Comfort food helyett: 9 dolog, amivel visszatérhetsz a biztonságos világodba

comfort food helyett
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

G

Gyerekkorunk kedvenc helyszínei, filmjei vagy illatai legalább olyan megnyugtató hatással lehetnek ránk, mint a nagyi főztje. De mi az a comfort food egyáltalán és mit kezdhetünk magunkkal, ha épp nincs kedvünk teleenni magunkat vele?

A comfort food közismert kifejezés az angolszász világban és azon kívül is. A legpontosabb fordítása talán a „nosztalgiakaja”; olyan ételekről van szó, amiken gyerekként felnőttünk, és amelyek mindig megnyugtatnak bennünket, valahányszor újra a tányérunkra kerülnek. Az igazi comfort food mindenkinek más: lehet a rántott csirkecombtól kezdve a nagymama almás pitéjén át a magyaros hamburgerig bármi; a legtöbb esetben szénhidrátban és kalóriában gazdag finomságokról van szó, amelyekhez olyankor nyúlunk, amikor szeretnénk visszatérni a meghitt kis mikrokozmoszunkba. Csakhogy ezek kétségkívül nem használnak a diétánknak, és ami még sokkal rosszabb, bűntudatot okoznak. Márpedig egy meghitt mikrokozmoszhoz nem társulhat bűntudat, punktum!

Kép
forrás: pixnio

A comfort food tehát nagyon fontos intézmény, az ételhez való viszonyunk meghatározó alapja, és semmiképpen nem tanácsoljuk egyetlen olvasónknak sem, hogy egyszer és mindenkorra mondjon le róla. (Kivéve persze, ha ételérzékenység vagy bármi hasonló akadályozza a fogyasztásában.) Namost ami az ételhez való viszonyt illeti, jelentkezzen, akinek élete során semmi gikszer nem fordult elő ezen a téren. Nagyon szívesen kifaggatnánk, hogy nála mi hogyan történt, de addig is – egy szó, mint száz, nem a comfort food a hibás. (És ezzel még csak azt sem akarjuk mondani, hogy mindenki azonnal vesse rá magát a sajtos-tejfölös lángosra. Dehogy!)

A magunk részéről inkább megnéztük, hogy mik azok a tevékenységek a nosztalgiakajákon kívül, amik hasonlóan jóleső, nosztalgikus érzéssel töltenek el, és ezáltal a bensőséges “happy place”-ünkbe kalauzolnak vissza, ami gyerekkorunk egyik vagy másik pontján már megadatott nekünk. Ezeket gyűjtöttük össze a galériában, hátha segítenek időnként abban, hogy helyükre kerüljenek a dolgok anélkül, hogy utána bűntudatunk legyen, amiért máris teleettük magunkat. Már csak azért is, mert az evés vagy a jóllakottság nem lehet bűntudat forrása, sőt! De hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő egyensúlyt, ahhoz az kell, hogy amikor nyugalomra, meghittségre, vigaszra vágyunk, akkor csak időnként válasszuk gyerekkorunk kedvenc fogásait, és más esetekben inkább vessük bele magunkat olyan komfort-tevékenységekbe, amelyektől legalább ugyanennyire helyreáll a lelki békénk. Íme:

Nézd meg a galériánkat> 9 kép
Comfort food helyett: 9 dolog, amivel visszatérhetsz a biztonságos világodba
Tovább olvasok
Ezek az őszi gyümölcsök jobbak, mint az antioxidánsok!

Gyakran halljuk, hogy az antioxidánsok nagyon jót tesznek szervezetünknek, hiszen ezek védik sejtjeinket. Azonban van egy olyan növényi vegyületcsoport, amely még az antioxidánsoknál is jobb hatással van ránk. Felcsigáztunk?

Egyszerű, gyors vacsorák és borpárjaik

Sajnos véget ért a nyár, újra visszaáll minden a régi kerékvágásba. Rövidülnek a szabadban tölthető időszakok, elkezdődik a suli, vele együtt pedig beindulnak a kapkodós, rohanós hétköznapok, amikor későn hazaérve már se kedvünk, se időnk nincs bonyolult vacsorák elkészítéséhez. Pedig szívesen ennénk valami finomat, és innánk hozzá „nyugiban” egy pohár bort. Jó hírünk van: nem csak a bonyolult, drága alapanyagokból, hosszasan készülő ételekhez passzolnak a borok, de bizony akár egyszerű és gyors főzelékhez, krémleveshez, tészta- és egytálétekhez is.

Amit eddig tudni lehet a New York-i klímacsúcsról és lehetséges kimeneteleiről

2019. szeptember 23-a, hétfő világtörténelmi jelentőségű nap lehet – vagy nem? António Guterres ENSZ-főtitkár mindenesetre nagyon komoly elvárásokkal készül a klímacsúcsra.

Legalább mi, anyák tartsunk össze: négy tipp a mom-shaming ellen

Felfoghatatlan, hogy adhat neki cumit az első sírásra! Neked csak császárral sikerült? Ó, de kár... Nem szabadna ennyit ülnie a tévé előtt egy ekkora gyereknek. Ti már esztek gyümölcsöt? Az enyém egy éves koráig csak anyatejet kapott. Miért nem veszed föl, tíz perce sír…

A mozgásszervi betegségek komplex gyógyítása

Szinte mindenki megtapasztalja életének valamelyik szakaszában, vagy akár hosszú távon is a nyakfájás, hátfájás, derékfájás, térd vagy csípőfájdalom, illetve a különböző sportolással összefüggő mozgásszervi fájdalmak (pl. teniszkönyök, golfkönyök) kínjait.

Otthonunk védelme biztonsági ajtóval

Otthonunk, családunk és értékeink védelme elsődleges az életünkben. Szeretnénk ezt a nyugalmat és biztonságot akkor is érezni, ha lakásunkban tartózkodunk és akkor is, ha távol járunk lakóhelyünktől.

Kérdések, amiket fel kell tenned a karrierváltáshoz

És csak az őszinte válaszok segítenek.

Stresszesen, de létezem!

A boldogság, kiegyensúlyozottság csak a stressz és a szorongás felszámolásával lehet teljes. Ahány stresszes ember, annyiféle stresszkezelési módszer létezik; van, aki a testmozgásra, míg mások a relaxációs gyakorlatokra esküdnek.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Nem kell választanod! Két kedvenc magazinodat most egy áráért kapod meg. Fél év (5 lapszám) Éva + ajándék fél év (5 lapszám) InStyle 7950 Ft helyett 3180 Ft

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem