Óvodába, iskolába, gimnáziumba megy a gyerek

Borítókép: Óvodába, iskolába, gimnáziumba megy a gyerek
Az elmúlt évekhez képest gimnáziumi melléklettel bővült összeállításunk az iskolákról.


Az Éva magazin immár harmadszor készít összeállítást az óvoda-, illetve iskolaválasztásról. Figyeltük környezetünkben az érdekelt szülőket, és azt vettük észre, hogy ez a kérdés minden egyebet messze megelőzve foglalkoztatja őket, egyikük-másikuk az aktuális időpont előtt már legalább másfél évvel bújja a szakirodalmat, kutat, keres, minden lehetőséget megragad, intézményeket látogat, honlapokat vizslat, ismerősöket és ismeretleneket faggat tapasztalataikról. Mindezt annak érdekében, hogy a gyerekét majd a legmegfelelőbb intézménybe írathassa. Kétségtelenül nagyban meghatározhatja a gyerek jövőjét, hogy milyen iskolába jár, az iskolát megelőzően pedig milyen óvodában szocializálódik, milyen környezetben, milyen közegben tölti a napja nagy részét. Soha nem látott változatosságot mutatnak a nevelési koncepciók, kínálnak az óvodák-iskolák – igaz ez akkor is, ha tudjuk, hogy sokan egyáltalában nem választhatnak, mert lakóhelyükön csak egyetlen egy intézmény van (vagy egy sincs, és a szomszéd faluba kell vinni a gyereket). Sokszínű az óvodakínálat – igaz ez akkor is, ha tudjuk, hogy nem minden gyerek kezdheti el háromévesen az óvodát, mert nincs elegendő hely, a megfizethetetlen magánintézmények pedig a többségnek szóba sem jöhetnek. Mégis, bízunk benne, hogy összeállításunkkal sokaknak segítünk. Azért irányítjuk rá a figyelmet erre a fontos köz- és magánérdekű témára, hogy azoknak, akik még választás előtt állnak, legyen idejük körülnézni, alaposan feltérképezni a lehetőségeket. Külön foglalkozunk az úgynevezett problémás esetekkel. Egyik írásunk a korai fejlesztésről szól, egy másikban két fővárosi középiskolát mutatunk be, amelyek a más intézményekben már kudarcot vallott diákoknak kínálnak esélyt. És ellátogattunk Magyarország egyik leghátrányosabb térségébe, Hejőkeresztúrra, ahol olyan iskola működik, melynek csodájára jár a világ. Nálunk a többi európai országhoz képest sajnálatos módon kevesen beszélnek (jól) idegen nyelvet, pedig az elmúlt évtizedekben ezen a téren sok jó kezdeményezés történt. Mi is kiemelkedően fontosnak tartjuk az idegennyelv-tanulást, ezért összegyűjtöttük azokat az óvodákat, iskolákat, amelyekben meghatározó az idegen nyelv. Szülők, tanárok, pszichológusok körében, a net számos helyén dúl az eszmecsere arról, hogy mikor érdemes, kell elkezdeni a nyelvtanulást. Erre is kitérünk összeállításunkban, elöljáróban azonban csak annyit: jobb előbb, mint soha. Az óvodai, általános iskolai és középiskolai beiratkozások eltérő időpontban esedékesek. Vannak, akiknek éppen ezekben a hetekben kell kitölteniük a jelentkezési lapokat, másutt már lezajlottak a felvételi vizsgák, az óvodai beíratások pedig ősszel lesznek időszerűek. A mi adatbázisunk évről évre frissítve igyekszik megkönnyíteni olvasóinknak az aktuális választást.


2008. márciusi számunk fókuszában az általános iskola állt, 2009. márciusában az óvoda. Most, 2010-ben a középiskolának szenteljük a legnagyobb teret. 


A cikk az Éva 2010. márciusi számában jelent meg. Minden jog fentartva.