Minden idők 18 leghatékonyabb tippje a lapos hashoz

Minden idők 18 leghatékonyabb tippje a lapos hashoz
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nem csak a lapos hasúaké a világ, de ha szeretnéd eltüntetni azt a kis izét a derekad tájáról, akkor nézd végig, mit tehetsz érte.

1. Lazíts. A szorongás a kelleténél több kortizolt termel, az pedig zsírraktározásra „bátorítja” a szervezetedet. Sokat segít, ha óránként egyszer megállsz, behunyod a szemed és 10-szer mély levegőt veszel. (Belégzésnél inkább csak engedd, hogy beáramoljon a levegő a testedbe; ha egy mélyet szippantasz, könnyen elszédülhetsz.)

2. Sose egyél túl keveset. Ilyenkor a szervezeted „éhezés” üzemmódba kapcsol és zsírt kezd el raktározni ahelyett, hogy elégetné. Legalább 1000 kalóriát minden nap vigyél be a szervezetedbe; szándékosan éhezni tilos!

3. Napi egy pohár bor, nem több. Az alkohol eléggé lassítja a zsír felszívódását. Napi egy pohár bor vagy sör belefér, de itt állj meg.

4. A táplálékod legyen teljes értékű. A Tufts Egyetemen végzett kutatás szerint aki egy nap három adag teljes kiőrlésű gabonát fogyasztott és maximum egy adag finomított szénhidrátot, 10 százalékkal kevesebb zsigeri zsírral rendelkezett, mint azok, akik nem követték ezt az alapelvet.

5. Igyál zöld teát. Ebben van egy EGCG nevű antioxidáns, amely segíti meggyorsítani az anyagcserét.

6. Erősíts. Az izmaink aktívabban segítik az anyagcserét, mint a zsír: minél több izommal rendelkezel, annál több kalóriát égetsz el egész nap. Ezért a kardioedzések mellett az izomerősítésre is figyelned kell. Heti két-három kondicionáló edzésre lesz szükséged ahhoz, hogy normális ütemben növeld az izmaidat.

7. Fűszernövények rulez! A gyömbér, a borsmenta és a kamilla segíti az emésztést és csökkentheti a felpüffedést. Ha nem szereted a herbateát, az ananász is hasonló hatással bír.

8. Csak semmi hozzáadott cukor! A cukorbevitel megnöveli inzulintermelést, ami lelassíthatja az anyagcserédet, hovatovább nehezebb lesz elégetni a bevitt energiát (ideértve ugyanezeket az üres kalóriákat). Olvasd el a címkét bevásárláskor: rengeteg ártatlannak tűnő termék tartalmaz hozzáadott cukrot, még a müzlik többsége is.

9. Aludj eleget. Egy2012-es kutatás kimutatta, hogy a kialvatlan embereknek több szubkután, azaz bőr alatti zsírsejtjük volt, amely további elhízást eredményezhet.

10. Miért bonyolítanád túl a vacsorát? Hús, hal vagy tofu és leveles zöldségek– ez a párosítás segít megakadályozni, hogy túl sok vizet raktározzon el a tested.

11. Az egész testedet mozgasd meg. Olyan edzést válassz, amiben hangsúlyos szerepet kapnak a kitörések, a squat-ok (amikor kb. derékszögbe hajlított térddel guggolva tartod magad), a plankingok (amikor fekvőtámasz-alaphelyzetben tartod magad). Ezek fitnesz-szakértők szerint sokkal gyorsabban égetik a hasi zsírt, mint amikor csak egy-egy testrészre dolgozol.

12. Hasizomgyakorlat? Csak mértékkel. A hasi erősítés önmagában nem viszi le a hasi zsírt! Kövesd a 10 százalékos szabályt: ha 60 percet edzel, ebből 6 percet szánj a hasprésre, lehetőleg az edzés végén; a maradék idő teljen futással vagy más kardioedzéssel, illetve kondigyakorlatokkal, amelyekkel a tested más részeit mozgatod meg.

13. Több kálium, kevesebb só. A tested könnyebben megszabadul a felesleges víztől, ha több káliumtartalmú ételt fogyasztasz: spenótot, babot, datolyát.

Olvasd el ezt is!

14. Kerüld a túl sok olajban sült ételeket. Ezeket lassabban emészti meg a szervezeted.

15. Vezess naplót. Ezért, ezért és (például) így.

16. Iktass be intervall-etapokat az edzésedbe. Vagyis futás közben néhányszor húzz bele mondjuk 1 percen át, de teljes erőből. Ez az egyik leghatékonyabb módja a hasi zsír felszámolásának; a tested az edzés után is égeti a kalóriákat.

17. Dolgozz labdán ülve, hogy a tested középső részét folyamatosan tartanod kelljen. Az ülőlabda rendkívül jót tesz a gerincednek is.

18. Nevess az egészen. A nevetés megdolgoztatja a hasizmaidat – ami igaz, de önmagában nem lenne elég a lapos hashoz. A jókedv azonban sosem árt, sőt, enélkül nehéz lenne végigcsinálni egy kihívásokkal teli napot!

Tovább olvasok
Kép
Kórházba került Chrissy Teigen: a várandós modell innen üzent rajongóinak

A várandós modell ezúttal sem titkolózott rajongói előtt, és elárulta, miért kellett sürgősen kórházba vinni. A joy.hu cikke.

Kép
Szobanövények, amiket pontosan havonta egyszer kell öntözni

Igazíthatod a fizetésnaphoz vagy a menstruációdhoz, ahogy egyszerűbb, mindenesetre jelöld ki a hónap egy napját, amikor eltöltesz öt percet ezeknek a szuperstrapabíró növényeknek a karbantartásával.

Kép
“Sokat gondolkoztam azon, miért jutott nekem a betegség” – Egy teratómából kigyógyult édesanya igaz története

Lukáts Edina, a Babawellness blog írója egy daganatos megbetegedésből való felépülés során eszmélt rá arra, hogy életén, életmódján változtatnia kell. A kétgyermekes édesanya a blogján keresztül segít megtalálni másoknak az egészséges életmódhoz vezető utat.

Kép
Álmaim férfija megcsókolt, mégsem adtam oda magam neki

Torkomban dobogó szívvel állok a női mosdóban. Csókolóztunk, és megkérdezte, felmegyek-e hozzá. Mit válaszoljak? Mici története

Kép
"Arra képtelenség felkészülni, hogy talán már csak két éved van a gyerekeddel"

A Mesélj, Anyukám! podcastunk legújabb részében Dóri kicsit a vendégünk is lesz, Berkeiné T. Petra mellett, mivel mindketten sajátos nevelési igényű gyermeket nevelnek. Milyen az élet velük? Hogy telnek a mindennapjaik? Hogyan dolgozták fel, amikor megtudták, hogy nem ép gyermeknek adtak életet? Erről is meséltek!

Kép
Sophia Loren bevállalta: ősz hajjal posztolt képet az Instagramon

Sophia Loren közismerten igen hiú díva, aki mindig kifogástalan frizurával és stylinggal jelenik meg a nyilvánosság előtt. Most azoban egy filmszerepe kedvéért felvállalta megőszült haját.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem