4 szarvashiba, amit repjegy vásárláskor elkövethetsz

Borítókép: 4 szarvashiba, amit repjegy vásárláskor elkövethetsz Forrás: gettyimages
Légy körültekintőbb, ne ess ezekbe a hibákba!

Ha rutinos repkedő vagy, akkor már inkább neked kéne tanítanod bennünket, de ha évente csak egyszer-kétszer szállsz fel a fellegekbe, akkor lehet, hogy érdemes ezekre a dolgokra nyomatékosabban odafigyelned. Mutatjuk mivel lehet a legnagyobbat koppanni, ha nem vagy elég előrelátó!

Forrás: getty

1# Megfeledkezel a nagyobb poggyászról

Pedig jól tudod, hogy azt már régóta nem adják ingyen! Érdemes jól eltervezned, hogy mennyi holmit viszel, és mennyivel térsz vissza, majd ennek megfelelően foglalni plusz poggyászt a repülőjegyed mellé. Hidd el, jóval kellemetlenebb, időigényesebb, ha már a reptéren jut eszedbe a túlsúly, vagy hogy kéne még egy kis hely a cuccoknak.

2# A jegy névre szól

Mielőtt egy foglalás alá felviszed több különböző utas nevét, - online foglaláskor ez adja magát-, érdemes 100%-ban meggyőződnöd róla, hogy mindenkinek jó-e az időpont. Bizonyos típusú jegyek esetén ugyanis egyáltalán nem módosítható a jegyen szereplő név, adatvédelmi okokból, így könnyen megeshet, hogy részben, vagy teljesen elbuksz egy foglalást.

Forrás: getty

3# Vissza nem téríthető jegyet veszel

Ez az egyik legrizikósabb lépés. Inkább csak olyan esetekben ajánlott, amikor már csak 1-2 nap van az utazásig, és biztos vagy benne, hogy el tudsz röppenni a tervezett úticélod felé. A „non-refundable rate” ugyanis,- bár való igaz, hogy sokszor nagyon kedvező áron hozzáférhető-, semmilyen további intézkedést nem tesz lehetővé, ha bármi közbe jönne.

4# Kicentized az átszállási időt

Igen veszélyes tud lenni, ha megfeledkezel az átszállások közti idők összehangolásáról. Érdemes úgy foglalnod a jegyet, hogy belekalkulálsz 1-1,5 órát az átszállásba (az időeltolódást is figyelembe véve persze), hogy ne kelljen loholnod a reptér egyik sarkából a másikba. Persze így is benne van, hogy hibádon kívüli késés miatt lemaradsz a járatról, de legalább megpróbáltad.