A weboldal készítés alapjai

Borítókép: A weboldal készítés alapjai Forrás: adnetmedia.hu
Ma már szinte kötelező egy vállalatnak weboldallal rendelkeznie, bár ennek ellenére még néhányan mindig úgy tartják, hogy nem ez a meghatározó, sokkal inkább a személyes kapcsolatok. Az igazság az, hogy mindkettő fontos. A következő pár sorban a weboldal készítés jelentőségéről és alapjairól olvashatsz bővebben.

Mire jó egy profi weboldal?

Egy vállalat természetesen képviselteti magát online is, vagyis a legfőbb kapcsolattartási adatokat, a kínálatot, az árakat, a történetet is elolvashatják a leendő vásárlók. “Na jó, de hát ezt a legtöbb közösségi médiás platform is megteszi!” – gondolhatod. Meglehet, azonban a legtöbb kampány, hirdetés a hivatalos weboldalra tereli a forgalmat, így értékesítő felületként is funkcionál. Ráadásul a márka vagy vállalat identitását is tükrözi, hiszen a honlap a vállalati arculat szerves része.

A weboldal készítés alapjai

1. A domainnév: A név kiválasztása különösen fontos szempont, általában utal a termékre, szolgáltatásra, esetleg márkanévre. Ez utóbbi választása esetén ügyeljünk arra, hogy a felhasználók nem biztos, hogy a lényegi tevékenységet is be tudják majd azonosítani, pusztán a márkanév alapján. Viszont hosszú távú brandépítés esetén ez is jó döntésnek bizonyul.

2. Tárhely: Egy tárhely elsősorban legyen gyors, lehetőleg SSD tárhely, de az is fontos, hogy baj esetén az ügyfélszolgálat könnyen elérhető legyen. Fontos, hogy biztonsági mentést is készítsenek!


3. Webdesign és arculat: Egy weboldal kapcsán nem elég az, ha szép dizájnnal van ellátva, sokan ezt összekeverik az arculat fogalmával! Az arculatnak filozófiai alapjai vannak, továbbá előre meg kell tervezni az arculati elemeket, a színeket és a logót is. A webdesignnak segítenie kell az értékesítést, a felhasználó navigálását, illetve tükröznie kell a vállalkozás színvonalát. Természetesen a trendeket is érdemes figyelembe venni, amelyek sokszor 2 évente változnak!

Az Adnet Media a weboldal készítés szakértője, valamennyi felsorolt szempontot segít megvalósítani neked, így profi kezekben tudhatod online megjelenésed jövőjét!

A weboldal készítés további lépései

4. A menü és az elrendezés: Gyakorlatilag a menürendszer olyan, mint egy térkép, márpedig ha egy térkép hiányos, biztosan eltévedünk. Alapfeltétel, hogy a menürendszer bármely lényeges pontját el kell érnünk, maximum 3 kattintással. Alkalmazz legördülő menürendszert, ami ne legyen túlzsúfolt!

5. A weboldal tartalma: Kerüljük a más oldalakról “kopizott” szövegeket, mert ez nem válik majd előnyünkre a keresőoptimalizálás során. Szakmai témák esetében pedig ügyelj a szakzsargonra, hiszen a főoldal könyedebb szövegezést kíván! Ami pedig a marketinget illeti, legyen meg a potenciális vásárlóknak szóló üzenet!

6. Képek és videók: Tedd színesebbé weboldaladat képekkel, videókkal! Ezekre is érdemes pár 10.000 Ft-ot rászánni, hogy legalább stock minőségű fotók legyenek.