Adminisztratív és irodai munkakörök

adminisztráció,iroda,munka,adatrögzítő,állás Forrás: job.hu
Az adminisztrációs és irodai munkakörök jókora szeletet hasítanak ki a meghirdetett álláshelyek tortájából, de a jelentkezők gyakran nincsenek teljesen tisztában az egyes pozíciókhoz kapcsolódó feladatkörökkel és elvárásokkal. Ezek tisztázása azonban nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a képzettségünkhöz és tapasztalatunkhoz leginkább passzoló pozíciót pályázzuk meg. Cikkünkben utánajárunk, hogy melyek a legnépszerűbb irodai munkakörök.

Irodavezető

Egy igen sokrétű tapasztalatot igénylő középvezetői munkakör, hiszen a szokásos irodai adminisztráció mellett fő feladata a szervezeti egységbe tartozó munkatársak koordinálása. Emellett kapcsolatot tart a partnerekkel és a beszállítókkal, így rendelkeznie kell jogi és gazdasági ismeretekkel, sőt, sok esetben a nyelvismeret is nélkülözhetetlen. A fenti követelményekből látszik hogy aki irodavezetői pozíciót kíván megpályázni, annak a felsőfokú végzettség mellet több éves szakmai tapasztalattal is rendelkeznie kell.

Szakmai asszisztens

Rengeteg álláshirdetésben találkozni ezzel a munkakörrel, hiszen a cégeknek majdnem minden területen (HR, logisztika, pénzügy vagy értékesítés) szükségük van a szakmai asszisztensek támogató munkájára. A többéves adminisztratív tapasztalat és a nyelvismeret a legtöbb esetben itt is alapkövetelmény, de gyakran a szakirányú végzettség is elvárt.

Személyi asszisztens

A másik igen népszerű irodai pozíció a vezetők munkáját támogató személyi asszisztenseké. Feladataik - az asszistensi és titkársági teendők zavartalan ellátásán kívül - általában megegyezés tárgyát képezik. A minimum 5 éves szakmai tapasztalat mellett informatikai jártasság és felsőfokú nyelvtudás is szükséges a pozíció betöltéséhez, de a munkáltatók a legtöbb esetben kizárólag a diplomás jelentkezőket látják szívesen.

Recepciós

Mivel a recepciósok feladatkörei igen szerteágazóak - ügyfelek és vendégek fogadása, telefonok kezelése, e-mailezés -, ezért az ideális jelöltnek sokféle elvárásnak meg kell felelnie. Fontos az önálló munkavégzés, a megbízhatóság, a rugalmasság és a magasfokú stressztűrés. Emellett nem elhanyagolható a kiváló kommunikációs és problémamegoldó készség megléte sem. Az ideális recepciósnak nem szükséges felsőfokú végzettséggel rendelkeznie, de legalább egy idegen nyelv ismerete nélkülözhetetlen.

Adatrögzítő

Legfőbb feladatai közé tartozik a legkülönfélébb adatok rögzítése, illetve a megrendelések feldolgozása. A munkakör betöltéséhez általában középfokú végzettség mellett nagyfokú precizitás és monotóniatűrés szükséges.

Ha valamelyik bemutatott munkakör megtetszett, és szívesen kipróbálnád magad benne, akkor keresd fel a JOB.HU weboldalt, és szemezgess az állásajánlatok közül!