Negyedszázados lett az első hipermarket

Negyedszázados lett az első hipermarket

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A SPAR honosította meg Magyarországon a negyed évszázada még ismeretlen hipermarket-formátumot. 25 évvel ezelőtt, Győrben nyílt meg az első INTERSPAR, azóta már 34 üzlet szolgálja ki a vevőket országszerte. Az üzletformátum sikerét a széles és minőségi árukínálat, a többletszolgáltatások, a jó megközelíthetőség, a családbarát megoldások és a folyamatos modernizáció alapozta meg.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1995-ben nyitotta meg az első olyan önkiszolgáló kiskereskedelmi létesítményét, amely nagy területen az élelmiszerek és egyéb cikkek széles választékát kínálta – a vállalat ezzel az úttörő kezdeményezésével honosította meg hazánkban elsőként a hipermarket-formátumot. Az elmúlt időszak visszaigazolta a SPAR döntését, illetve a beruházásait és a – folyamatosan alakuló vásárlási trendek szerinti – modernizációit. A hipermarketek sikeréhez hozzájárult az is, hogy a SPAR folyamatosan követte és megértette a változó fogyasztói igényeket, szokásokat. Figyelembe vette például, hogy a gazdasági válság alatt az árral kapcsolatos döntési szempontok voltak a jellemzőek, ma viszont már a vásárlási élmény, a környezet, az ár-érték arány és az időtényező is fontossá vált. A vevők jelentős része szívesen tér vissza az INTERSPAR áruházakba, hogy a minőségi kiszolgálás és a bő áruválaszték mellett olyan egyedi szolgáltatásokat is igénybe vegyen, mint amit az INTERSPAR to Go-k kínálnak, vagy amit az önkiszolgáló kasszák biztosítanak, illetve amit a fenntarthatóság mellett elkötelezett vállalat elektromosautó-töltőállomásai jelentenek” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Hozzátette: „Az elért eredmények különösen annak fényében értékesek, hogy míg a hipermarket-szegmens Európában visszaesett, addig a SPAR hazánkban növekedést tudott elérni. Az üzletlánc célja, hogy a fejlődés ütemét, a fogyasztók érdeklődését megtartsa, ennek érdekében vásárlási élményt és minőségi szolgáltatásokat biztosít a régebben épült INTERSPAR-ok esetében is. Az év során az áruházlánc számos izgalmas és extra kedvezményeket, értékes nyereményeket kínáló promócióval örvendezteti meg a vásárlóit, hogy együtt ünnepelhessék a jubileumot. Ennek első állomása a 2020. március 5-ével induló különleges promóció, amely az egész éves születésnapi kampány nyitóakciója. Az INTERSPAR áruházak vevői legalább 7000 forint értékű vásárlás esetén egy olyan kupont kapnak, ami 5%-os blokkvégösszeg-kedvezményre jogosítja őket, de ha a szerencse melléjük szegődik, ez 10%, 15%, 25%, de akár 50% is lehet. Azaz: ennyivel olcsóbban vásároltak, akár féláron.

Folyamatosan megújuló széles árukínálat

Egyre népszerűbbé vált a vevők körében az INTERSPAR, hiszen gazdag és minőségi élelmiszer-választéka, illetve frissáru kínálata mellett az áruházakban elektromos és egyéb háztartási cikkek, játékok, konyhai cikkek, papír- és írószeráruk, textíliák és szezonális cikkek is kaphatók. A hipermarketekben található üzletsoroknak köszönhetően egy helyen lehet megejteni a napi- és a nagybevásárlást is. A legjellemzőbb szolgáltatások között szerepelnek a gyógyszertárak és drogériák, lottózók, posták, illetve éttermek és kávézók.

Az INTERSPAR áruházakban a vásárlók mindenkori igényeit maximálisan figyelembe veszik, akik így mindig számíthatnak a minőségi termékkínálatra és szolgáltatásokra. Az üzletekben több mint 30 ezer árucikk érhető el, a saját márkás termékek száma pedig közel 3 ezer. A SPAR hipermarketjeiben a vegán, bio, laktóz- és gluténmentes termékekkel is folyamatosan bővül a speciális igényű táplálkozáshoz szükséges kínálat. Az élelmiszertermékek több mint 90%-a pedig hazai beszállítóktól származik, magyar családoknak, gazdáknak, vállalkozásoknak biztosítva ezzel stabil megélhetést. A hazai agráriumot támogatta az is, hogy a SPAR az Agrármarketing Centrum támogatásával a legkiválóbb, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból 2019-ben. A Hungaricool by SPAR verseny nyertes termékeivel pedig 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcain találkozhatnak a vásárlók.

Minőségi termékek, változatos saját márka választék

Az INTERSPAR áruházakban a Regnum Húsüzem termékei mellett a teljes baromfiszortiment is megtalálható: a klasszikus húsok mellett tanyasi csirke, GMO-mentes vagy bio csirke és pulyka, pecsenyekacsa, hízott liba, tyúk, szezonálisan kakas, jérce és gyöngytyúk, illetve nyúltermékek is kaphatóak. Változatos a kínálat füstölt, fűszerezett és sózott halakból, olyan haltermékekből, mint a lazac-, és ruszlikészítmények valamint kaviárok. A magyar vásárlók által leginkább kedvelt frisshal-választék is folyamatosan bővül.

A sokszínű és minden egységben azonos saját márka választék mellett – SPAR Premium, SPAR Natur* pur Bio, SPAR Vital, SPAR free from, DESPAR, SPAR és S-Budget – a regionális vevőigénynek tesz eleget, hogy a helyi pékmesterek és cukrászműhelyek kedvelt készítményei is szép számmal szerepelnek a kínálatban.

Saját márkáink közül kiemelkedő és egyedülálló a Simpex brand, ami több almárkával van jelen a háztartási kisgép, konyha és barkács területen. A SPAR magas minőségben, akár 3 év garanciával kínál versenyképes termékeket.

Az alkoholmentes italok 700 fajtája szerepel a hipermarket választékban, kávékból, teákból 600, míg sörből 250-féléből lehet választani. A vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a kézművestermék-választék megerősítésére és kibővítésére, főleg az INTERSPAR-okat illetően, ahol jelenleg több mint száz kézműves terméket és sörspecialitást lehet fellelni a kínálatban.

Kép

A SPAR enjoy. convenience üzem kényelmi termékei a hipermarketekben

Több INTERSPAR áruházban az INTERSPAR to Go frissen előállított meleg és hideg étel kínálata is várja a vásárlókat. Az üzletlánc egyedülálló, kényelmi termékeket gyártó SPAR enjoy. üzeme 15-féle szendvicset és 15-féle majonézes salátát készít, mellyel az INTERSPAR-okat ellátja. A SPAR enjoy. márkanév alatt a beszállítópartnerek közel 40-féle termékkel erősítik a SPAR saját márkás választékát: leveseket, készételeket, kávékat, smoothie-kat, desszerteket, gyümölcsleveket és friss salátákat szerezhetnek be a vásárlók. A vevői igényeket és a piaci trendeket folyamatosan figyelve a kínálatot pedig glutén- és laktózmentes, illetve szénhidrátszegény szendvicsek gazdagítják.

Könnyen megközelíthető áruházak, közel a vásárlókhoz

A kiskereskedelmi áruházlánc hipermarketjeit – más nagyáruházakkal ellentétben nem a városszélek ipari vagy szolgáltatóparkjai szomszédságában, hanem többnyire lakóövezetekben, a települések belsőbb kerületeiben, frekventált közösségi találkozópontoknál építette. Ennek köszönhetően az INTERSPAR-ok gyalogosan és tömegközlekedési eszközzel is jól megközelíthetők, az autós vásárlókat pedig több száz ingyenes parkolóhely várja. A gyermekekkel érkező családok számára több hipermarket már játszóteret is biztosít.

Pozitív vásárlói visszaigazolás: minőségi áruk, széles választék és jó ár-érték arány

A SPAR a negyedszázados jubileum kapcsán a 18-65 éves magyar lakosság körében felmérést készített a magyarországi vásárlók és a hazánkban fellelhető üzletek kapcsolatáról. A kutatás egyik legfőbb megállapítása, hogy a SPAR gyűjtőmárkához tartozó üzleteket a megkérdezettek kétharmada tartja jól elérhetőnek. Az INTERSPAR áruházakat a vásárlók a bőséges frissáru- és az egyéb élelmiszer-kínálat szempontjából tartották különösen jónak, kifejezetten a minőséget, a választékot és az ár-érték arányt emelték ki. Fontos hangsúlyozni, hogy a minőségi kereskedelem egyik pillérét a felkészült munkatársak jelentik. A SPAR éppen ezért nagy hangsúlyt fektet munkatársai folyamatos képzésére.

Középpontban a fenntarthatóság

A vállalat üzletpolitikájának egyre meghatározóbb eleme a fenntarthatóság. Minden új és átépült INTERSPAR-ba környezetbarát és energiatakarékos hőkezelési és világítási technológiát telepítettek. A vásárlást az új egységek mindegyikében és a korszerűsített régebbiekben is önkiszolgáló kasszák gyorsítják. Az üzletlánc szakmai partnerével 17 áruházához 33 villamos járműtöltő egységet is telepít.

Az INTERSPAR 2020-ban az ideális bevásárlóhely

A folyamatosan átalakuló vásárlási trendek szerint módosultak az INTERSPAR-ok eladóterei is. A 2000-es évek elején az áruháztípus viszonylagos kis mérete és fekvése mára előnnyé változott: a vásárlók korábban a 4000-6000 m² közötti belterű áruházakat preferálták, jelenleg már a négyezer négyzetméter alatti, komfortosabb, könnyebben bejárható nagyságot részesítik előnyben. A SPAR hipermarketjei 3000 m² és 3800 m² közötti eladótérrel épülnek, illetve újulnak meg. A terület kialakításakor a tervezők kiemelten kezelik az aktuális és helyi vásárlói igényeket.

A pozíciója megőrzése érdekében a vállalat új áruházépítéseket és korszerűsítéseket tervez, további fejlesztéseken – mint a házhoz szállítás és a Drive-In szolgáltatás bővítése – dolgozik, régebbi és újabb termékkategóriákban is fejleszti a saját márkáit, kemencecserékkel is erősíti a helyben sütött pékáruk szegmensét, illetve gazdagítja a gasztronómiai kínálatát.

Tovább olvasok
Kép
SJP ismét bebizonyította, hogy a karantén nem mentség a magas sarkú hanyagolására

Sarah Jessica Parker életteli, vibráló színekkel és csábos magas sarkúkkal dobja fel ezt a nyomasztóan sötét évet.

Kép
A szemem láttára pofozta fel a gyerekét – mit kéne tennem ilyenkor?

Menjek oda, avatkozzak be? Fogjam le a kezét és oktassam ki? Vagy inkább maradjak szép csendben, és álljak odébb? Ne tétlenkedj, cselekedj, ha megvédheted – bátorít az UNICEF, melynek szakemberei egy kisokost állítottak össze, hogy a gyermekbántalmazás kapcsán felmerülő, mindennapos kérdésekben segítsenek eligazodni. Azt is leírják, konkrétan mi mindent tehetsz, ha a környezetedben ilyesmit tapasztalsz.

Kép
5 ajándéktipp, amitől jövőre még ennél is szebbek lehetünk!

Virágot a virágnak, szépségápolási terméket a szép nőnek. Tökéletes karácsonyi ajándék lehet minden nő számára egy olyan dolog, amitől aztán a következő évben még szebbek lehetünk.

Kép
Pozitív lettem, aztán negatív, és végül megint pozitív – 100 százalék táppénz, na az nincs

Hogyan lettem pozitív, aztán negatív, aztán megint pozitív? Kacskaringós Covid-történet következik.

Kép
Egyhétvégés sorozatok, amik elviselhetőbbé teszik a karantént (is)

2020-ban a sorozatok rabjai lettünk. Összegyűjtöttünk néhányat közülük, melyeket semmiféleképpen nem érdemes kihagyni ebben az évben!

Kép
Álmomban már megint terhes voltam. Ez mégis mit jelent?

Veled is előfordult már, hogy azt álmodtad, babát vársz? Aggodalomra semmi ok, általában mindig pozitív dolgot jelez.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem