Az első 10 lépés a minimalista életmód felé

Az első 10 lépés a minimalista életmód felé
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Te mernél úgy élni, hogy egyetlen tányért, kanalat, bögrét használsz, egyetlen szoknyát vagy nadrágot hordasz és a gyereknek három játéka van? Ha nem, akkor csak próbáld ki ezt a néhány kompromisszumos megoldást.

A minimalizmus mozgalma járványként söpör végig Amerikában, Nyugat-Európában és Japánban.

Szeresd az embereket, használd a tárgyakat és ne fordítva!

- így szól a minimalista alapvetés.

A minimalista életmód lényege, hogy csak azokat a tárgyakat tartjuk meg az otthonunkban, amelyekre valóban szükségünk van. Nem elsősorban azért, hogy tudatosan szegénységre törekedjünk, mint Assisi Szent Ferenc; a minimalista életmódot választók között akadnak kifejezetten gazdagok is. Inkább azért, hogy tényleg a lényegre koncentrálhassunk, az otthonunk és a környezetünk fellélegezhessen és hogy ne vonja el a figyelmünket a sok kacat.

A minimalista életmód különösen elterjedt Japánban és egy kicsit kevésbé, de egyre hangsúlyosabb szerepet kap az Egyesült Államokban is. Japánban többek között a különösen nagy földrengésveszély az oka a mozgalom térhódításának; sokan gondolják úgy, hogy egyszerűen nem éri meg – és veszélyes is – sok tárgyat tartani, amelyek egy ilyen helyzetben és balesetveszélyesek és meg is rongálódhatnak.

Nézzünk néhány minimalista otthont és alapvetést inspirációnak:

(fotók: Pinterest)

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
10 inspiráció minimalista otthonhoz

Úgy érzed, a visszafogottságnak ez a szintje megvalósíthatatlan? Hogy csak néhány őrült képes rá? Oké, lehet, hogy igazad van. De azért egy-két fogást el lehet lesni a „profiktól”. Íme néhány ötlet, amit bármikor kipróbálhatsz anélkül, hogy örök életedre szenvedélyes minimalistává kellene válnod (amiben persze nem áll szándékunkban megakadályozni):


1. Időről időre szánj rá egy hétvégi napot, egy órát vagy akár csak napi öt percet szortírozásra.

2. Egyszerre csak egyféle típusú tárgyakra koncentrálj. Például a bútorokra vagy a könyvekre.

3. Kategorizáld a tárgyakat a következők szerint: a) azonnal kidobható (ha lehetséges, a szelektív gyűjtőbe) b) elajándékozod vagy eladod (de így nem tudod most azonnal a kukába vinni) c) nem használod, de sajnálod kidobni d) használod, de nem szereted, legszívesebben lecserélnéd másra e) használod és szereted.

4. A c) (sajnálod kidobni) kategória darabjainak nagy részéről ki fog derülni, hogy valójában nem sajnálod. :)

5. Amiből két egyforma van, abból szabadulj meg az egyiktől. Elég neked egyetlen ágytakaró, egyetlen lapos sarkú fekete csizma, nincs szükséged egy hat- és egy nyolcszemélyes kávéfőzőre.

6. Minden szobában legyen egy „kupis” terület. Például egy szék, ahova a ruháidat hajítod esténként. Helyezz el kosarakat és dobozokat a fal mellett vagy a polcokon, hogy a könyveid, kesztyűid, ékszereid ne a padlón végezzék. Mostantól rend van a lakásodban – majdnem mindenütt. Máris sokkal jobban érezheted magad.

7. A legközelebbi utazásodra csomagolj feleannyi cuccot, mint amennyi időre mész. Ha 6 napra mész, csomagolj 3 napra. Ha elfogynak a ruháid, mosd ki őket és figyeld meg, milyen érzés feleolyan nehéz bőrönddel utazni. Ez csak egy ideiglenes állapot, utána hazamehetsz a rengeteg ruhád közé, nem veszítesz sokat.

8. Próbálj meg egyszerűbb ételeket enni egy hétig, keress kevés hozzávalós recepteket, viszont főzz dupla adagot, hogy ne kelljen minden nap főznöd. Egy héten legyen kétféle reggeli, háromféle ebéd és vacsora. Ha a családod panaszkodik, mondd, hogy ez csak egy kísérlet.

9. Ne hasonlítsd magad másokhoz. Ne aggódj amiatt, hogy a barátnődnek sokkal kevesebb ruha vagy bútor is elég, mint neked. A minimalizmus hálistennek nem egy vallás, nem vagy ügyetlenebb, csak mert lassabban haladsz vagy másmilyen döntéseket hozol. Koncentrálj arra, hogy te milyen tárgyak társaságában érzed jól magad.

10. Figyeld meg, hogy milyen egyik vagy másik fontos kelléked nélkül élni. Próbálj ki egy napot internet nélkül. Egy hónapig csak három különböző felsőt váltogass. Egy rúzst. Egyetlen ékszert. Figyelj a hangulatodra, menj el sétálni, élvezd ki az (egyszerű) ízeket, vegyél mély levegőket.

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
"Nem szabad leülni és sírni" egy magyar háziorvosnő afrikai missziója

Dr. Jakkel Anna - Harminc éve háziorvos ugyanabban a kecskeméti rendelőben. Amikor egyre többen kérdezték, hogy „mikor mész már nyugdíjba?”, fogta magát, és elment. Nem nyugdíjba, Afrikába. Azt mondja, ez a vállalás szellemileg és lelkileg is fiatalon tartja, és jó leckéket ad munkabírásból, emberségből.

8 lófarok verzió a nyár legmelegebb napjaira

Mikor úgy érzed, az utca szaunává változott, jól jön egy kényelmes hajviselet.

Hírességek, akik csaknem nagymama korban szültek

Negyvenöt évesen egy nő tulajdonképpen már a klimatérium csendes felvezető szakaszába lép, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy aki későn állapodott meg, nehezen találta meg az Igazit, csak ekkortájt vág bele a családalapításba. Itt van mindjárt 13 híres nő, akik bevállalták a késői anyaságot.

Unod a meleget? Nézegess hűs, zimankós, havas fotókat

Tudományos megfigyelések szerint a hideget ábrázoló fotók pszichésen csökkentik a hőérzetet. Kipróbáltuk és nálunk működött!

5 tuti tipp az alkohol semlegesítésére

Bizonyára a legtöbbünkkel megesett már, hogy ünnepi alkalmak során vagy éppen legnagyobb szívbánatunkban a pohár fenekére néztünk, melyet másnapra már egész biztosan erősen meg is bántunk.

Miért olyan nehéz hagyni kirepülni a gyerekemet?

Második élet adatik a nőnek azzal, hogy gyereke születik. Véget ér az az élete, amelyben önálló lényként tekinthetett magára. Onnantól haláláig anya lesz, csak éppen ezzel az anyasággal egyre kevesebb konkrét teendője van.

Pszichopaták a filmvásznon – miért tartjuk őket vonzónak?

Hogyan lehet szeretni egy sorozatgyilkost? Szimpatizálni egy szkizofrén páriával, akit az erőszak fűt? A forgatókönyv íról ezt is megoldják, nyilván.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

5 lapszám 3475 Ft helyett 2075 Ft-ért, lapszámonként 695 Ft helyett 415 Ft-ért

Csak 2075 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem