12 tipp fáradtság ellen

12 tipp fáradtság ellen
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Eleged van abból, hogy egész nap kávét vedelsz, mégis már annyit ásítozol, hogy téged is zavar. Alvásra viszont napközben egyrészt nincs időd, másrészt nem is szeretnéd átaludni az életed? Akkor ezek a tippek csak rád várnak!

1. Egyél egy kis energiát

Ha nassolhatnékod támad, egyél gyümölcsöt, zöldséget, magokat, illetve teljes kiőrlésű gabonából készült dolgokat.

2. Mozogj!

Napi 30 perc mozgás nem csak hogy egészségesebbé és boldogabbá fog tenni, de rengeteg energiád is lesz tőle.

Olvasd el ezt is!

3. B-vitamin

Egyél sok olyan zöldfélét, mint a spárga, vagy a brokkoli, hogy biztosítsd szervezeted számára a megfelelő B-vitamin szintet.

4. Lassan felszívódó szénhidrátok

Mivel nem hirtelen emeli meg a vércukorszintedet, aztán zuhan hirtelen a mélybe (amiaz álmosságot okozza), így majd ebéd után nem kell a mindig rádtelepedő álommanótól tartanod.

5. Endorfin

A mozgás és például a szex közben is felszabaduló boldogsághormonok segítenek éjjel a jobb, mélyebb alvásban, aminek hatására napközben kevésbé leszünk fáradtak.

Olvasd el ezt is!

6. Kevesebb alkohol

Ha visszaveszel az alkoholfogyasztásból, az agyad és a szervezeted is hálásabb lesz, mert kevesebbet kell dolgoznia, tud pihenni akkor, amikor szüksége van rá.

7. Okos alvás

Egy átlagos felnőttnek napi 7-9 óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően éber és hatékony lehessen a nap során.

8. Kevesebb kávé

Bár azért isszuk a kávét, hogy felpörgessen és tovább ébren, illetve éberen maradjunk, ám a dél után elfogyasztott kávé megzavarhatja az éjszakai alvásunkat, ami hatására másnap még fáradatabbak leszünk, és még több kávét iszunk, hogy aztán megint rosszul aludjunk. Ördögi kör, szakítsd meg mielőbb.

9. Korábban feküdj

Szervezetünk az este 10 és hajnali 1 óra közötti alvás ideje alatt dolgozza fel, illetve piheni ki az aznapi eseményeket. Így ha teheted, inkább feküdj le minél korábban este, és kelj másnap (is) előbb fel.

Olvasd el ezt is!

10. Igyál elég vizet

A megfelelő mennyiségű vízfogyasztás fontos ahhoz, hogy éberek legyünk egész nap. Ráadásul a szervezet folyamatos hidratáltsága is elengedhetetlen.

11. Friss levegő

Szellőztess otthonodban, illetve munkahelyeden is rendszeresen, és amennyit csak tudsz, sétálj kint a friss levegőn, ettől ugyanis tényleg rengeteg energiád lesz.

12. Hideg zuhany

Ha igazán szeretnéd felturbózni magad, akkor reggel a fürdés végén egy pillanatig csapasd le magad hideg vízzel, ami nem csak a bőrödnek, de a testednek és mindenednek jót fog tenni. Hétvégén ha otthon vagy, akár délután, napközben is megteheted. Rögtön nem leszel fáradt!

Olvasd el ezt is!

Bölcs döntés! Reese Witherspoon 17 éves lánya nyári diákmunkát vállalt

Kíváncsiak vagyunk, hányan hiszik azt, hogy az Oscar-díjas színésznő szolgálja ki őket.

Ezek lesznek a 2017/2018-as tanév legfontosabb dátumai

Segítünk tervezni: felsoroljuk, mikor lesznek az iskolai szünetek és a hosszú hétvégék. Hét négynapos hétvégénk lesz 2018-ban.

Ilyen lenne, ha híres filmrendezők készítenék a kedvenc főzős videóinkat

Jöjjenek a filmes effektek, fröccsenjen a... paradicsomszósz! Ja, hogy ez egy receptvideó?

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Éva 1 éves előfizetés (10 lapszám) - Sulinap akció

Csak 3475 Ft