Ez az a 6 hiba, amit kezdőként elkövethetsz a hosszú futások során

hosszú futás,maraton,félmaraton,

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A hosszú távokban gondolkodó futók egyik legfontosabb edzése a hosszú futás. Megtanítja a testnek, hogyan kell hosszú időn keresztül mozgásban lenni, hogyan tud gazdaságosan üzemelni futás közben és mintegy premier előtti főpróbaként funkcionál a nagy naphoz közeledve.

A runnersworld.hu cikke.

A hosszú futás tökéletesítésének titka, hogy az alábbi hibákat elkerüld, ráadásul ez a tudás versenyen is jól jön majd!

1. Rövid időn belül túl messzire szeretnél futni

hosszú futás,edzés, maraton,
forrás: Getty Images

A kitűzött cél elkötelezettjeként lehet, hogy buzog benned a tettvágy, hogy minél előbb lefusd az áhított táv felét, háromnegyedét, egészét. Ám a szervezet felkészítése a hosszabb távokra nem megy olyan hamar. Nem véletlen, hogy az edzésterved például 12 hetes edzésmunkára épít. Ha a tested még nem áll készen egy táv megtételére, sérülések, motivációs problémák, kiégés is kialakulhatnak a sikertelenül megélt edzés mentén. A hosszú távú célokhoz vezető sikerekkel övezett utat akkor tudod biztosabban bejárni, ha a jelenlegi fittségedhez passzoló edzéseket végzed el.

Runner's World Fuss Sérülésmentesen magazin (digitális verzió)

Runner's World Fuss Sérülésmentesen magazin (digitális verzió)

1995 Ft 1495 Ft

Megnézem

2. Túl gyorsan futsz

gyors iram,túl gyors tempó,hosszú futás
forrás: Getty Images

Ha fejlődni szeretnél hosszabb távokon hétről hétre következetesen kell felépíteni az edzésmunkát, amibe beletartozik a gyorsaság fejlesztése is. Hosszú futásnál akkor fogod magad az edzés során jól érezni, ha úgy választasz tempót, hogy közben képes vagy nehézség nélkül beszélgetni, ha nem, akkor valószínű túl gyorsan futsz, ami az idő múlásával igen kellemetlenné fog válni. Kerüld el azt, hogy a hosszú futásnál tempót teljesíts vagy egy bizonyos távot időre akarj lefutni. Futhatsz persze távot, de ne döntsd el előre, hogy mennyi időt szánsz rá, esetleg fuss időtartamot anélkül, hogy távban gondolkodnál. Mind a kettő jó megoldás. Az elfutott edzés arra jó, hogy tapasztalatot szerezz, milyen érzés és hogyan lehet belőle felállni, de őszintén kár ezért tönkrevágnod egy futást, mint ahogyan versenyen sem okos dolog olyan iramot választani, amire nem készültél fel.

3. Túl sok szénhidrátbevitel futás során

energiazselé,frissítés,hosszú futás
forrás: Getty Images

Arról van szó, amikor betárazod a gélt, az energiaszeletet és hozzá egy jó sűrűre kevert izotóniás folyadékot és biztos, ami biztos alapon el is fogyasztod futás közben. Egy órán felüli futáshoz 30-60 gramm szénhidrát fogyasztását javasolják óránként, ami azért láthatóan elég nagy szélsőséget mutat. A kérdés az: szükséged van-e egy például 100 perces futáshoz 60 g / órára, pláne, ha kicsivel előtte ettél és még egy banánt is bedobtál futás előtt? Eláruljuk, hogy valószínű nem.

Olvasd el ezt is!

Érdemes pont a hosszú edzések során kitapasztalni, hogy mi és mennyi válik be, hogy komfortosnak érzed a mozgást végig, de mivel jó eséllyel közepes tempónál nem fogsz gyorsabban futni, kiindulási alapnak jó az, ha kezdetben a 30 gramm / órát célzod meg úgy, hogy az első 30-40 percben elég, ha csak vízzel frissítesz (hisz addig még bőven kitart a banán, amit ettél edzés előtt). Mindig nézd meg, hogy az a készítmény, amit kipróbálni készülsz, milyen és mennyi tápanyagot tartalmaz, ez alapján nagyon könnyű kiszámolni, hogy mennyit fogyassz belőlük. Ha túl sok szénhidrátot viszel be, előfordulhatnak emésztési problémák: puffadás, hascsikarás, hasmenés, akár hányás. A lényeg, hogy a frissítésedet az első hosszú futástól kezdve tudatosan tervezd!

A cikk a galériában folytatódik!

Nézd meg a galériánkat>3 kép
Hibák, amiket elkövethetsz hosszú futás során
Tovább olvasok
Kép
Évekig nem szeretkeztünk a feleségemmel… de aztán újra egymásra találtunk

Hosszú és fájdalmas volt a küzdelem, de megérte. István elmeséli, hogyan találták vissza az intimitáshoz hosszú évekig tartó szexmentes időszak után.

Kép
Mit jelent, ha azzal álmodsz, hogy terhes vagy?

Veled is előfordult már, hogy azt álmodtad, babát vársz? Aggodalomra semmi ok, általában mindig pozitív dolgot jelez.

Kép
A koronavírus-tanév első hónapja egy tanár szemszögéből

Milyen a legeleje ennek a furcsa, szabálytalan 2020-as tanévnek? Egy tanár beszámolója.

Kép
A testével védte a gyerekeket a nekik rohanó autótól a dada

A lopott autót vezető ismeretlen férfi ezután elmenekült. Az asszonyt a környezete mindig is „rendkívül védelmezőnek” ismerte.

Kép
Hogyan kell mikróban jófajta tojásételeket készíteni?

A mikrohullámú sütő a barátunk. Nem kell tőle félni. Tojásételek elkészítéséhez is kiváló.

Kép
Colin Firth meleg szerelmi drámában tér vissza

Nem túlzás azt mondta, hogy az év legromantikusabb drámáját fogjuk kapni Stanley Tuccitól és Colin Firthtől, akik középkorú meleg párt fognak alakítani.

Kép
Napi horoszkóp szeptember 25.: a Mérlegek várakozásainak megfelelően alakulnak az ügyeik, a Skorpiók több fronton igyekeznek helyt állni

A hét utolsó munkanapján is érdemes elolvasnod a horoszkópod, izgalmas üzeneteket találsz ugyanis az egyes csillagjegyek alatt!

Kép
Apa vagy anya csinál karriert?

„Sajnálom, de a feleségem beosztása miatt nem fogadhatom el ezt az állást!” Csak provokálok. Ez a mondat nem így hangzott el. Hanem fordítva.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem