Az impresszionizmus sodrában

Borítókép: Az impresszionizmus sodrában
A kiállításon a magyar plein air olyan festőóriásai sorakoznak fel mint Szinyei Merse Pál, Paál László, Munkácsy Mihály és Mednyánszky László. A nagybányai művésztelep új festőiségű törekvései, a szolnoki iskola művészeinek munkái mellett, Rippl-Rónai, Vaszary, Csók István és a magyar festészet számos más kiemelkedő művészének alkotásai láthatóak.
A magyar festészet plein-air törekvései - 1830-1920

A művészettörténetben új fejezet a francia impresszionisták festészete, amely utat nyitott az évszázadokon átívelő akadémizmussal szemben a modern művészetnek. A szabadban való festés, a festmények atmoszférikus, fénnyel telített képi világa együtt járt a kötetlenebb témaválasztással.

A KOGART Ház időszaki kiállítása a magyar festészetnek ezt a vonulatát szeretné megismertetni a közönséggel. A 19. század és a 20. század első évtizedének azok a hazai törekvései kerülnek bemutatásra, amelyek kapcsolatba hozhatók a Franciaországból kiinduló impresszionista és plein air festészettel.

A magyar művészetnek ez az izgalmas fejezete bemutatja az előzményeket is a 19. század első feléből Barabás Miklóstól id. Markó Károlyig.

A kiállításon a magyar plein air olyan festőóriásai sorakoznak fel mint Szinyei Merse Pál, Paál László, Munkácsy Mihály és Mednyánszky László. A nagybányai művésztelep új festőiségű törekvései, a szolnoki iskola művészeinek munkái mellett, Rippl-Rónai József, Vaszary János, Csók István és a magyar festészet számos más kiemelkedő művészének alkotásai új megközelítésben kerülnek egymás mellé e falakra.

Ausztriából, Németországból és az Egyesült Államokból is érkezett néhány remekmű, közülük kiemelkedő jelentőségű az amerikai Salgó gyűjteményből kölcsönzött két kép, Munkácsy Szénarakása és Szinyei Merse Pál Anya és gyermekei I. című képe. Ez utóbbi most először látható Magyarországon.

Helyszín: Budapest, Kogart Ház
A kiállítás 2009. augusztus 2-ig tekinthető meg.