Kétszer is meg fogod gondolni, hogy a géped fölött fogyaszd el az ebéded

Biztosan megéri az a plusz 15 perc, amit azzal nyersz, hogy a klaviatúra fölött tömöd magadba azt a salátát? Cikkünkből megtudhatod, miért sokkal jobb, ha rászánod az időt arra, hogy felállj az asztalodtól – legalább egy ebédke erejéig. Ez az ÉVA Magazin cikke.

Kutatások igazolták, hogy a munkaidő közben beiktatott apró szünetek nem csak teljesítményre vannak pozitív, serkentő hatással, de az általános jóllétünket is fokozhatják. Már csak ezért is megéri változtatni azon a szokásodon, hogy időspórolási, netán kényelmi szempontok miatt az ebédedet a billentyűzet fölé görnyedve lapátolod be, rohamtempóban. Legalább az étkezésed ne váljon a multitasking „áldozatává” – figyelmeztetnek a szakértők.

Annak ugyanis, ha még egy étkezés erejéig sem veszed a fáradtságot, hogy felállj és otthagyd az íróasztalodat; számtalan egészségügy következménye lehet.

A folyamatos egy helyben ülés még azoknak a szervezetét is megviseli, akik egyébként rendszeresen beiktatnak testmozgást is a napirendjükbe. A hosszú óráig tartó „mozdulatlanság” következtében megnövekedhet a szív-, és a cukorbetegség kockázata, stresszesebbé is válhatsz; ami hosszú távú negatív hatást gyakorolhat a szervezetedre.

„És ha ez még mindig nem elég nyomós indok ahhoz, hogy fölkerekedj egy ebédre a kantinban; azt is vedd számításba, hogy az a kaja, amit ehelyett a géped mellett ülve gyömöszölsz magadba; nem is fog tudni annyira eltelíteni, mint egy „rendes” étkezés. Ez pedig azért van, mert ilyenkor még ahhoz is túlságosan elfoglalt és szórakozott vagy, hogy igazán kiélvezd azt" – mondta a Wired-nek egy egészségpszichológia professzor.

Jane Ogden szerint egy salátát sebtében befalni, amit még csak nem is élvezel; cserébe azért, hogy utána csak stresszelj és dolgozni se tudj normálisan; nem valami jó üzlet. "Legyen ez egy intő jel inkább ahhoz, hogy felemelkedj a székedből és elsétálj a legközelebbi étteremig" – tanácsolja a prof.

8 egészséges irodai ebéd, amitől egész délután friss maradsz