A leghatékonyabb trükk, hogy könnyebben felkelj reggel akkor is, ha kint még sötét van

A leghatékonyabb trükk, hogy könnyebben felkelj reggel akkor is, ha kint még sötét van
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Alvásszakértők szerint egyetlen szempontot kell felismernünk, hogy ne kómázzunk hosszú percekig már napfelkelte előtt. Vagy után.

Amikor ezt a cikket írom, hivatalosan öt perccel napkelte előtt járunk, de már több mint egy órája fent vagyok. Megszoktam, hogy hat körül kelek… na jó, ez túlzás. Attól is függ, hogy mikor kerülök ágyba, ugyebár. Márpedig ha nem alszom eleget, akkor a reggeli ébredés felér egy kínszenvedéssel, pláne télen, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a kialvatlansággal együtt teljesen felborul a napirendem, egész nap hullafáradt vagyok, majd késő este rám tör a farkaséhség.

Szóval a titok az lenne, hogy tessék elvonulni a tollasbálba időben, ugyebár? De brit tudósok (tényleg ők) ennél konkrétabb ajánlattal álltak elő: ismerjük meg az alvásciklusunkat és aztán hagyatkozzunk rá. Egy átlagos alvásciklus 90 percig tart: könnyű félálommal kezdődik, majd megáll a szemmozgás és lelassulnak az agyhullámok, később bekövetkezik a REM-alvás, amikor felgyorsul a szívverés, emelkedik a vérnyomás és elernyednek az izmok. Ha a REM-fázis alatt szól a vekker, akkor minden bizonnyal jóval tovább tart átállni az ébrenlétre, mintha a 90 perces alvásciklus végén ébredünk fel.

Ez magyarázatot ad arra, miért nem érezzük néha kipihentnek magunkat 8-9 óra alvás után sem

állítja a Byrdie magazinnak Roger Henderson szakorvos.

De hogyan vegyük át a hatalmat az alvásciklusunk fölött?

gif

Nos, alvásszakértők a következő rendszert javasolják bevinni az életünkbe:

1. Ha hetente hatszor sikerül nagyjából ugyanakkor lefeküdnünk és felkelnünk, akkor minden esélyünk megvan arra, hogy kiegyensúlyozottá váljon az alvásciklusunk.

2. A szervezetünk az alvásért felelős melatonin nagy részét este 10 és éjjel 2 között termeli ki. Ha legkésőbb 11-kor ágyban vagyunk, akkor már sokat tettünk a minőségi pihenésért.

3. Egy kialvatlan éjszaka után a szervezetnek 24-36 órába telik, amíg regenerálódik. Ilyenkor igyunk sokat, együnk vitamint, inkább kevesebb, mint több koffeint vegyünk magunkhoz és vegyük előre a fontosabb teendőinket, mert délutánra valószínűleg kíméletlenül ránk tör a fáradtság.

4. Száműzzük a kütyüket a hálószobánkból – és lefekvés előtt egy órával már egyáltalán ne legyen előttünk képernyő.

5. Töltsünk egy kis időt minden nap a szabad levegőn.

6. A vacsoránk legyen könnyű.

7. Használjunk olyan ébresztőóra-alkalmazást, amely az alvásciklusunkhoz alkalmazkodva lép működésbe. A legismertebb ezek közül a SleepCycle, amely méri az alvásciklust és ehhez alkalmazkodva segít abban, hogy az ideális időpontban, vagyis az alvásciklusunk kezdeti szakaszában ébredjünk.
(A SleepCycle hátránya, hogy az ágyban, képernyővel lefelé kell tartanunk a telefont, ami ellentmond a kütyümentesség elvének.)


Nézd meg ezt a galériát is:

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Folyton elalszol a kanapén? Ezért változtass rajta!
Tovább olvasok
5 „érzékenyítő” film, amit a gyerekeim is imádtak

Bár ezek a filmek nem gyerekeknek készültek – épp ezért mindet mi is velük néztük –, semmi olyan nincs benne, amiért megbántam volna, hogy a 6 és 13 éves gyerekeim láthatták. Sőt!

Grill receptek, amik nélkül nem érhet véget a nyár

Lassan vége az augusztusnak és ilyenkor szoktunk feleszmélni, hogy ennél jobban is kihasználhattuk volna ezt az időszakot. Oké a Balatonra már valóban nem biztos, hogy eljutsz ezen a héten, de a grillszezont még kimaxolhatod a szeretteiddel.

A reggeli edzés jobban segíti a fogyást? De miért?! Most kiderül...

Egy nemrégi kutatás derítette ki, hogy aki reggel edz, könnyebben fogy, mint aki délután vagy este. Most feltárulnak az okok.

6 alternatíva cukor helyett – na de tényleg jobbak?

Eldöntötted, hogy megpróbálod kizárni a cukrot az életedből, viszont azt jól tudod, hogy édes ízek nélkül szenvedni fogsz? Manapság rengeteg alternatíva van már a hagyományos cukor helyett: ismerd meg a 6 legnépszerűbbet!

Időnként a hajápolási rutin kapcsán sem árt a frissítés

A hajápolási rutin fontosságával minden bizonnyal te is pontosan tisztában vagy, elvégre ezzel tudod hosszabb távon is megtartani a hajad természetes szépségét, fényét és egészségét.

15 ember, akit felkapott a világhír, mégis beültek az iskolapadba

Lassan kezdődik a tanév, ilyenkor érdemes végigvenni, hogy ki az, aki belepottyant a szupersztárságba és ki az, aki továbbtanult.

A szülők félrelépését a gyerek magára veszi

A hűtlenség romboló hatású, akármennyire felemelő is a hirtelen fellángolás élménye. És ha gyerekeket is érint, még nehezebb feldolgozni.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Nem kell választanod! Két kedvenc magazinodat most egy áráért kapod meg. Fél év (5 lapszám) Éva + ajándék fél év (5 lapszám) InStyle 7950 Ft helyett 3180 Ft

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem