3+1 tipp, ha neked is túlpörög az agyad a tennivalóktól

3+1 tipp, ha neked is túlpörög az agyad a tennivalóktól
Forrás: Analise Benevides / Unsplash

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Amikor reggel kinyitom a szemem, hirtelen betódul az agyamba a rengeteg tennivaló, aggódnivaló, gondolkodnivaló, és már ettől lefáradok. Meggyőződésem, hogy a slow élet után sóvárgó mai nagyvárosi ember nagyrészt ettől csömörlik meg: az agyában keletkező tumultustól.

Érdekes lenne megszámolni, hány szál fut párhuzamosan a fejemben, de azt hiszem, ez lehetetlen vállalkozás lenne. Munkahelyi projektek (egy, kettő, három), másodállásbeli feladatok, ovis zsákok és gyerekrövidnadrágok, közelgő kerek szülinapok, csempeválasztás a lakásfelújítás következő projektjéhez, gépjármű-felelősségbiztosítás, hétvégi ebédmeghívásra ajándékvásárlás, távolabbi családi drámák, baráti megcsalás- és összejövés-sztorik feldolgozása, bébiszitterkeresés, heti étrendtervezés, lakógyűlés, herpeszkezelés: csak néhány a sok dolog közül, ami jelenleg ki-be szaladgál a fejembe/ből.

És nyilván sokan vagyunk még így vele, ha jól sejtem, többségében nők. Ami a dolgok érzelmi részét illeti, még neve is van: érzelmi házimunka. A többit pedig úgy hívják, hogy logisztikai hadművelet, a maradékot pedig úgy, hogy egyéni szocproblem. Nagyon fárasztó. Hogy ne kergessen az őrületbe, a következőkhöz tartom magam:

Olvasd el ezt is:

1. Listaírás

Reggel azzal kezdem, hogy két listát írok a kockás mindenes füzetembe. Egy munkaügyi és egy privát teendőlistát. Már ez is megnyugtat. Amivel kész vagyok, azt pipálom. Mindezt Trellóban is kipróbáltam: iszonyú felszabadító érzés egy dolgot áthúzni a „teendő” oszlopból a „kész”-be! (Hihetetlen, hogy mindkét lista újratermelődik másnapra, de ezzel most ne foglalkozz.) (Másik zárójel: a mai napig problémát jelent a számomra, hogy különbséget tegyek a fontos és a sürgős dolgok között. De gyakorlom.)

2. Koncentrálj!

Ez az egyik legnehezebb: egyetlen dologra fókuszálni huzamosabb ideig, miközben hemzsegnek a fejedben az egyéb gondolatok. Igyekezz kizárni minden mást, amíg a kitűzött feladattal nem végzel. Ne tetézd a nehézségeket azzal, hogy közben még a közösségi médiát is görgeted. Inkább kapcsold ki az értesítéseket. Ezek nélkül is épp elég neuron cikázik éppen az agyadban.

3. Ameddig jutottál, addig jutottál

Van egy pont, amikor abba kell hagynod. Vagy a munkaidő végén, vagy a teljesítőképességed határán, vagy éjfélkor, de eljön az a pont, amikor nincs tovább. Maradtak még a listán teendők? Engedd el.

4. Dicsérd meg magad

Egy ismerőstől hallottam: este az ágyban, amikor végiggondolja az elmúlt napját, kiválaszt egy dolgot, amit megcsinált/elintézett/befejezett, és gondolatban megveregeti érte a saját vállát. Ez tetszik. Ma este arra gondolok majd, hogy megírtam ezt a cikket. Ha csak abban segít, hogy megkönnyebbülsz: más is hasonló gondokkal küzd, már megérte.

Egyébként pedig: nem muszáj mindennek tökéletesen sikerülnie, íme:

Nézd meg a galériánkat>10 kép
Így hallgattasd el a benned élő maximalistát
Tovább olvasok
Kép
Öt dolog, amit megtanulhatsz a macskádtól

Minden érintett tudja, hogy a Macskával szemben lehetetlen a falkavezért alakítani, vagy abban bízni, hogy egyszer majd demokratikus csapatot alkottok.

Kép
9 dolog, ami számomra természetes, de a férjemnek égnek áll tőle a haja

Díszpárnák, csinos bögrék, burjánzó növények a lakásban. Minden női szívet megdobogtatja legalább az egyik, ám életünk párjai szívük szerint eltüntetnék mindet, amint kitesszük a lábunkat a lakásból.

Kép
Milyen borokat válasszunk előételekhez?

Akárcsak az italok sorában az aperitifnek, úgy az étkezések során az előételeknek is megvan a fontos szerepük. Érdemes a menüsort is ugyanúgy felépíteni, mint ahogy a borok kóstolási sorrendjét felállítani, vagyis a könnyű ételekkel és italokkal kezdeni, majd fokozatosan haladni a tartalmasabb fogások és a testesebb, érettebb borok felé. Mivel az előétel amolyan első fogás előtti étvágygerjesztő, leginkább könnyedebb, lendületesebb, frissebb borok kerülnek mellé pohárba. „Kóstoljunk bele” néhány hideg és meleg előételbe, és a hozzájuk párosítható borokba!

Kép
Megnéztem Grecsó Krisztián és Grecsó Zoltán önálló estjét

A „Többet magunkról” című darabbal a Grecsó név végérvényesen összművészeti branddé vált. Jobb nem is történhetett volna vele.

Kép
A tehénpuki és -böfögés életveszélyes!

A szarvasmarhák tejet és húst adnak nekünk. És jó sok metánt. A metán meg az egyik legveszélyesebb üvegházgáz: a klímakatsztrófához nagyban hozzájárul. De most úgy tűnik, a metánnak annyi.

Kép
Dubajban az anyák szülés után mell- és hasplasztikát is kérhetnek - ez ott természetes

Anyukák mesélnek, milyen a terhesség és a szülés Dubajban, Svédországban, Hollandiában, Franciaországban és Angliában.

Kép
Másfél évtized után elengedtem az örökbefogadást, és most boldog vagyok

Nem esett teherbe, de kétségbe sem. Járta az egészségügy rondabugyrait, a kórházakat, a borsos árú magánrendeléseket, a meddőségi klinikákat. Végül az örökbefogadás mellett döntött. Üdvtörténet nincs, mégsem vág eret magán emiatt. Ági kálváriája és felszabadulása.

Kép
Vérnyomáscsökkentő ételek

A szívbetegségek elkerüléséhez a magas vérnyomás az a kockázati tényező, amit az összes közül a legkönnyebb orvosolni. A megfelelő étkezéssel sokat segíthetsz!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem