már a miénkben is.

Bölcsebbé és talpraesettebbé tesz az utazás – használd ki!

Persze mindenki úgy utazik, ahogy akar. De miért ne utaznál úgy, hogy az a szellemi fittségedre is jó hatással legyen?

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Vesd bele magad a nyárba és fizess elő 40% kedvezménnyel 1185 Ft-ért!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem