A jóganap az új pihenőnap

Borítókép: A jóganap az új pihenőnap
A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

Ilyenkor év elején kiugróan magas az edzés közben elszenvedett sérülések aránya, amiért legfőképp az újévi fogadalmak tehetők felelőssé. A legtöbben már két hét után feladják, de vannak, akik kitartanak az életmódváltással kapcsolatos döntéseik mellett. Utóbbiak gyakran követik el azt a hibát, hogy túl sokat és túl intenzíven edzenek, nem hagyják regenerálódni a testüket. Ha semmiképp sem bírod ki, hogy ne mozogj, akkor pihenés helyett menj el jógázni!

Ezek az órák a tudatosságról szólnak, itt mindenki egyensúlyra törekszik. A különböző pózok és mozgásformák bizonyítottan segítik megtörni a súlyzós edzések monotonitását, ráadásul a sérülésektől is megóvnak
magyarázza Amy Opielowski oktató.

Csak azért, mert a pihenőnapodon mész el jógázni, még ne gondold, hogy ettől nem fejlődsz semmit. Ezek a gyakorlatok másképpen építik az izomzatot, mint a konditermi feladatok, de ha az első pár alkalom után szintet akarsz lépni, akkor azokat a jógaórákat ajánljuk, melyeken nehezítésként kisebb súlyzókat is bevetnek a pózok megtartása közben.