10+1 fontos egészséges hozzávaló kezdő vegáknak

10+1 fontos egészséges hozzávaló kezdő vegáknak
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Ha mostanában hagysz fel a húsevéssel, akkor érdemes „rászoknod” ezekre a kajákra.

Egy másik cikkemben arról írok kimerítően, hogy miképp lehet fittnek maradni vegetáriánusként is. A cikk előzménye az volt, hogy sokfelől hallottam azt a nem teljesen megalapozatlan feltételezést, miszerint aki húsmentes életmódra vált, az rögtön meg is hízik tőle. Valóban, a trappista sajt majdnem háromszor annyi kalóriát tartalmaz, mint a fogyókúrák egyik fő összetevője, a grillezett csirkemell. Most leírom, hogy mik azok az egészséges vega hozzávalók, amelyekből lehetőleg jó sokat vásárolj be a közértben vagy a piacon.

Az alábbi hozzávalók mellé odaírom a kalóriatartalmukat is – ha nem jelölöm külön, akkor 100 grammra vetítve. Azonban szeretném hangsúlyozni, hogy a kalóriatartalom nem az egyetlen fontos szempont, és csak arra támaszkodni a menü összeállításakor eléggé becsapós tud lenni.

1. natúr joghurt (63 Kcal)

A gyümölcsös változatokat nem preferálom, inkább magam keverek bele gyümölcsöket.

2. tojás (74 Kcal / db)

Azújabb kutatások már cáfolják, hogy a tojásfogyasztás összefüggne a magas koleszterinszinttel vagy az agyérelmeszesedéssel. Sőt, az egyik legfontosabb proteinforrás, és abban sem hiszek, hogy csak a tojásfehérjét lenne szabad fogyasztani.

3. tehéntúró vagy cottage cheese (103 Kcal)

Saláták és mártogatósok végtelen variációi készíthetők belőle, de magában is fogyaszthatjuk tetszőleges nyers zöldséggel vagy gyümölccsel.

4. avokádó (160 Kcal)

Az avokádó jófajta zsírokban és rostokban gazdag gyümölcs, valamint rengeteg vitamin és ásványi anyag is van benne. Jóllakottságérzést nyújt, vagyis kevés is elég belőle, a táplálkozásszakértők már csak ezért is ajánlják gyakori fogyasztását.

5. feta sajt (230 Kcal)

A sajtok zsírtartalmuknak köszönhetően általában kalóriadúsabbak, ami egyáltalán nem baj, „csak” a mennyiségre kell vigyázni. A feta még mindig a lájtosabbak közé tartozik, ráadásul elég erős íze van, ezért egy-két evőkanál is elég belőle.

6. gomba (20–50 Kcal fajtától függően)

A gomba meglepően fehérjedús hozzávaló. A magam részéről nyersen komálom a legjobban, kivéve a laskagombát (ami az egyik kedvencem).

7. mogyoróvaj (588 Kcal)

A mogyoróvaj ugyancsak tápláló, de hiszen föntebb már említettem, hogy nem csak a kalóriaszegény kaják lehetnek egészségesek (sőt, vannak köztük kifejezetten egészségtelenek is). A mogyoróvaj a proteinen kívül tele van magnéziummal és vitaminokkal. Érdemes az organikus márkákat választani, amelyekben nem sok minden van magán a mogyorón kívül. Vagy magunk is készíthetünk mogyoróvajat: tegyünk egy bögre pörkölt földimogyorót egy turmixgépbe és nyomjuk a gombot 2-3 percig.

8. zöldborsó (81 Kcal)

A zöldborsó és általában a hüvelyesek nagyszerű fehérjeforrások. Ha már túlságosan megszoktuk a borsót köretként, készítsünk belőle pesztót vagy krémlevest. Még több tipp a zöldborsó felhasználásához

9. mozzarella (300 Kcal)

Rengeteg benne a kalcium és remekül csillapítja az éhséget a főétkezések között.

10. bármi, ami bab(változó: a zöldbab 40, a szárazbab 167, a tofu 70 Kcal)

Naná, hogy a szója is ide tartozik: a szójabab az egyik legfontosabb fehérjeforrás. A babok általában nagyon táplálóak és sokféleképp felhasználhatók. Igazából külön említhettem volna a csicseriborsót vagy a lencsét is.

+1. füstölt lazac (117 Kcal)

Sokan nem tartják igazi vegának azokat, akik halat esznek, csak húst nem; a magam részéről azt mondom, hogy mindenki az, aminek nevezi magát. Mindenesetre a lazacot csak az úgynevezett„szemivegetáriánusoknak” ajánlom, de nekik nagyon: D-vitamint és omega-3 zsírsavakat tartalmaz. Aki teheti, egyen minél gyakrabban lazacot (ebből sem kell sok egyszerre).

Fotók: Europress

Tovább olvasok
Fizetőeszköz, radír és szerelmi kötés – 19 érdekesség a kenyérről

Augusztus 20-a az Új Kenyér ünnepe, ennek apropójából összegyűjtöttünk egy halom izgalmas információt róla, amit eddig valószínűleg te sem ismertél.

A nagyobb áruházláncok iskolakezdési katalógusai egyben (hogy idén se kelljen keresgélned)

Nyomtatott reklámújságok helyett bőven elég egy helyen csekkolni (és összehasonlítani) az árakat.

Napi horoszkóp augusztus 17.: a Bikákat komoly elismerés teszi boldoggá, a Rákok fontos döntést hoznak meg

A hosszú hétvége első napján is érdemes elolvasnod a csillagok üzenetét, hisz ismét izgalmas dolgokat tudhatsz meg!

Melyik a legjobb kardioedzés, ha hasból szeretnék fogyni?

Egyáltalán nem mindenki van oda a kardióért, de ha zsírt szeretnél égetni, akkor muszáj beiktatni az edzéstervedbe. Szerencsére sokféle kardioedzés létezik.

Híres emberek, akiket gyerekkori barátság fűz össze

Hollywood tele van ikonikus barátságokkal. Sztárok, akik együtt dolgoznak, esznek, edzenek, sőt még a vörös szőnyegre is együtt sétálnak fel. És vannak olyan hírességek, akik már gyerekkoruk óta ismerik egymást.

Neked mi a szupererőd? Teszteld magad!

Töltsd ki a tesztet és írd meg nekünk, hogy eltaláltuk-e a szupererődet.

Voilà! 5 híres francia mártás, amivel bárkit lenyűgözhetsz

A klasszikus francia konyhának köszönhető a legtöbb hideg és meleg alapmártás vagy más néven anyamártás. A hollandi, a spanyol, a velouté, a besamel, a marinara és persze a majonéz is. Ezek mind-mind nélkülözhetetlenek a francia konyhában és ma már a miénkben is.

Bölcsebbé és talpraesettebbé tesz az utazás – használd ki!

Persze mindenki úgy utazik, ahogy akar. De miért ne utaznál úgy, hogy az a szellemi fittségedre is jó hatással legyen?

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Vesd bele magad a nyárba és fizess elő 40% kedvezménnyel 1185 Ft-ért!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem