Mesélj, Anyukám! Mikortól és hogyan érzékenyítsük a gyerekeket a jótékonyságra?
Karácsonyhoz közeledve egyre több helyen futhatunk bele jótékonysági akciókba, legyen szó élelmiszergyűjtésről egy forgalmas bolt előtt vagy cipősdobozba csomagolt ajándékokról. Ez természetesen a gyerekek kíváncsiságát is felkelti, és mivel rendkívül fogékonyak, jó alkalom lehet, hogy beszélgessünk velük a jótékonykodásról. Ugyanakkor szülőként dilemma elé is állít minket, hiszen a rászorulók segítésével olyan nehéz témák is napirendre kerülhetnek, mint a szegénység, a hajléktalanság, a súlyos betegségek, a természeti katasztrófák. Hogyan lehet érzékenyíteni a kicsiket a jótékonykodásra úgy, hogy közben ne is rémisszük meg őket ezekkel? És mit válaszoljunk az olyan fogas kérdésekre, hogy a rászoruló gyerekeknek miért nem hoz ajándékot a Mikulás és a Jézuska? Többek között ezeket is kitárgyalta Birta Brigi és Frey-Kovács Brigi két vendégükkel, Kanyó Rolanddal, a dm marketing vezetőjével és Zagyva Richárddal, a Katolikus Karitász igazgatóhelyettesével.
A dm régóta elkötelezett a gyermekek egészséges életmódra nevelése, a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése és a környezetvédelem mellett: Együtt egymásért név alatt dolgozta ki társadalmi felelősségvállalás programját. A drogéria olyan témákra összpontosít, amelyek illenek a cég hosszú távú stratégiájába, s amelyekhez közvetlenül kapcsolódni tud saját szortiment bevonásával. Emellett adományozással és kollégái önkéntes munkájával is segíti a civil szervezetek működését. Ilyen programjuk a lassan 15 éve indult Együtt a babákért kezdeményezés is, amelynek során a Katolikus Karitásszal közösen évente 6500 csomag pelenkát juttatnak el a nehéz sorsú kisgyermekes családoknak.