Digitálisan tartják meg a London Fashion Weeket, hogyan hat ez a divatiparra?

divat,chanel,maszk,fashion week Forrás: Getty Images
A koronavírus-járvány miatt a divatheteket sem lehet megtartani, eljöhet a digitális divatbemutatók korszaka.

A következő londoni divathét digitálisan lesz megtartva, a női és férfi showkat pedig összevonják – jelentették be nemrég a szervezők.

Az eseményt júniusban fogják megtartani, interjúkat, podcasteket és digitális bemutatókat terveznek. A sanghaji és a moszkvai divathetekhez hasonlóan, amiket szintén online tartottak, ezt is bárki megnézheti majd.

Caroline Rush, a Brit Divattanács (BFC) elnöke azt mondta: „A digitalizáció segítségével megteremtünk egy olyan kulturális platformot, amire a jövőben építeni tudunk és ami világ szinten példaértékű lehet."

Reméljük, hogy a mostani helyzet rávilágít a fenntarthatóság, a kreativitás és a minőség fontosságára.

A koronavírus-járvány teljesen felforgatta az egyébként folyton nyüzsgő divatipart. Februárban még mindenhol megtartották a divatheteket, de ahogy a járvány terjedni kezdett Európában, a városok sorra mondták le a nyári showkat. És nem csak a divathetek kerültek bajba, az ipar meghatározó eseményei, mint a Met Gála, az Amerikai Divattervezők Tanácsa díjátadója és a fiatal tervezőknek járó LVMH díjátadó jövője is bizonytalan.

divat
Forrás: Getty Images
A februári divathetekre már maszkban érkeztek a vendégek.

Ebben a helyzetben egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy valóban szükséges-e az a rengeteg show és hatalmas mértékű termelés, ami a divatipart jellemzi.

Marc Jacobs a Vogue-nak mondta el, hogy „most látszik igazán, hogy milyen hatalmas mennyiségben készítünk termékeket és ez milyen sok időt vesz igénybe. Mindenből túl sokat csinálunk, nincs is rá kereslet, mi pedig elfáradtunk. Az egész kötelességgé vált.”

Annak ellenére, hogy a moszkvai és a sanghaji divathetet már megtartották teljesen online még mindig sokan megkérdőjelezik, hogy lehet-e egy digitális show olyan hatékony, mint egy élő bemutató. A milánói divathéten Giorgio Armani zárt ajtók mögött mutattatta be új kollekcióját, az érdeklődők online nézhették a show-t, de ez sokaknak nem nyerte el a tetszését.

A londoni tervező Feng Chen Wang szerint nem lehet teljesen digitalizálni az ipart, mert ahhoz, hogy az emberek tényleg ismerjék az anyagot, a technikát, a formát muszáj élőben is jelen megnézniük a ruhákat. „Azt el tudom képzelni, hogy ha egy vevő már ismeri a márkát, annak értékeit és megbízik benne, akkor működőképes a digitális rendelés. Ez viszont sajnos a kevésbé ismert, kezdő tervezők számára nem lesz kivitelezhető, túl sok a kockázat.” – mondta el Wang a Guardiannek.

Egyelőre a divatipar kénytelen a technológiára hagyatkozni és online divatheteket, bemutatókat tartani. Ki tudja, lehet, hogy a járvány egy új korszakot hoz el a divatban?

Galériánkban mutatjuk a divattörténelem ikonikus pillanatait!