12 tipp, hogyan lehetne jobb evő a gyereked

12 tipp, hogyan lehetne jobb evő a gyereked
Forrás: Unsplash.com

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

C

Csak ezt az egy kis szelet paprikát kóstold meg! Nézd csak a Mami hogy szereti a paradicsomot, a kedvemért edd meg ezt a pici darabot! Te is minden egyes alkalommal megküzdesz a gyerekkel, hogy bele tudj csempészni egy kis zöldséget, netán valamilyen újdonságot az étkezésébe?

Egy amerikai táplálkozási szakértő, egyben hármasikres édesanya, összeszedett néhány hasznos tippet, szerinte mivel érdemes próbálkozni, hogy jobban egyen a kicsi.

Mindegyik gyerekem valamilyen szinten válogatós volt, legalábbis teljesen másképpen ettek mindhárman – meséli az édesanya, akinek bevallása szerint néha keményebb dolga volt velük otthon, mint a munkája során, a profi sportolókkal. Az egyik lányomnak komoly tojás, és mogyoróallergiája van, a másik semmilyen gyümölcsöt nem hajlandó megenni, a fiam viszont kísérletező típus – mondja a táplálkozási szakértő, aki az alábbiakban összegzi nagyrészt saját tapasztalatain alapuló tanácsait.

1. Törekedj a rendszerességre: ez nagyon fontos; a gyerekeknek 3-4 óránként enniük kell. Napi három fő étkezés, közte pedig a tízórai és az uzsonna, és sok sok folyadék. Ha ezekhez ragaszkodsz, akkor nem fognak kiéhezni, és folyton nassolni.

2. Tervezz előre: ha nem is egy hétre, legalább 2-3 napra; megéri. Próbáld úgy összeállítani az étkezéseket, hogy kiegyensúlyozottan tartalmazzanak szénhidrátot, zöldséget és/vagy gyümölcsöt, proteint (például sovány húst, sajtot vagy babot).

3. Egyfélét főzz : pár éve felvettem azt a rossz szokást, hogy kétfélét főztem, egy olyan fajta ételt, amiről tudtam, a gyerekek megeszik és egy olyat, amit mi szerettünk a férjemmel - meséli a dietetikus. Nagyon fárasztó volt, fel is hagytam vele. Már csak egyfajta ételt teszek az asztalra, amit próbálok úgy összeállítani, hogy abban a gyerekeim is megtalálják azt, amit szeretnek. A kisgyerekek amúgy is a szüleiket szokták utánozni, s így jobban megeszik azt, amit mi is rendszeresen fogyasztunk.

4. Ne tegyél megjegyzéseket: még akkor se, ha úgy érzed, nagyon nehezedre esik; egyen akármennyit, akármit is a gyerek. Vedd fel a pókerarcot. Gondolj arra, te mindent megtettél, elétetted a rendes ételt, megenni viszont már nem fogod tudni helyette. „A zöldség is fogyjon a tányérodról” típusú beszólásokkal pedig csak az ellentétes hatást éred el.

5. Újdonságokat csak fokozatosan: A gyerekek természetüknél fogva újdonság-fóbiásiak, általában legalábbis. Ezért ha valami újat szeretnél bevezetni az étkezésükbe, azt csak fokozatosan tedd. Esetleg köríthetsz mellé egy jó sztorit, hátha az meggyőzi. Én például úgy vettem rá a fiamat, hogy megkóstolja a borsót, hogy elmeséltem neki, a nagy kosárlegenda, Michael Jordan is sok borsót eszik, hogy nagy és erős maradjon. Mióta ezt tudja, rendszeresen eszi - vallja a dietetikus.

6. Mártogassatatok: Ha a gyerek nem eszi meg a zöldséget, kísérletezz különböző szószokkal, mártásokkal; például joghurtos salátaöntetekkel, humusszal, házi ketchuppal. Lehet, hogy így jobban csúszik.

Olvasd el ezt is!

7. A legfontosabb a reggeli: Sok család azzal próbál időt spórolni a reggeli rohanásban, hogy csak bekapnak valamit gyorsan iskolába, munkába indulás előtt. Egy kiadós, rostokban gazdag reggeli viszont semmi sem pótol, órákra eltelít, megalapozza a napot.

8. Egy pici cukor belefér: a cél szentesíti az eszközt alapon. A fiam például évekig csak úgy ette meg az epret, ha meghintettem egy kis porcukorral. Mostanra már eljutottunk odáig, hogy elég édes neki magában is.

9. Vond be a gyerekeket: ha már a boltban, a piacon veled együtt választhatják ki, mi legyen az aznapi ebéd - nagyobbak akár az előkészítésben is segédkezhetnek - esélyes, hogy nagyobb érdeklődéssel és kíváncsisággal ülnek majd az asztalhoz is.

10. Engedd a nasit: alkalmanként. Sokkal jobban jársz, mintha egyenesen letiltanád őket róla, mert akkor csak még jobban vágyakoznak majd utána. A gyorskajákkal, vagy egy popcornnal a moziban, ugyanez a helyzet.

11. Legyél kreatív: nem várt sikert érhetsz el, ha például egy mosolygó arcot raksz ki a tányérra a zöldséges falatokból.

12. Mutass jó példát: ha a gyerekeid folyton csak azt látják, hogy trendi diétákkal gyötröd magad, vagy furcsa étkezési szokásaid vannak; ők abban nőnek föl, hogy ezt tekintik normálisnak.

Ha egy kis inspirációra lenne szükséged, itt találsz pár szuper ötletet:

Nézd meg a galériánkat>6 kép
Játsszatok az étellel - 5 tálalási trükk válogatós gyerekeknek
Tovább olvasok
Kép
A 10 legfeleslegesebb konyhai eszköz, ami mégis sok háztartásban megtalálható

Na, neked megvan valamelyik ezek közül? Esetleg több is... A joy.hu összeállítása.

Kép
Napi horoszkóp október 24.: a Bikák versenyhelyzetben bizonyíthatnak, a Szüzek átadhatják magukat a pihenésnek

Ma sem érdemes kihagynod a horoszkópod, mert a csillagok ismét izgalmas üzeneteket tartogatnak!

Kép
Drogok és médiumok – egykori CIA-kísérletek az agyunk manipulálására

Megvan a filmekből ismert jelenet, amikor a kém vagy bérgyilkos nem is tudja magáról, hogy az, de kap egy bizonyos jelet – mondjuk egy jelszót –, amitől hirtelen tudatossá válik számára a feladata? Szürreálisnak tűnik, ugye? A CIA szerint korántsem.

Kép
A maszk és a távolságtartás hatására ezerszer kisebb lesz a vírusterhelés

Egy friss olasz tanulmány jelentkezett ezzel a radikális állítással és az is olvasható benne, hogy a tünetek is kevésbé súlyosak, ha mindenki betartja a Covid elleni védekezés alapvető szabályait.

Kép
Újra együtt a Doktor Szöszi színészgárdája: Selma Blair is csatlakozott a nosztalgiázáshoz

A 2000-es évek egyik nagy kedvence minden kétséget kizáróan a Doktor Szöszi című film volt.

Kép
35 éve halt meg rejtélyes módon Bódy Gábor

A magyar filmművészet legrejtélyesebb sorsú rendezője korszakos műveket készített, s miközben igazi fenegyerekként tartották számon, szorgalmasan jelentett társairól a hatalomnak. Öngyilkos lett vagy megölték? 35 éve halt meg Bódy Gábor.

Kép
„Előttem van, ahogy szülés után guggolgatok a János Kórház folyosóján, mert annyira hiányzott a mozgás”

Kulcsár Vajda Enikő mozgást addict. Ezt nem én mondom róla, ezt ő mondja magáról. Naponta ugyanis több órát is mozog és mozgott, még a várandósságai utolsó napjaiban is. De teljesen normális és természetes módon az, hogy két gyermeket kihordott, az ő testét is megváltoztatta. A különbség közte és mondjuk (khm…) köztem viszont az, hogy ő ebbe nem törődött bele. Beleásta magát a témába, hogy is lehet a szülés utáni testet regenerálni, formálni és ma két gyermeke mellett már hivatásaként segít személyesen és online kurzusaival is nők százainak – ha nem ezreinek –, hogy mindenki boldog lehessen anyaként is a testével. Ez az ő projektje: az Anyatest Projekt.

Kép
Pozitív lett a koronavírus-tesztem: elmesélem, miért örültem neki

Nem őrültem meg, természetesen nem voltam boldog, hogy elkaptam a fertőzést. Elmondom, hogy volt.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem