Az Airbnb a dolgozói negyedét elbocsátotta, de példaértékű, ahogy ezt tették

koronavírus,kirúgás,elbocsátás,mentális egészség Forrás: Getty Images
Valószínűleg minden főnök életében eljön a pillanat, amikor kénytelen lesz megválni néhány alkalmazottjától - azonban egyáltalán nem mindegy, hogy ezt hogyan, milyen kommunikációval teszi. Most, amikor a koronavírus-járvány miatt sokan nem a saját és nem is a cégük hibájából veszítik el az állásukat, különösen fontos, hogy a cégvezetők érezzék a felelősségüket és a szokásosnál is jobban odafigyeljenek az elbocsátandó dolgozók mentális egészségére. Néhány jól megválogatott szóval komoly kríziseket lehet elkerülni - ebben mutatott példát nemrég Brian Chesky, az AirBnB társalapítója és CEO-ja.

Ahogyan az várható volt, az Airbnb mint turizmusból élő vállalat az elsők között érezte meg a koronavírus negatív gazdasági következményeit: a korábban 7500 fős amerikai vállalat 1900 dolgozójától volt kénytelen megválni. Brian Chesky azonban nem bízta az arctalan hivatali apparátusra a rossz hír közlését, hanem meleg hangú levelet írt az elbocsátott munkatársainak - ez nemcsak szép gesztus, hanem nagyon tanulságos is. Az Airbnb-vezér ugyanis igyekezett a munkahely elvesztésével járó mentális terhet a lehető legkisebbre csökkenteni.

Mutatjuk, mi az a hét szabály, amire odafigyelt!