Így száműzd a cukrot az életedből: 10 tipp

Így száműzd a cukrot az életedből: 10 tipp
Forrás: europress / getty images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

K

Kizárnád a hozzáadott cukrokat az étrendedből? Egyszerűbb, mint hinnéd! Kövesd ezt a 10 tippet:

Újabb és újabb tanulmányok mutatják ki, hogy a finomított cukornak a lehető legkisebb mértékben van helye az étrendünkben. Nem csak hizlal, de például a szívbetegségek kockázatát is növeli. Ha te is úgy döntöttél, hogy kizárnád a hozzáadott cukrokat az étrendedből, jó helyen jársz. Ha 10 egyszerű tippünkből csak 5-öt fogadsz meg, máris rengeteget tettél az egészséged érdekében!

1. Készülj fel. Hajítsd ki a cukortartalmú hozzávalókat a konyhádból. Térképezd fel a környékeden a boltokat, éttermeket, ahol sokféle egészséges fogás kapható (fel se tűnt, mennyi pékségben árulnak például csak fehér lisztből készült pékárut, ugye?).

2. Egyáltalán ne igyál szénsavas üdítőitalokat. Ha nem megy, csökkentsd az adagodat heti egyre.

3. Válaszd az összetett szénhidrátokat. A fehér liszt hatása sajnos hasonlít a szervezetedben a cukoréra, ezért a teljes kiőrlésű gabonából készült termékekre essen a választásod.

4. Olvasd el a címkéket. Meg fogsz lepődni, hogy mennyifajta termék tartalmaz hozzáadott cukrot. Mustár, levesporok, még a csipsz is. Persze a feldolgozott készítmények többségének is van cukormentes változata – bioboltokban vagy drogériákban megtalálod ezeket.


Fotó: Europress / Getty Images

5. Egyél (fagyasztott) gyümölcsöt. Amint leállsz a finomított cukrot tartalmazó édességekről, rá fogsz jönni, hogy a gyümölcsben található cukor kielégíti az édes íz iránti igényedet.

6. Édesíts fűszerekkel. Például fahéjjal vagy vaníliával. Ezek olyan ízt adnak a kávédnak vagy a müzlidnek, amiről nem is gondoltad volna, hogy rokon az édessel.

Kapcsolódó írásunk: Hol érezzük az édes ízt?

7. Igyál több vizet, teát. Ezek az egyszerű folyadékok csökkentik az éhségérzetet és a nassolás utáni vágyat. No meg persze hidratálnak is.

8. Mellőzd a mesterséges édesítőszereket. Ezek valójában a szervezeted cukorigényét növelik.

A WHO szerint napi legfeljebb 50 gramm hozzáadott cukrot kellene fogyasztanunk, de új ajánlásukban azt fogalmazzák meg, hogy a maximális 25 gramm napi bevitel további előnyökkel járna. (Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége)

9. Ha munka után fáradtnak érzed magad, menj el az edzőterembe. Vagy fuss egyet. Ilyenkor az agyad fáradt, nem a tested. Az edzés felpörgeti az anyagcserédet és utána már kisebb eséllyel eszel meg bármit, amit megkívánsz.

10. Ne hagyj ki étkezéseket. Az éhezés nem megoldás. Ne juss el odáig, hogy csillagokat láss az éhségtől, mert az eredmény csakis túlevés lehet.

Tovább olvasok
Tizenkét idézet a takarításról, annak minden öröméről és nyűgéről

2019-ben szeptember 21-ére esik a takarítás világnapja. Már csak ezért is...

3 húsmentes meleg saláta az ősz jegyében

Az egyik kedvenc elfoglaltságunk őszi estékre: pokróccal és finomságokkal körbe véve magunkat sorozatot nézni a kanapén. Ilyenkor persze nem árt, ha nem csak finomak, de egészségesek is azok a harapnivalók.

Variációk bundáskenyérre: öt frappáns megoldás

Imádjuk reggelire, vacsorára, édesen és sósan, bő olajban kisütve és sütőben sülve, de próbáltad már megtöltve, rétegezve, vagy épp feltekerve?

Tanítsd meg a gyereked, hogyan nyugtathatja meg magát – 5 tipp

A gyerekeket ma rengeteg külső inger éri, sok irányban kell megfelelniük, ebbe pedig gyorsan belefáradnak. A relaxáció hatására képesek lesznek megnyugodni, energiával töltődnek fel, egészségesek maradnak, bónuszként pedig felnőttkori stresszhelyzetekben is előkaphatják majd ezt a megoldókulcsot. Íme, néhány egymásra épülő lépés a relaxáció felé:

Több hónapig küzdöttem a lefolyódugulással, végül négy hiperegyszerű, filléres ötlet oldotta meg

Duguláselhárító szakember, klór, nátriumhidroxid és még ki tudja, milyen vegyi összetevők – igen, én is jártam már itt. De hasztalanul: a mosdókagylómból több fordulónyi bolti vegyszer után sem volt hajlandó eltávozni a (meglehetősen koszos) víz. Egyre nagyobb bajban voltam, mert vendégek jöttek – ők mégsem láthatják ezt a förmedvényt a fürdőszobámban! Aztán kicsit beletúrtam az internetbe és megvilágosodtam.

Hamarabb is fel lehet dolgozni a szakítást, mint elsőre gondolnád

Mint oly sok minden más, ez is fejben dől el, még ha ez az érzelmek viharában először furcsán is hangzik.

Híres nőszemélyek 50 fölött, akikre vadítóan simul a bikini

„Igen, holnap 53 leszek. És?!” – posztolta néhány hete Salma Hayek, és a kijelentésébe nehezen tudnánk belekötni. Végtére is a legjobb esetben is 35-nek néz ki bikiniben!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Nem kell választanod! Két kedvenc magazinodat most egy áráért kapod meg. Fél év (5 lapszám) Éva + ajándék fél év (5 lapszám) InStyle 7950 Ft helyett 3180 Ft

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem