5 mítosz a vízivásról, aminek még véletlenül se dőlj be!

vízivás,hidratálás,folyadék
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Egész évben nagyon fontos a hidratálás, de nyáron, a meleg és a több izzadás miatt kiemelten fontos a folyadékfogyasztás. De tényleg meg kellene innod napi 3 liter vizet? Most eláruljuk!

Ez a cikk eredetileg a runnersworld.hu-n jelent meg először.

A hidratálás nem csak a vízről szól, hanem még sokkal többről. A nátriumról, a káliumról, az izzadásról, a vizelet kiürüléséről. És nem csak az a lényeg, mit és mennyit iszol, de az étkezés is rengeteget számít. Hogy valóban meg kell -e inni 8 nagy pohár vizet ahhoz, hogy egészséges legyél? Máris eláruljuk, de előbb ígérd meg, hogy a következő mítoszokat alaposan átgondolod!

1. A hidratáláshoz jó sok vizet kell inni!

Ahhoz, hogy a testedben minden egyensúlyban legyen, fontos, hgy mennyit izzadsz, hogyan étkezel, de még az is, hogy ahol élsz, milyen a páratartalom. Az egészséges étrend körülbelül 20% a folyadékbevitel- vallja Kim Schwabenbauer triatlonedző. Tehát ha sok görögdinnyét, grapefruitot, uborkát, brokkolit, almát és szőlőt eszel, ezekkel is növeled a folyadékbevitelt. De ezt azzal is megteheted, ha magadnak ízesíted bogyós gyümölcsökkel, citrommal, kivivel, ananásszal, naraccsal a vizet, kutatások szerint ugyanis az ízesített vizeket sokkal szívesebben isszák az emberek.

folyadék,ivás
forrás: GettyImages

2. Simán lehetsz egészséges úgy is, ha nem hidratálsz eleget

Jó, ha tudod, hogy már a legkisebb dehidratáltság is meglátszik a fizikai teljesítőképességen, és úgy általában az egészségi állapotodon. A dehidratáció ugyanis csökkenti a véráramban keringő folyadék mennyiségét, emiatta szívnek keményebben kell dolgoznia, a szervezet kevésbé tudja hűteni magát, az izmok pedig idő előtt elfáradnak. A vér pedig sokkal sűrűbb lesz - szóval ne kockáztass!

3. Kerüld a sós ételeket, és minden rendben lesz!

Tisztázzuk: a nátrium nem maga az ördög, sőt, nagyon nagy szüksége van rá a testnek, hiszen nem tudja előállítani. Nátriumra szükség van az izmoknak a működéshez, kell az idegrendszernek, a folyadékháztartás szabályozásához, és fontos a szénhidrát-és fehérje anyagcseréhez is. Viszont vizeletürítéskor és izzadáskor a nátrium egy része távozik a szervezetből, így kell a pótlás. Ha ugyanis rengeteget izzadsz, de nem figyelsz a nátriumpótlásra, komoly károkat okozhatsz a testednek. Szóval ne a sós ételeket hagyd ki az étrendedből, inkább figyelj a vízivásra!

Olvasd el ezt is!

4. A banán szuperjó a dehidratáció okozta görcsök ellen

Ez igaz, de ne gondold, hogy a banánnak varázsereje van. A kulcs a banán káliumtartalma! A kálium, egy másik elektrolit ugyanis segíti a nátrium érvényesülését a szervezetben. De mindkettőre nagy szüksége van a testnek az optimális működéshez. Viszont a legtöbb ember csak az ajánlott 4700 mg kálium felét viszi be a szervezetbe, ami hosszú távon okozhat vérnyomás és szívproblémákat!

A cikk további részét a runnersworld.hu-n olvashatod!

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Elkészült az első ovi, amit egy magyar lakberendező egy pszichológus tanácsai alapján tervezett

Két lakberendező olyan ovikat tervez, melyek a világon bárhol megállnák a helyüket. Interjú.

Mivel jársz jobban: közösségi vagy saját autóval?

A (fő)városi közlekedésben már környezetbarát alternatívája is van az autózásnak a kis elektromos bérautók formájában. Összegyűjtöttük a szempontokat, hogy eldönthesd, érdemes-e a zöldebb megoldást választanod.

Napi horoszkóp szeptember 21.: a Skorpiók kiállnak magukért, a Nyilasok igyekeznek csapatban együttműködni

Hétvégén is érdemes elolvasnod a horoszkópod, hisz a csillagok mára is üzentek!

Elmondjuk, hol hallgass szarvasbőgést idén

Jó pár éve már jártam a gemenci erdőben szarvasbőgést hallgatni, ezért is örültem meg amikor megláttam, hogy most Budapest közelében is lesznek ilyen túrák…

Nem is olyan nehéz rendet tartani a gyerekszobában – mutatjuk, hogyan

Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amivel ha ideig-óráig is, de úrrá tudunk lenni azon az őskáoszon, ami a gyerekszoba.

13 híres ember, aki vitatható külsővel érkezett a reptérre

A hírességeknek nem csak a vörös szőnyegen kell tündökölniük. A papparazzik bármikor lencsevégre kaphatják őket és erre mindig készen kell állniuk – még utazás közben is.

Mennyire vagy felnőtt? Teszteld magad

Kőkeményen tartod a kezedben az életed vagy most is szalad a lakás? Válaszolj néhány egyszerű kérdésre és tudd meg, hogy milyen mélyen jársz már benne a felnőttkorban.

Milyen távolságra ideális lakni a rokonaidtól?

Nem jó, ha messze van a család, de úgy tűnik, az sem, ha túl közel...

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem