A stressz kezelésének 5 módja, amik tényleg nagyon hasznosak!

stressz, stressz kezelése,
Forrás: Christian Erfurt / Unsplash

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Az állandó stressz semmiképpen nem tesz jót a szervezetnek. Ha úgy érzed, a jelenlegi helyzetben fokozottabban vagy kitéve feszült helyzeteknek, kezd tudatosan kezelni az állapotot, ne várd meg, míg sok lesz!

A kutatások azt mutatják, hogy a tartós stressz át tudja alakítani az agyat. Hatással lehet az érzelmeket és a memóriát vezérlő limbikus rendszerre, és a stresszes esemény során felszabaduló noradrenalin elnyomja a fehérjeszintézist, fokozva a szervezetben kialakuló gyulladásos folyamatokat. Hajlamosabbá válhatunk depresszióra és szorongásra, valamint a további mellékhatások között megfigyelhető az immunfunkció csökkenése, a vércukorszint és a vérzsírszint emelkedése.

„A krónikus stressz során a szervezet elveszíti a gyulladásos reakció szabályozásának képességét, illetve a traumára vagy sérülésre adott válaszát” - mondja Dr. Bradley Nelson az Emotion Code című könyv szerzője. „Ezenkívül a stressz okozta gyulladás szintje a testben közvetlenül kapcsolódik azokhoz az érzelmekhez, amelyeket a stresszes helyzetre adunk. Ha negatív érzelmek vannak túlsúlyban bennünk, akkor a szervezetben lévő esetleges gyulladás szintje magasabb, ha pozitívan és elfogadóan reagálunk, a gyulladás szintje alacsonyabb lesz. S mivel úgy gondolják, hogy a gyulladás számos betegség kiváltó oka, beleértve az allergiát, az emésztési rendellenességeket, a cukorbetegséget, a szívbetegségeket és a rákot, ezért nagyon fontos, hogyan viseltetünk egy-egy ilyen helyzettel kapcsolatban.”

stressz, stressz kezelése
forrás: Emma Simpson / Unsplash

Ha krónikus stresszben szenvedsz, fokozottan hajlamos lehetsz betegségekre, depresszióra, szorongásra, allergiára és kimerültségre, valamint fokozódhat az ízületek feszessége és az izmok tónusa. Konkrétan a futók számára ezek a jelenségek gátat szabhatnak az edzéseknek is idővel.

Runner’s World 2020/05 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/05 (digitális verzió)

Ősszel is a futásé a főszerep! A Runner’s World legfrissebb lapszámán a 3 gyerekes anyukát, Tiricz Irént láthatod, aki mindössze 5 éve kezdett el futni, de azóta az egyik legeredményesebb hazai terepfutó lett. A vele készült interjúban többek között erről, és a család-karrier-futás hármasról mesélt nekünk. Ezen kívül számos izgalmas témát dolgoztunk fel, úgy mint a maraton utáni depresszió kezelését, a résztávos edzéseket, a futóiskola hasznosságát vagy épp a mobility tréninget. De olyan híres sportolókról is olvashatsz, akik munka mellett készültek fel az Olimpiára, de Bérces Edit is mesélt az élettörténetéről. Ne hagyd ki! Még több infó: www.runnersworld.hu/megjelent

595 Ft

Megnézem

A stressz megfelelő és tudatos kezelése tehát elemi fontosságú!

Dr. Nelson tapasztalatai szerint az alábbi öt lépés elvégzése gyakran elegendő ahhoz, hogy az „automatikus” stresszreakciót egészségesebbé változtasd.

1. Ismerd fel a fel nem oldott érzelmeket, amik felelősek döntésekért a hétköznapok során. Egyszerű, hétköznapi nehézségeken is felbosszantod magad, ha egy múltbéli kellemetlen esemény hatása alatt állsz érzelmileg. Próbáld tudatosítani, mi állhat a háttérben, akár külső segítség igénybevételével.

2. Figyelj a testedre - és ha szükséges, mondj nemet! Ez az egyik legfontosabb szempont a stressz kezelésében! Ne vállalj további feladatokat, vagy legalább is mérlegelj, ha már egyébként is zsúfoltak a napjaid, nem éri meg hosszabb távon!

A cikk folytatásáért kattints!

Nézd meg a galériánkat>8 kép
8 meglepő stressztünet, amit nem ismertél
Tovább olvasok
Kép
Napi horoszkóp november 25.: az Oroszlánok előtt ígéretes lehetőség áll, a Mérlegekre nagyobb volumenű feladat vár

Ma is érdemes elolvasnod a horoszkópod, hisz ismét izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok!

Kép
Top 7 étterem, ahonnan megéri rendelni, ha nincs időd főzni

Ha te is unod már az egyforma napokat, a megszokott illatokat és ízeket, ráadásul se időd, se türelmed a kovászoláshoz és kenyérsütéshez, akkor a következő válogatásunk neked szól.

Kép
Tedd izgalmassá a várakozást! – 5 DIY bors adventi naptár ötlet

Újra itt az év legszebb időszaka, amivel egyszerűen nem lehet betelni. Készülődünk, tervezgetünk és töretlen lelkesedéssel díszítjük otthonunkat, közben pedig nem győzzük számolni a hátralévő napokat karácsonyig. Ezt a várakozást tehetjük még szebbé egy izgalmakat rejtő adventi kalendáriummal.

Kép
"Itt még nem hallottam, hogy nincs elég tej!" - Cipőtlen babák, no cumi, császármetszés esetén is apás szülés - Ilyen Angliában anyának lenni!

Magyar anyák külföldön #6 - Menczel Enikő az egyetemi évei utolsó pár hónapját töltötte Angliában. Diplomáját Magyarországon szerezte, majd úgy döntött, inkább visszatér a ködös Albionba. Cambridge-ben él, hat éve egy biotechnológiai cégnél dolgozik, rákkutatással foglalkozik és nem mellesleg anyuka is, a másfél éves Nora mamája. A magyar anyák külföldön sorozat e havi interjújában Enikő mesél arról, hogy milyen is Angliában anyukának lenni. Válaszaiból kiderül, hogy Angliában a természetes szülés, a szoptatás, a cumi és a cipő nélküliség prioritás, valamint, hogy a szülésznők sasszemmel figyelik az anyák állapotát és azonnal ki is szűrik, ha valakinek lelki segítség kell.

Kép
Tényleg annyira jók a finn iskolák? Megkérdeztünk egy kint élő magyar anyukát!

Annyira, de tényleg annyira sokan olvastátok a finn iskolákról, a finn oktatási rendszerről szóló cikkünket, hogy arra gondoltunk, megkérünk egy kint élő édesanyát, borzolja tovább a kedélyeket és mesélje el ő maga, hogy tényleg olyan jó-e az ottani rendszer, az iskolák, a tanárok, a módszer és minden, mint amilyen jó a híre.

Kép
Ezért nem sírnak a koreai babák – Avagy mi áll a babasírás hátterében

Minden egészséges baba sír. Ne gondold, hogy azért, mert téged bosszantani szeretne vagy éppen megmutatni, hogy ő a főnök. Sírásának evolúciós okai vannak.

Kép
Harap a gyerek? 10 tipp, hogyan szoktasd le róla!

Sok kicsi a fogait használja a nyelve helyett: ha máshogyan még nem tudja kifejezni magát, harapással is „közölheti”, mit érez. Szakértők szerint egyéves kor körül ebben még semmi rossz szándék nincsen, és ha következetesen reagálsz erre a viselkedésére, az apró fogakat egy idő után csak evéskor és mosolygáskor fogja rád és másokra villantani.

Kép
Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem