Kicsapta a biztosítékot egy ruhacég Amerikában

Borítókép: Kicsapta a biztosítékot egy ruhacég Amerikában
A patinás márka vezérigazgatója többször is kijelentette, hogy csak szép és jófej fiatalok vásároljanak náluk.

Ezekben a napokban fél amerikai művészvilág hangosan fúj az Abercrombie & Fitch nevű ruhamárkára, amelynek vezérigazgatója, Mike Jeffries többször is tett olyan kijelentéseket, miszerint az ő boltjaikba be ne tegye a lábát olyan vásárló, aki nem elég jó csaj vagy jó pasi. A cég vezetői azóta már bocsánatot kértek és ígéretet tettek arra, hogy változtatnak a kommunikációjukon.


Az Abercrombie & Fitch elleni kritikák közé tartozik, hogy csak nagyon kidolgozott felsőtestű, fehér férfiakkal reklámozza a kollekcióit

Olyan celebek, mint Kirstie Alley és Ellen DeGeneres, határozottan tiltakoztak az elmúlt napokban az Abercrombie & Fitch nyilatkozatai ellen. A balhé május elején robbant ki, amikor megjelent egy könyvThe New Rules of Retail (A kereskedelem új szabályai), amely hosszan idéz a ruhamárka vezérigazgatójának kijelentéseiből. Mike Jeffries ilyeneket mond ugyanis egy 2006-os interjúban:

„A szép emberek vonzzák a szép embereket, és mi a jófej és jól kinéző embereket célozzuk meg. (....) Minden iskolában vannak cool és népszerű gyerekek, és vannak, akik kevésbé azok. A mi célközönségünk a vonzó, hamisítatlanul amerikai kölyök, akinek egy csomó barátja van. Sokaknak egyszerűen nem valók a mi ruháink. Kirekesztőek vagyunk? Abszolút."

A közfelháborodás azért is robbant ki (és tart igazából már jó néhány éve), mert a 120 éve fennálló cég, amelynek közel 600 üzlete van Amerika-szerte, nem hajlandó a női osztályon L-esnél nagyobb ruhaméretet forgalmazni. Ellen DeGeneresa saját tévéshow-jában ilyen gúnyos kommentárt fűzött az ügyhöz: „Ezeknek még 0-s méretük is van, amit tényleg nem értek. A 0 az semmi, nem? Sőt, még dupla nullás is van. Mégis, mit akarunk elérni ezzel? 'Drágám, eléggé láthatatlannak látszik a fenekem ebben a farmerben?'"

Ellen és még sok más kommentár az interneten keményen számon kéri a cég mondatait, amelyek szerintük a bullying felé hajtják a közhangulatot az iskolákban. De ez még semmi: az a hír járja Abercrombie-ékről, hogy a használt vagy sérült ruháikat nem rászorulóknak adják, hanem elégetik.

Nos, ezzel ment szembe egy fickó a youtube-on: videójában arra szólít fel, hogy mindenki ajándékozza A&F ruháit a hajléktalanoknak, hogya világ első számú hajléktalan-ruházati márkája legyen belőle. A videót eddig több, mint 7 millióan látták, te is megnézheted itt:

A ruhamárka vezetői többször is bocsánatot kértek a nyilatkozatokért. „Konkrét lépéseket fogunk tenni azért, hogy bebizonyítsuk: elkötelezettek vagyunk a bullying elleni küzdelem iránt, és támogatjuk a sokféleséget és az elfogadást" – írják közleményükben.