Minden idők 18 leghatékonyabb tippje a lapos hashoz

Minden idők 18 leghatékonyabb tippje a lapos hashoz
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nem csak a lapos hasúaké a világ, de ha szeretnéd eltüntetni azt a kis izét a derekad tájáról, akkor nézd végig, mit tehetsz érte.

1. Lazíts. A szorongás a kelleténél több kortizolt termel, az pedig zsírraktározásra „bátorítja” a szervezetedet. Sokat segít, ha óránként egyszer megállsz, behunyod a szemed és 10-szer mély levegőt veszel. (Belégzésnél inkább csak engedd, hogy beáramoljon a levegő a testedbe; ha egy mélyet szippantasz, könnyen elszédülhetsz.)

2. Sose egyél túl keveset. Ilyenkor a szervezeted „éhezés” üzemmódba kapcsol és zsírt kezd el raktározni ahelyett, hogy elégetné. Legalább 1000 kalóriát minden nap vigyél be a szervezetedbe; szándékosan éhezni tilos!

3. Napi egy pohár bor, nem több. Az alkohol eléggé lassítja a zsír felszívódását. Napi egy pohár bor vagy sör belefér, de itt állj meg.

4. A táplálékod legyen teljes értékű. A Tufts Egyetemen végzett kutatás szerint aki egy nap három adag teljes kiőrlésű gabonát fogyasztott és maximum egy adag finomított szénhidrátot, 10 százalékkal kevesebb zsigeri zsírral rendelkezett, mint azok, akik nem követték ezt az alapelvet.

5. Igyál zöld teát. Ebben van egy EGCG nevű antioxidáns, amely segíti meggyorsítani az anyagcserét.

6. Erősíts. Az izmaink aktívabban segítik az anyagcserét, mint a zsír: minél több izommal rendelkezel, annál több kalóriát égetsz el egész nap. Ezért a kardioedzések mellett az izomerősítésre is figyelned kell. Heti két-három kondicionáló edzésre lesz szükséged ahhoz, hogy normális ütemben növeld az izmaidat.

7. Fűszernövények rulez! A gyömbér, a borsmenta és a kamilla segíti az emésztést és csökkentheti a felpüffedést. Ha nem szereted a herbateát, az ananász is hasonló hatással bír.

8. Csak semmi hozzáadott cukor! A cukorbevitel megnöveli inzulintermelést, ami lelassíthatja az anyagcserédet, hovatovább nehezebb lesz elégetni a bevitt energiát (ideértve ugyanezeket az üres kalóriákat). Olvasd el a címkét bevásárláskor: rengeteg ártatlannak tűnő termék tartalmaz hozzáadott cukrot, még a müzlik többsége is.

9. Aludj eleget. Egy2012-es kutatás kimutatta, hogy a kialvatlan embereknek több szubkután, azaz bőr alatti zsírsejtjük volt, amely további elhízást eredményezhet.

10. Miért bonyolítanád túl a vacsorát? Hús, hal vagy tofu és leveles zöldségek– ez a párosítás segít megakadályozni, hogy túl sok vizet raktározzon el a tested.

11. Az egész testedet mozgasd meg. Olyan edzést válassz, amiben hangsúlyos szerepet kapnak a kitörések, a squat-ok (amikor kb. derékszögbe hajlított térddel guggolva tartod magad), a plankingok (amikor fekvőtámasz-alaphelyzetben tartod magad). Ezek fitnesz-szakértők szerint sokkal gyorsabban égetik a hasi zsírt, mint amikor csak egy-egy testrészre dolgozol.

12. Hasizomgyakorlat? Csak mértékkel. A hasi erősítés önmagában nem viszi le a hasi zsírt! Kövesd a 10 százalékos szabályt: ha 60 percet edzel, ebből 6 percet szánj a hasprésre, lehetőleg az edzés végén; a maradék idő teljen futással vagy más kardioedzéssel, illetve kondigyakorlatokkal, amelyekkel a tested más részeit mozgatod meg.

13. Több kálium, kevesebb só. A tested könnyebben megszabadul a felesleges víztől, ha több káliumtartalmú ételt fogyasztasz: spenótot, babot, datolyát.

Olvasd el ezt is!

14. Kerüld a túl sok olajban sült ételeket. Ezeket lassabban emészti meg a szervezeted.

15. Vezess naplót. Ezért, ezért és (például) így.

16. Iktass be intervall-etapokat az edzésedbe. Vagyis futás közben néhányszor húzz bele mondjuk 1 percen át, de teljes erőből. Ez az egyik leghatékonyabb módja a hasi zsír felszámolásának; a tested az edzés után is égeti a kalóriákat.

17. Dolgozz labdán ülve, hogy a tested középső részét folyamatosan tartanod kelljen. Az ülőlabda rendkívül jót tesz a gerincednek is.

18. Nevess az egészen. A nevetés megdolgoztatja a hasizmaidat – ami igaz, de önmagában nem lenne elég a lapos hashoz. A jókedv azonban sosem árt, sőt, enélkül nehéz lenne végigcsinálni egy kihívásokkal teli napot!

Tovább olvasok
Kép
Ezért nem sírnak a koreai babák – Avagy mi áll a babasírás hátterében

Minden egészséges baba sír. Ne gondold, hogy azért, mert téged bosszantani szeretne vagy éppen megmutatni, hogy ő a főnök. Sírásának evolúciós okai vannak.

Kép
Harap a gyerek? 10 tipp, hogyan szoktasd le róla!

Sok kicsi a fogait használja a nyelve helyett: ha máshogyan még nem tudja kifejezni magát, harapással is „közölheti”, mit érez. Szakértők szerint egyéves kor körül ebben még semmi rossz szándék nincsen, és ha következetesen reagálsz erre a viselkedésére, az apró fogakat egy idő után csak evéskor és mosolygáskor fogja rád és másokra villantani.

Kép
Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép
Tippek, hogy a kedvenc pulcsid jövőre is hordható legyen

Szuper kényelmes téli darabok, soha nem mennek ki a divatból. A kötött pulcsik cserébe viszont elég kényesek; könnyen bolyhosodnak, kinyúlnak, érzékenyek a mosásra. Ám akkor se ess kétségbe, ha a kedvenced kezd kimenni a formájából; néhány egyszerű, házi praktikával ugyanis látványosan megújíthatod.

Kép
Napi horoszkóp november 24.: a Kosok fontos ügyért harcolnak, a Rákok körül felpezsdül az élet

Ma is izgalmas üzenetek várnak, nem érdemes tehát kihagyni a horoszkópod!

Kép
Az érzelmi megcsalás 5 jele, amit a legtöbben túl későn vesznek észre

A félrelépést a kapcsolatok többsége nem képes túlélni, mindegy, hogy a megcsalás milyen téren történik.

Kép
Híres magyar anyukák, akik elkapták a koronavírust

A COVID-19 nem válogat. Olyannyira, hogy egyre több közszereplő osztja meg magáról a hírt, hogy bizony ő is elkapta a koronavírus-fertőzést. Ismert anyukák mesélik el, hogyan élték meg a betegséget és a karantént, miután pozitív lett a tesztjük.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem