A szolgálólány meséjének jelmeztervezője elárult néhány érdekességet a 3. évadról

Borítókép: A szolgálólány meséjének jelmeztervezője elárult néhány érdekességet a 3. évadról Forrás: Everett Collection
A sorozat 2017-es debütálása óta Natalie Bronfman vezető tervezője lett a shownak. Eddig két Emmy-díjra jelölték, de reméljük, a harmadikat be is zsebeli majd. A minap a Popsugarnak mesélt a harmadik évad változásairól, és hogy mi inspirálta őt.

Vigyázat, a cikkben apróbb spoilerek találhatók!

"Vicces, mert valójában operaénekes akartam lenni" – meséli Bronfman, akinek színház és dráma iránti szeretete nagyon erős hatást gyakorol munkájára, és vizuális megoldásaiban gyakran felbukkannak történelmi utalások, főként a második világháború utáni időszakot és Fellinit szereti felidézni, de Liz Taylor erősen túlzó Kleopátrájára is szeretettel gondol.

Forrás: Everett Collection
Natalie Bronfman illusztrációi a parancsnok feleségének ruháira (S3, Ep7)

Bronfman öltözékeinek történelmi megközelítését erősen szemléltetik A szolgálólány meséjének háború utáni sziluettjei. A harmadik szezonban a főbb karakterekhez kötődő cselekmények - különösen June Osborne (Elisabeth Moss), Serena Joy Waterford (Yvonne Strahovski) és Fred Waterford (Joseph Fiennes) - még az eddigiekhez képest is sokkal baljósabb fordulatot vesznek, és ezt természetesen a ruhákkal is érzékeltetni kell.

"A harmadik szezonban szerencsém volt, hogy az írók új várost hoztak létre" - mondja Bronfman. "Új dolgokat tervezhettem, miután magunk mögött hagytuk Bostont, és Washingtonban folytatódott a történet. Minden sokkal szigorúbb lett, a fátylaktól a ruhákig. Nem volt több nyakkivágás, amely szabad bőrfelületet hagyott volna. A feleségek öltözékét az 1950-es évek sziluettjeiről mintáztam, mert szerintem pont ezt az archetípust hozzák – a férj belép az ajtón, a nő nyújtja is neki a Martinit, és szó se essék arról, kinek milyen napja volt."

Forrás: Everett Collection
A szolgálólány jelmezének Washingtoni illusztrációja

"Serena karaktere mélypontról indult a harmadik évadban - elvesztette a babáját, ami miatt nagyon rossz állapotban volt, és mivel felgyújtotta az otthonukat, használt, hozzá nem illő ruhákból állt a gardróbja. A semmiből aztán az idők során elkezdte visszanyerni az erejét, és ezt a jelmezei is tükrözték, amelyek folyamatosan nyerték vissza élénk színüket és csillogásukat. Az ’50-es évekbeli ruháktól lassan haladtunk a feszesebb, testhez simuló, szinte páncélszerű darabok felé.”

Forrás: Everett Collection
A szolgálólány pelerinjének terve

“A harmadik évad sokkal intenzívebben merült el a korlátozások és a propaganda bemutatásában, mint ahogyan azt a Szolgálólány meséjének korábbi epizódjaiban láthattuk. Washington megszorításainak legszembetűnőbb kifejezése a gileádi nők által viselt, újonnan bevezetett fátylak, melyeket a négy fő vallás egy-egy archetípusa ihletett. A szolgálólányok és a nénik fejfedője egy, a fejet, az arc oldalait és a nyakat is takaró viselet, amelyet kicsit más verzióban egészen a napjainkig viselnek bizonyos rendekhez tartozó apácák. A fátyol inspirációját többek között Albrecht Dürer egyik, feleségéről készült festménye adta, amelyen az áll és a homlok is takarva van a nő arcán. Ezt gondoltam tovább, eltakarva a szájat is, amellyel az utolsó dolgot is elvettük a szolgálólányoktól: a hangjukat. Így már nincs sugdolózás, szervezkedés egymás között, csak a teljes alázat.”

Forrás: Everett Collection
A szolgálólány fátyol prototípusa

“A parancsnokfeleségek egy olyan fejfedőt kaptak, ami a zsidó kipára emlékeztet, ezt egészítettük ki egy fátyollal, amely a mély vallásosságukra utal - ők a birodalom ékkövei, akik nem érzik kötelességüknek, hogy részt kell venniük bármiben. A Márták fátyla pedig egy közel-keleti ihletésű darab, amit ha elmennek valahova, gyorsan fel tudnak tenni.”

Forrás: Everett Collection
A parancsnokfeleségek fátylas fejfedője

Bronfman jelmezeinek történelmi megközelítése egészen lenyűgöző, és általuk betekintést nyerhetünk egy igazi művész koncepciójába az élet és művészet valódi szimbiózisáról.

Forrás: Everett Collection
A márták fátyla

"Mindig a történelemből merítettem inspirációt, hiszen még maga Margaret Atwood is azt mondta, hogy minden, ami a könyvben történt, már megtörtént egyszer a történelem során." És érdemes elgondolkodni azon is, hogy napjaink kimaszkolt valósága, amiben élünk, mennyire hasonló pályát követ.

Forrás: popsugar

A szolgálólány meséje - forgatás Washingtonban