Egy magazin, ahol nincs Photoshop

Borítókép: Egy magazin, ahol nincs Photoshop
Bizony, már ilyen is van. Pontosabban majdnem... Nézd csak!

Tökéletes mosoly, fogsor, frizura, smink és bőr. Álomalak. Álomderék. Álommellek. Néha túl szép, hogy igaz legyen. Néha baki is becsúszik a Photoshop-műveletbe – ide kattintva található egy kis válogatás belőlük -, de az mindenesetre tény, hogy a retusálás napjaink fontos eszköze, legyen szó magazin-, reklámkészítésről vagy akár közösségimédia-használatról.


Fotó: Facebook.com/VerilyMagazine

Ezt elégelte meg az amerikai Verily magazin (a magazin címe egyébként 'valóban'-t, 'bizony'-t jelent), amely hadat üzent a számítógépes utómunkálatoknak. A szlogenjük - „Less of who you should be, more of who you are” - szerint ugyanis azt szeretnék megmutatni, kik vagyunk valójában, nem pedig azt, kivé kellene válnunk.


Fotó: Huffingtonpost

A magazinban állításuk szerint nem szerepelnek utómunkálatokkal megváltoztatott testű vagy arcú emberek. Azt azonban már nem ígérik, hogy a tónusokon, színvilágon nem módosítanak egy keveset az összhatás érdekében. A teljes Photosop-mentesség tehát ez esetben sem állja meg a helyét.


Fotó: Facebook.com/VerilyMagazine

Sokan nem is emiatt támadják a nemrégiben piacra dobott magazint, inkább azt kifogásolják, hogy a lapban bemutatott modelleken nincs is sok retusálnivaló, és ha van, azt erős sminkkel és jó stylinggal könnyű eltüntetni.

Mit gondoltok, ügyes PR fogásról van szó vagy üdvözlendő kezdeményezésről?