Örökre felejtsd el a fehér lisztet? Avagy teljes kiőrlésű tészta valóban sokkal egészségesebb?

tészta,táplálkozás
Forrás: unsplash/Rawpixel

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A verseny előtti tésztaparti elengedhetetlen a sikerhez a glikogénraktárak feltöltése miatt, viszont sokan szidják a hagyományos, fehérlisztből készült tésztákat. De mi az igazság? Tényleg egészségesebb a teljes kiőrlésű változat? – teszi fel a kérdést a runnersworld.hu

Az állítás:

A teljes kiőrlésű tészta egészségesebb, mint a fehérlisztből készült, mivel tápanyagokban, összetett szénhidrátokban, fehérjében, rostokban, vasban, magnéziumban és cinkben is gazdag. Ezzel szemben a fehérlisztből készült a feldolgozás során sok rostot és értékes tápanyagot veszít el.

A bizonyíték:

Egy adag (60g) teljes kiőrlésű tészta 180 kcal-t, 39g szénhidrátot, 8 g fehérjét, 7 g rostot, emellett magnéziumot, vasat és cinket is tartalmaz. Ugyanennyi fehérlisztből készült tésztában 200 kalória, 42 g szénhidrát, 7 g fehérje, 3 g rost, kevés vas van, viszont a magnézium és cink hiányzik belőle.

A finomított lisztből készült ételeket gyorsabban megemészti a szervezet, mivel megemelik a vércukor és inzulin szintjét. Ráadásul nem is olyan laktatóak, mint a teljes kiőrlésű változatok, emiatt könnyebb túl sokat enni belőlük.

Mi a helyzet a futással?

Az összetett szénhidrátokból nyer energiát a szervezeted futás közben, ha viszont nem viszel be eleget, nagy eséllyel találkozol a fallal. A teljes kiőrlésű tésztában lévő fehérje segít az izmok helyreállításában, a rostnak pedig a vércukorszint stabilan tartásában és az emésztőrendszer működésében van szerepe. A magnézium a vérnyomás szabályozásában játszik szerepet, a vas ellát energiával, a cink erősíti az immunrendszert.

Ki a győztes?

Annak ellenére, hogy a teljes kiőrlésű tészta egészségesebb, ha nem szereted, akkor természetesen mértékletesen fogyasztva a hagyományos verzióval sincs akkora probléma (persze abban az esetben, ha nem kell szigorú diétát követned). És persze arra is érdemes figyelned, hogy a fehérlisztből készült tésztát elegendő fehérjével, egészséges zsírokkal és zöldségekkel kombináld, ne pedig tejszínes, vajas mártással. A szénhidrátfeltöltés során nyugodtan fogyaszd a fehéret!


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
8 mítosz a tésztafőzésről, ami nem igaz
Tovább olvasok
Napi horoszkóp január 22.: a Vízöntőknek nagyszabású terveik vannak, a Halak végre a jól megérdemelt sikert ünnepelhetik

Ma is érdemes elolvasnod a csillagok üzeneteit, mert izgalmas részleteket rejtenek az egyes csillagjegyek!

Meg lehet egyáltalán tanítani a gyereket, hogyan védje meg magát?

Van, akiben születésétől kezdve erősebb az önérvényesítő mechanizmus, ösztönösen védi meg magát, a tulajdonát, az akaratát, és van, akiből teljesen hiányzik, és valahogy el kell sajátítania ezt a tudást. A „hogyan?” persze nagy kérdés, de most már sokkal több ismeret és eszköz áll rendelkezésünkre, mint az én gyerekkoromban.

Kövess minket

60%-os kedvezmény!!! Fizess elő fél évere (5 lapszám) és fél évig az InStyle-t is megkapod!

Csak 3180 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem