Hogyan tervezzünk meg egy jó Facebook kampányt?

facebook,facebook kampány,white elephant Forrás: unsplash/Christin Hume
Nem kell megijedni attól, ha arról esik szó, miként indítsunk Facebook kampányt. Első hallásra nehéznek tűnik, de itt is igaz az, ha lépésről lépésre haladunk, betartjuk az útmutatásokat, akkor nem is lesz annyira bonyolult, mint amilyennek elsőre tűnt.

Kezdeti lépés

Határozzuk meg pontosan, mi legyen a Facebook kampány célja! Ehhez egy témában jártas ügynökség is segítséget nyújthat. A cél meghatározásával szinte már be is lőttük a pontos tartalmat, amit meg kell osztanunk a célközönséggel, sőt, ekkor már a célközönséget is meghatároztuk!

Ki legyen a célközönség?

Kivel ismertetnénk meg a terméket vagy szolgáltatást, amit kínálunk? A célközönség meghatározáshoz először jelöljük ki az életkort, a nemet, esetleg a lakóhelyet. Olyan célcsoportot is kijelölhetünk, miután meghatároztuk a pontos demográfiai adatokat, akik érdeklődnek bizonyos Facebook témák iránt, például gourmet ételek vagy házi praktikák elsajátítása. Érdemes olyan kategóriákat is figyelembe venni egy kampány során, ami valamilyen szándékot céloz meg, például nyári utazást szervezőkét, vagy valamilyen évfordulót ünneplőkét.

Milyen legyen a tartalom?

A tartalom szövege, képe mindig legyen pontos, figyelemfelkeltő, ami tökéletesen igazodik a kampány témájához. Az sem árt, ha valamilyen cselekvésre buzdít, legyen az vásárlás vagy véleménynyilvánítás, esetleg megosztás.

Törekedhetünk arra is, hogy a létrehozott hirdetésünk valamilyen érzelmet váltson ki. Lehet ez döbbenet, felkeltett kíváncsiság. Ez is fokozza az elérni kívánt eredményt. Miért fontos ez? Mert ezáltal elérhető a Facebook kampány célja, amit kitűztünk.

facebook,facebook kampány,whiteelephant
Forrás: white elephant
Hogyan tervezzünk meg egy jó Facebook kampányt?

Milyen céljaink és várható eredményeink lehetnek?

A célok meghatározzák azt is, hogy milyen lesz a várható eredmény, ha jól dolgoztunk. Például megmutathatjuk a cég új honlapját, ez esetben számíthatunk arra, hogy minél többen kattintanak a weboldalra. Ha a cég brandjét szeretnénk építeni, akkor megfigyelhetjük a megtekintésszámot, amiből levonhatjuk a következtetést, hogy van-e igény ilyen formában a szolgáltatásra, termékre? Esetleg van egy olyan akció, aminek a célja az, hogy minél többen szerezzenek tudomást cégünkről, ezáltal toborozzunk új ügyfeleket.

A hirdetés technikai beállítása

Miután meghatároztuk a kampány célját, a célközönséget, a tartalmat, nincs más hátra, mint a hirdetés technikai összeállítása. A Facebookon a hirdetés típusok száma szinte végtelen, viszont a kreatív verziókból már kevesebb lehetőség van, bár állandóan találunk új és még újabb formátumokat. Pillanatnyilag választhatunk szöveges, képi, videós hirdetési változatokból, amiket feltölthetünk a sztorinkba, vagy a hírfolyamra.

Ne feledjük, egy jól megválasztott kampánnyal nagyot lendíthetünk a forgalmunkon, de tartsuk be a Facebook játékszabályait, valamint a kampány elemi lépéseit!