Fejben dől el: 12 szokás, ami bizonyítottan segít fogyni

Fejben dől el: 12 szokás, ami bizonyítottan segít fogyni
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Már végigvettük, mire kell figyelni a táplálkozás és az edzés terén, ha fogyni szeretnénk – a tudomány szerint, legalábbis. Most arra keressük a választ, milyen szellemi hozzáállás segít elérni a célunkat.

1. Moss fogat vacsora után. Jó alaposan. Így kisebb a valószínűsége, hogy az esti sorozatnézés közben mintegy észrevétlenül bepuszilj egy zacskó csipszet.

2. Tűzz ki reális célokat. Fogalmazd meg őket világosan: például a következő hónapban leadsz két kilót. Az irreális, ködös elvárások csak lassítják a fogyást.

3. Ne büntesd magad. Akármennyire is nem tudtál ellenállni a pizzának. Fogalmazd meg újra magadnak, hogy milyen végcél felé tartasz és lépj tovább.

4. Legyél tisztában az adagokkal. Egy 2005-ös felmérésben 54 embernek kellett levest ennie egy tálból, de a csoport fele tudtán kívül olyan tálat kapott, amelynek alján magától újratöltődött a leves. Ezért ők több levest ettek, noha a csoport minden tagja meg volt győződve róla, hogy csak egy tál levest evett. A jóllakottságérzet mégis ugyanannyi ideig tartott. Kell több bizonyíték, hogy a fejben dől el?

5. Meditálj. Lazítsd el az izmaidat, lélegezz, fókuszálj magadra. Ez jó eséllyel megelőzheti az érzelmi evést.

6. Motiváld magad. Mondogass magadnak mantrákat. Mert képes vagy rá.

7. Bővítsd az étrendedet, ne szűkítsd. Ahelyett, hogy egyszer és mindenkorra megvonnád magadtól a pizzát és a sütit, adj hozzá az étrendedhez újabb és újabb egészséges kajákat (quinoát vagy passiógyümölcsöt), amelyeket eddig nem kóstoltál. Koncentrálj az új, ismeretlen, egészséges receptekre – és egyszer-egyszer belefér egy pizzaszelet is.


8. Csökkentsd a stresszt. Igen, tudjuk, könnyű azt mondani. De kutatások újra és újra bizonyítják, hogy a stresszben élő emberek könnyen híznak hasra. Íme néhány stresszoldó módszer, amellyel közelebb kerülhetsz a megoldáshoz.

9. Hogy festenél 5 kilóval karcsúbban? Képzeld el. Vagy ha van fotód, amin vékonyabb vagy akkor nyomtasd ki és tedd ki magad elé. Kutatások bizonyítják, hogy aki rendszeresen megpróbálja elképzelni az áhított alakot, az könnyebben el is éri azt.

10. Fényképezd le, amit eszel. A Facebookon és az Instagramon egyre-másra sorakoznak az idegesítő képek az ismerőseid vacsorájáról, ezért ha neked nincs kedved, nem is muszáj posztolnod őket. Csak gyűjtsd a fotókat egy albumban – receptötletnek és adag-útmutatónak sem utolsók.

11. Vezess naplót. Egészen megváltozik az életmódodról alkotott képed, ha leírva látod, mit ettél és mennyit mozogtál. Itt van még egy sor motiváció, amiért érdemes naplót vezetned a diétádról...

12. Keress társakat. Ha szégyellsz a nyilvános üzenőfaladon hírt adni a diétádról, akkor egyfacebookos zárt csoport vagy internetes fórum is tökéketes. Egy kutatás résztvevői közül azok, akik a Twitteren posztoltak időnként a diétájuk állásáról, illetve podcastokat hallgattak mobilon a helyes táplálkozásról, átlagosan 2,7%-ot vesztettek a esttömegükből 6 hónap alatt, míg aki nem használt ilyet, annak 0,5%-kal gyarapodott a súlya.

Tovább olvasok
Kép
A hét leggyakoribb hiba, amit egy szobanövény-tulajdonos elkövethet

Fonnyadt a növényed? Szívfacsaró látvány, főleg mostanában, amikor több időt töltünk otthon, mint valaha. Mondanom sem kell: nem érdemes feladni, van megoldás.

Kép
A férjem megmondja a tutit, pedig én csak egy ölelésre vágyom

Tegnap kiborultam egy apróság miatt. A férjem nem értette a reakciómat, és ezen még jobban kiborultam.

Kép
Nem menstruál és eredetileg legénybúcsúkra szánták – mennyi mindent nem tudtunk rólad, Barbie

Évtizedeken keresztül rengeteg vita és pereskedés tárgya volt, mégis közel 60 éve a játékpiac egyik legkelendőbb terméke. Barbie sokkal több annál, mint holmi csinos öntőformából kikerült műanyag. Elmondjuk, miért!

Kép
A férjem és én összejárunk az exférjemmel és a feleségével

Vasárnapi ebéd. „Ideadnád, kérlek, a salátát?” Idill. Tőlem balra a férjem, jobbra a volt férjem. Velem szemben a volt férjem új felesége.

Kép
A férfi, akibe Erzsébet királynő belezúgott Fülöp előtt

Nem Fülöp volt az egyetlen a királynő életében!

Kép
Őrizd meg a magad és a családtagjaid ép elméjét online családi meditációval – októberben indul, és ingyenes

Herczegh Tímea pszichológussal az elmúlt években számos témában készítettem már anyagokat. Tudom, hogy fáradhatatlanul pörög az agya, és biztos voltam benne, hogy az embert próbáló karanténos időszak is valami újra inspirálja majd. És íme: Forgács Eszter pszichológussal közösen kidolgozták a tízhetes online családi meditáció anyagát, amely tavasszal debütált, a siker (és a várhatóan közelgő újabb karantén) pedig ismétlésért kiált.

Kép
A boldogság hat titka a tudomány szerint

Folyton boldogtalannak hisszük magunkat, panaszkodunk, hogy nem tehetünk meg bármit, amihez éppen kedvünk támad. Egy harvardi kutatásból készült könyv szerint 6 pontba sűríthető össze a boldogabb élet tiitka. Lássuk, mik ezek:

Kép
Napi horoszkóp szeptember 19.: a Rákok topformában vannak, a Szüzeknek hirtelen kell komoly döntést hozniuk

Hétvégén is érdemes elolvasnod a horoszkópod, hisz a csillagok ismét üzentek!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem