5 valóban hatékony módszer szorongás ellen

szorongás,szorongás ellen
Forrás: Getty images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Előfordult már valaha, hogy csak úgy cikáztak a gondolataid, képtelen voltál megnyugodni, aludni, levegőt venni és mintha a saját elméd csapdájába estél volna? Mutatunk 5 hatékony módszert, ami segít a szorongás leküzdésében!

Időnként sajnos mindannyiunknak vannak szorongósabb időszakai, még akkor is, ha alapvetően nem vagyunk hajlamosak arra, hogy ránk törjön a pánik. Ilyenkor a figyelemelterelés, egy csésze gyógytea és persze a megfelelő légzésgyakorlatok sokat segíthetnek, mindezek mellett hosszútávon a mozgás, a megfelelő étkezés, illetve bizonyos dolgok elhagyása (amiket a galériában sorolunk fel) nyújthat számodra hatékony segítséget.

Természetesen abban az esetben, ha súlyos a helyzet, a legjobb, amit tehetsz, ha mielőbb felkeresel egy szakorvost, pszichológust vagy pszichiátert, de ha csak múló pánikról, túlterheltségről és zakatoló elméről van szó, akkor a most következő módszereket érdemes elsajátítanod.

5 módszer, amit bevethetsz a szorongás ellen:

Mély hasi légzés

Amikor az ember ideges és/vagy pánikrohama van, a teste megfeszül és felszínesen, kapkodva kezdi venni a levegőt, ennek hatására pedig tovább erősödik a roham. Több tanulmány is bizonyítja, hogy a helyes légzés, illetve a különböző légzéstechnikák gyakorlása azonban lecsendesíti az elmét, csökkenti a szorongást, a stresszt, a vérnyomást és a pánikrohamok előfordulásának esélyét. A helyes légzésgyakorlatok elsajátítása ráadásul jótékonyan hat az alvásra és az emésztésre is.

A szakértők a mély hasi légzést vagy más néven a jógalégzést javasolják szorongás ellen. Ennél a légzésformánál ugyanis tudatosan összpontosítunk minden egyes levegővételre, amit az orrunkon keresztül mélyen a hasunkba szívunk, majd a mellkasunkon keresztül lassan kifújunk. Ennek hatására több oxigén jut az agyunkba, ami endorfint (boldogsághormon) szabadít fel, melynek köszönhetően elterelődik a figyelem, megnyugszik a test és az elme.

Tipp: Vegyél lassan tíz mély lélegzetet. Szívd be az orrodon keresztül, tedd a kezed a hasadra és figyeld meg, ahogyan kitágul, majd ugyanilyen lassan fújd ki a szádon keresztül. Ezt kényszerített kilégzésnek nevezzük. Pedram Shojai (a keleti orvoslás doktora és A városi szerzetes szerzője) azt javasolja, ha elfog a szorongás mindenképpen hosszan lélegezz ki, méghozzá a szádon keresztül, mert ez az, ami segít kiengedni a gőzt és lenyugtat. Ha lecsillapodtál akkor pedig térj vissza az orrlégzéshez.

További hatékony módszerekről a galériára kattintva olvashatsz!

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
4 hatékony módszer, amit bevethetsz szorongás ellen

Neked van bevált módszered, amivel megnyugtatod magad?

Tovább olvasok
Színészek, akik felnőttként gimist játszottak – késő harmincasok is voltak köztük!

A színészeknek a legkülönbözőbb karaktereket kell eljátszaniuk gond nélkül. Ez akkor igazán nehéz, amikor 10 vagy akár 20 évvel fiatalabb emberek bőrébe kell belebújniuk.

Pezsgőfürdő a lombok közt, szauna tóra néző kilátással – a noszvaji Treehouses azoknak való, akik tudnak élni

Kipróbáltuk, mit tud az a magyarországi élményszállás, amit a két évvel ezelőtti nyitás óta egyetlen éjszakára nem foglaltak csak le – erre mi gyorsan le is csaptunk.

A karrieremet választottam, remélem, a gyerekeim meg fogják érteni

Egy dolgozó anya őszintén szembenéz a tényekkel, azzal, hogy mennyi időt tölt a munkájával, a gyerekei nélkül. Állítja, hogy ha apa lenne, mindenki dicsérné érte.

Mennyezeti csillárok és függőlámpák

A régi korok báltermeinek hangulatát idéző csillárok a mai napig jelen vannak a köztudatban és az üzletek kínálatában. A gazdagság tökéletes szimbólumaként tartották őket számon. Manapság igen ritka, ha egy családi ház bálteremmel rendelkezik, de ennek ellenére a csillárok továbbra is népszerűek maradtak.

Itt az ősz, de sportolni most is lehet!

Bár beköszöntött a jó öreg bekuckózós, borongós ősz, ne hagyd, hogy a fokokkal együtt a kedved és az állóképességed is mélyrepülésbe kezdjen. Sportolj valamit, ami boldoggá tesz, és meglásd, nem csak a kondid lesz jó formában, de a lelked is szárnyalni fog!

Hogyan tartsd tisztán az arcüregedet egész télen?

Megfázás vagy allergia, mindegy. Ha szipogsz és nem tudod rendesen kiüríteni az arcüregedből a váladékot, akkor a trutyi alatt szenvedő szövetek mindenféle alattomos problémák, például gyakori fejfájás, ólmos fáradtság formájában jelezhetik, hogy nekik ez nem oké.

Hogyan tisztítsd a mosógéped, ha rossz szagú a belseje?

A mosógéptől azt várjuk el, hogy megtisztítson dolgokat, ezért ritkán gondolunk arra, hogy időnként őt magát is ki kellene takarítanunk. Legfeljebb akkor jut eszünkbe, amikor bosszantó módon rossz szagot áraszt, ha kivesszük belőle a tiszta ruhát. Ha ez bekövetkezik, ideje kezelésbe venni a mosógépet.

Szeretnéd, ha olyan tiszta lenne a fehér cipőd minden nap, mint új korában?

Egyszerűbb lesz, mint gondolnád: ha lépésről lépésre követed ezeket a módszereket, a cipőid visszanyerik eredeti hófehér színüket.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem