"Bár tudtam volna ezeket, mielőtt beindítottam a vállalkozásom"

Borítókép: "Bár tudtam volna ezeket, mielőtt beindítottam a vállalkozásom"
Több lábon állni, magadhoz ragadni az irányítást, megvalósítani az álmodat. Számtalan oka lehet annak, hogy saját vállalkozás alapításán gondolkozol.

Személyes és üzleti szempontból is komoly döntés előtt állsz, aminek megvannak a szépségei és az árnyoldalai is, de ha alaposan átveszed a pro és kontra érveket és tudod kihez fordulj tanácsért, nem is olyan félelmetes az egész.

A koronavírus-járvány hatására létrehozott Vegyél Hazait közösség olyan alkotókat, kisvállalkozókat fog össze, akik már belevágtak a saját márkájuk építésébe, kisebb-nagyobb döccenők és pandémia ellenére is kitartottak és nem is tehették volna jobban! Három sikeres vállalkozóval beszélgettünk kételyekről, mérföldkövekről, tanulságokról és arról, hogy mennyire fontos, hogy higgy magadban.

mindig vannak Kezdeti nehézségek

Huszár Mariann, a kizárólag prémium, környezetbarát alapanyagokból készülő TheLittleAlphas babaruha márka alapítója számára az indulás egyik gyengepontja az időhiány volt.

"Leginkább attól tartottam, hogy a három nagy és az újszülött gyerekem mellett vajon lesz-e elég időm foglalkozni az új vállalkozással. Szerencsére Marci – a legkisebb – áldott jó gyerek, így tudok a feladataimra koncentrálni" - mondja Mariann.

Kell a támogatás

"A férjem a legnagyobb segítség, akivel tökéletesen kiegészítjük egymást. Ő intézi azokat a „szárazabb” dolgokat, amik tőlem távol állnak, de egy vállalkozásnál elengedhetetlenek. Meg persze ő az, aki leköti a gyerekeket, ha anyának fontos telefonhívása van" - teszi hozzá a TheLittleAlphas Mariannja.

Az első sikerek hatalmas löketet adnak

"Fejben már nagyon régen megszületett egy olyan natúrkozmetikum márka ötlete, ami csupa természetes összetevőből áll, környezetbarát csomagolásban van, és az alapanyagok illetve címkék tekintetében is személyre szabható, így egyedi ajándéknak is tökéletes. Az első igazi mérföldkő mégis az volt, amikor kész lett a www.mixyournature.com weboldal, és mikor kész lettek az első termékek teljes harci díszben, a lebomló csomagolással, egyedi címkével együtt, amit meg lehetett fogni, szagolni és ki lehetett próbálni" - meséli Máthé Csilla alapító.

A Marscha Ékszer számára az első designer vásár volt az eddigi legnagyobb dolog, ahol reggeltől estig egy percre sem álltak meg, mert folyamatosan érkeztek érdeklődők és vásárlók, hogy megnézzék a minimalista stílusú 925 sterling ezüstből és 14 karátos sárga és rózsaarany bevonattal készült termékeket.

"Ez óriási sikerélmény volt, hiszen ez volt az első olyan alkalom, ahol visszajelzéseket kaptunk ékszereinkről. Elképesztően jó érzés volt látni, hogy mindez ennyire tetszik másoknak is" - mondja Schádi Bianka, alapító.

le kell vonni a tanulságokat

"Nem feltétlenül az első elgondolás a jó, tudni kell rugalmasan reagálni az új helyzetekre. Noha még csak két hónapja indítottuk a vállalkozást, már most rengeteg dolgon változtattunk az eredeti tervekhez képest. A divat ráadásul mindig változik, amihez alkalmazkodni kell, nem szabad egy ponton leragadni" - mondja eddigi tapasztalatairól Mariann.

"Nekem az egyik legfontosabb konklúzió, hogy nem szabad a sztereotípiákra hallgatni. Egy nő több szerepben is helyt tud állni és egyiknek sem kell kevésbé fontosnak lennie számára. Sőt lehet, hogy épp emiatt tud mindegyikben jobban kiteljesedni. Nekem a gyermekeim adták az ihletet egy fenntartható, környezettudatos natúrkozmetikum márka létrehozásához" - teszi hozzá Csilla.

extra jótanácsok

"Szerintem az első lépés egy olyan ötlet, amiben az ember tényleg hisz, amit értékesnek tart nem csak pénzügyi szempontból. A második az önvizsgálat, önismeret, annak feltérképezése, hogy mely területekhez lesz szükség szakértők bevonására. A harmadik pedig egy terv, sok-sok forgatókönyvvel, tartalékkal, rugalmassággal" - foglalja össze Csilla.

"Minden kezdő vállalkozónak azt tanácsolnám, hogy még mielőtt belevágnánk, mindenképpen készítsenek piackutatást például a Google keresőjében, Instagram-on, hogy létezik-e már ilyen ötlet, kik a potenciális versenytársak, stb. Korábban mi készítettünk egy kérdőívet is, amit körbe küldtünk az ismerőseink között. A kiértékelésből nyert információk is sokat segítettek, hogy milyen irányba fejlesszük tovább az ötletünket" - egészíti ki Bianka.

Te is beindítanád vállalkozásodat, de szükséged lenne egy kis támogatásra? Tudj meg többet az Erste Power Business Hiteléről!