Dolgozz ott, ahová mindig is vágytál!

Borítókép: Dolgozz ott, ahová mindig is vágytál! Forrás: Getty Images
Két bevállalós csaj idén Balira viszi az irodádat – interjú a Paradise Project kitalálóival!

Gál Laura (aki, az Éva magazin rendszeres szerzője, és korábbi India blogja miatt is ismerős lehet nektek) és Matykó Noémi, a Paradise Project megálmodói, gondoltak egy nagyot, és összekötötték a kellemest – utazási szenvedélyüket – a hasznossal – munkájukkal. Most te is csatlakozhatsz hozzájuk, belekóstolhatsz a digitális nomád életformába és néhány hétre átteheted az irodádat Balira. Már persze ha ki tudod fizetni...

Kétségeink a projekt sikerességét illetően oszladozni kezdenek, főleg miután Laurát és Noémit elcsíptük egy interjúra. Nagyon úgy tűnik, hogy Magyarországon is van már erre kereslet, aminek persze csak örülni tudunk!

Gál Laura és Matykó Noémi, a Paradise Project megvalósítói.

Honnan jött a digitális coworking tábor ötlete? És miért pont Balira esett a választás? Egy közelebbi célpont nem lett volna könnyebben megvalósítható?

Néhány hónappal ezelőtt épp egy sikeres hazai startupper előadásán ültünk, ahol az előadó arról beszélt, hogy olyannal együtt érdemes vállalkozást indítani, akiben vakon megbízol, akivel komplementer képességeitek vannak és akit hosszú távon is el tudsz viselni, mert a közös vállalkozás olyan, mint a házasság: vannak hullámvölgyek, de a bizalom a legfontosabb. Mi nevetve összenéztünk és megállapítottuk – immár sokadjára –, hogy tényleg ideje lenne közös vállalkozást indítani. Ezer éve barátok vagyunk, rengeteget utaztunk együtt, ismerjük egymás legrosszabb és legjobb oldalát, és még a képességeink is elég jól kiegészítik egymást: Noémi ügyesen bánik a számokkal és jó stratéga, Laura pedig a szövegekből él, valamint meglehetősen jó szervező. Azt mondtuk, hogy csináljunk valami olyat, amit eddig még sosem. Valahogy így született a Paradise Project ötlete. Az előadás alatt már kellően be voltunk sózva, be is ültünk rögtön utána egy közeli kávézóba brainstormingolni. Az alapötlet skiccelése után gyors piackutatás és versenytárselemzés következett, majd profiloztunk, hogy kiderüljön, milyen típusú emberek alkotják a célcsoportunkat.
Abban azonnal biztosak voltunk, hogy Délkelet-Ázsiába szeretnénk menni, egyrészt mert mindkettőnknek alapos helyismerete van a térségben, másrészt mert kellően egzotikus ahhoz, hogy a szakmai programok mellett izgalmas fakultatív lehetőségeket kínáljon a résztvevőinknek. Hosszas mérlegelés után három ország maradt a kalapban: Srí Lanka, Kambodzsa és Indonézia. Azt tudtuk, hogy még idén szeretnénk megcsinálni az első projektet. Mivel Srí Lankán és Kambodzsában a téli hónapok a szárazak, Indonéziában pedig nyáron van főszezon, ezért az utóbbi mellett döntöttünk. Indonézián belül azért Balit választottuk, mert ott virágzik a startup közösség, amihez mi is könnyen tudunk csatlakozni, infrastrukturálisan kiváló, azaz van minden, amire egy nyugati digitális nomádnak szüksége van: gyors wifi, szuperül felszerelt coworking irodák, éttermek, kávézók.

Ki a célközönségetek?

25-40 év közötti startupperek, vállalkozók, szabadúszók, kreatívok és karrierváltók a célcsoportunk, akik kellően nyitottak ahhoz, hogy kipróbáljanak valami olyat, amit eddig még sosem, kulturálisan befogadóak és tudnak és akarnak is az otthonuktól távol dolgozni. Idén még csak magyarokat célzunk, de már középtávon is szeretnénk nyitni a régió más országai felé.

Forrás: Getty Images

Már elnézést a kötözködésért, de aki elutazik Balira két hétre sok-sok pénzért, az miért akarna dolgozni közben?

A programot úgy állítottuk össze, hogy minden résztvevő azt vegyen ki belőle, amit szeretne, és amire igénye van. Saját példánkból tudjuk, hogy az ember nagyon hatékony tud lenni, ha megfogja a munkáját és elviszi egy inger gazdag, idegen környezetbe, ami inspirál és beindítja a kreativitást. Szóval, ha valakinek ’can do’ attitűdje van, annak nagyon hasznos lesz ez az út, mert fejlődik szakmailag, kihasználja a nemzetközi kapcsolatépítési lehetőségeket és az új élmények lendületet adnak a saját szakmai céljai eléréshez vagy a saját vállalkozásához. Természetesen a programban nemcsak szakmai elemek találhatóak, sokat fogunk kirándulni együtt, lehetőség van jógára, szörfözésre, búvárkodásra, vagyis lehet és kell is élvezni a helyszín adta előnyöket.

Nem féltek attól, hogy a mai magyar valóságban ki fogja csapni az ötlet a biztosítékot? Hiszen nem túl sokan engedhetik meg ezt az összeget maguknak...

A csomagokat úgy áraztuk be, hogy akik velünk tartanak, ne fizessenek többet, mintha maguk szerveznének meg egy kéthetes túrát Balira. Mivel csoporttal megyünk, a szállástól a coworking irodán át a kirándulásokig sikerült kedvező megállapodásokat kötnünk a kinti partnereinkkel, ezért jóval kedvezőbb árakat kaptunk, mintha egyéni utazók lennénk. Aki egyedül utazik, annak ráadásul egy csomó járulékos költsége van: mivel nincs helyismerete, válthat olyan helyen pénzt, ahol átvágják, fizethet háromszor annyit a taxiért és mehet olyan kirándulásra, ahol nem azt kapja a pénzéért, amit várt. Mi ezeket a bosszúságokat megspóroljuk nekik, arról nem is beszélve, hogy nagy értékű szakmai képzéseket tartunk, amelyeket nem kapnak meg ilyen áron, ha itthon fizetik be őket. Egy hónapja indultunk és a helyek fele már betelt, vagyis előzetes feltevéseink beigazolódtak, mert valóban egy piaci résre találtunk, amire a célcsoportunk körében van kereslet, éppen ezért már szervezzük a következő túrát Tel-Avivba, őszre.