Borítókép: Unatkozni a téli szünetben? Felejtsétek el, mert rengeteg program vár benneteket! Forrás: Szélforgó
Idén is összegyűjtöttünk nektek sok-sok programlehetőséget, hogy még csak véletlenül se unatkozzatok az extra hosszú, 18 napos téli szünet alatt. Az ingyenes lehetőségektől, a színházon át a múzeumlátogatásig és a különleges programokig sok minden van a tarsolyunkban, nektek csak válogatnotok kell.

Hova menjünk, amíg az angyalok díszítik a fát?

Ahány ház, annyi szokás, de sok családnál az a hagyomány, hogy amíg anyuka, apuka vagy a nagyszülők otthon díszítik a fát december 24-én, addig a család nem díszítő tagjai elviszik a gyerekeket otthonról. Ha nincs bejáratott helyetek, néhány ötlettel segítünk. A Tropicarium 10 és 14 óra között tart nyitva, jegyet 13:00 óráig válthattok. Bár a rájasimogató átépítés miatt nem üzemel, számos más látnivaló van, amivel az egész délelőttöt kellemesen eltölthetitek itt.

A Tropicarium mellett a Budapesti Állat- és Növénykert is nyitva tart 10:00 és 13:00 óra között december 24-én csakúgy, mint a Budakeszi Vadaspark. (Az Állatkerttel ellentétben ez utóbbi viszont december 25-én és 26-án zárva tart).

Ha mozgalmasabb délelőttre vágytok, akkor ellátogathattok Kalap Jakab ünnepi koncertjére Ferencvárosba, vagy a Fővárosi Nagycirkusz ünnepi műsorát is megnézhetitek délelőtt 11 órai kezdettel.

Múzeumlátogatás a szünetben

Az ünnepek alatt vagy után akár a régóta halogatott családi múzeumlátogatást is megejthetitek, amihez szintén adunk pár tippet. Az Aquincumi Múzeum december 27. és 30. között tart nyitva, utána február 15-ig felújítási munkálatok miatt zárva lesznek. A Budapest történetét és lakosait, és most egy izgalmas kutyatartásról szóló kiállítást is bemutató Kiscelli Múzeum a karácsonyi ünnepnapok, szilveszter, újév és hétfő kivételével a szünet minden napján látogatható. Az Aeropark (december 24-25-26-a, és január 1-je kivételével) minden nap 9:00 és 16:00 óra között várja a repülésrajongókat a téli szünetben mesélő pilótákkal, folyamatosan üzemelő szimulátorokkal és rengeteg más élménnyel. A Természettudományi Múzeum december 24-től 26-ig, 31-én és január 1-jén zárva, viszont a téli szünet összes többi napján nyitva lesz. A Mesemúzeumba december 22-én 10:00 és 16:00 óra, december 23-án és január 8-án 10:00 és 13:00 óra, december 28-29-én, valamint január 3-tól 7-ig 10:00 és 17:00 óra között látogathattok el. Az ingyenesen látogatható Rendőrmúzeum december 22-23., 27. és 30. között, valamint január 3-ától fogad vendégeket.

Kirándulástippek a Budai-hegyekben

A szünidőben minden nap lehet a Gyermekvasúton is utazni. Sőt, ha még a Libegőt is igénybe vesszük, remek egész napos kirándulást szervezhetünk (Figyelem! A Libegő december 24-én nem üzemel). A zugligeti végállomásától fellibbenhetünk a János-hegyre, ahol tiszta idő esetén az Erzsébet-kilátóból megcsodálhatjuk a gyönyörű panorámát. Innen több lehetőség is adódik. Például egy rövid erdei sétával a piros sáv turistajelzést követve lejuthatunk a Gyermekvasút János-hegyi állomásához. Ezután elvonatozhatunk a Normafához, vagy elmehetünk a Széchenyi-hegyi végállomáshoz, ahonnan a fogaskerekűt pótló busszal térhetünk vissza a városba. Egy másik lehetőség, ha a kilátó aljában megkeressük a barlang jelzést, és lesétálunk a kanyargós hegyi ösvényen az Átjáró barlanghoz, amin – mint a neve is mutatja – valóban át lehet sétálni. Innen az útjelzést követve egy rövid sétával visszatérhetünk a Libegő felső állomásához. A Gyermekvasútról a Normafa helyett a Szépjuhásznénál is leszállhatunk, ahol a körtúra jelzésen egy alig 5 kilométeres kellemes erdei sétát tehetünk. Mint látjátok, a lehetőségek végtelenek, akár ti is felfedezhettek egy klassz, új családi túraútvonal-kombinációt.

+1 ötlet: Kilátók, barlang, kishíd, kisvasút – a tökéletes budapesti túrahelyszín kisgyerekekkel

Forrás: Szélforgó

Kulturális élvezetek a kulináris élvezetek után

A karácsonyi nagy evés-ivás után fogyasszatok egy kis kultúrát is! December 28-án rendezik meg a Gödöllői Királyi Kastélyban a hagyományos Erzsébet királyné karácsonya elnevezésű egész napos családi rendezvényt változatos programokkal, amit kár lenne kihagyni. Még karácsony után is megnézhetitek a Müpában a Magyar Állami Népi Együttes Csodaváró Betlehemes előadását. Töredelmesen bevalljuk, hogy nem vagyunk nagy néptánc-rajongók, de ezt az előadást megnéztük, és lenyűgözően látványosnak találtuk, így mindenki másnak is szívből ajánljuk. A Varázsnagymama az Átrium gyerekeknek szóló előadása Farkasházi Réka és Bánsági Ildikó közreműködésével. Szívmelengető téli történet Csukás István meséje a téli tücsökről, amit szintén több alkalommal láthattok a szünidő alatt. A 12-16 éves korosztály számára üdítő újévi élmény lehet Haydn Az évszakok című művének beavató előadása január 1-jén.

És még néhány ötlet

A budapesti ünnepi járatok közül a Fényfüggönyös Villamos közlekedik a szünet alatt is egészen január 8-ig.

Különleges nosztalgiabuszozásra várják az érdeklődőket december végén és januárban több alkalommal. A Hősök teréről induló „Faros” Ikarusszal budapesti élményutazáson vehettek részt.

És a már a nosztalgiázásnál tartunk: a Savoya Parkban 100 játéktermi játékkal várják a látogatókat egy időszaki interaktív kiállítás keretében.

Forrás: Szélforgó

Szintén összegyűjtöttük a fővárosi korpályákat is, ez a lista is egész biztosan jó szolgálatot tesz majd a szünetben.

Figyeljétek Facebook-oldalunkat is, ahol szintén szolgálunk majd hasznos szünidei ötletekkel a téli szünet minden napján!

Ha pedig esténként megnéznétek egy jó karácsonyi filmet, nézzétek meg ajánlónkat!