A diéta elég nagy szívás – itt van 7 tipp, ami könnyebbé teszi

A diéta elég nagy szívás – itt van 7 tipp, ami könnyebbé teszi
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

S

Senki sem mondta, hogy könnyű lesz. De néhány fogódzót adhatunk.

Valójában senki sem szeret diétázni. Rengeteg előnye van (itt és itt írunk azokról a váratlan pozitívumokról, amelyek történnek velünk ilyenkor), de lássuk be:azért kezdünk bele egyáltalán a diétázásba, mert valamiért rákényszerülünk. Íme a leggyakoribb panaszok, amik miatt a diétázás nehéz és amiért sokszor kudarcba fullad – mindegyikhez adunk egy-egy tanácsot, amitől talán könnyebb lesz.

1. A kedvenc kajáimról le kell mondanom, kábé örökre.

gif

Ez nem igaz. A muffin, a pizza, a csokoládé és a sült krumpli boldoggá tesznek. Nem vonhatod őket meg magadtól egyszer és mindenkorra. De ha csak ezeken élsz, az boldogtalanná tesz: nem csak hizlalnak, de rossz hatással vannak az egészségedre, az anyagcserédre, a vércukorszintedre... Szóval soha ne mondd, hogy soha. Mérlegelj. Tervezz. Ha szülinapi zsúrba készülsz, előtte egyél levest és salátát, és semmiképp ne menj oda éhesen. Ha ez megvan, nyugodtan megkóstolhatod a tortát és kiélvezheted minden morzsáját.

Amúgy meg: néhány hét diétázás után tedd fel magadnak a kérdést, hogy még mindig a pizza-e a kedvenc kajád. Vagy a rengeteg új, zöldségekben gazdag recept egyike, amit az utóbbi időben kikísérleteztél?

2. Soha többé nem engedhetem el magam, folyton számolnom kell az adagokat, a kalóriákat.

gif

Ahhoz, hogy hosszú távon sikeres legyen az életmódprogramod, néha igenis muszáj elengedned magad. Muszáj pihenőt tartanod abban, ahogy egyébként odafigyelsz az étkezésedre. Dolgozni sem mész be a hét minden napján, hanem hétvégén félreteszed a munkát és pihensz. A diétázásban is rád fér egy kis pihenés. Ezen a téren is a legjobb a 80%-os szabályt követni: ha a kalóriaszámlálásra esküszöl, próbáld ki, hogy mondjuk minden 5. napon pihenőt tartasz ebben. Ha mérőedények segítségével állítod össze a menüdet, hetente egyszer tedd félre azokat.

3. Állandóan éhes vagyok.

Ha ez így van, az nem jó hír. Éhezni tilos. Az éhezés mindenféle szempontból káros, mert a szervezeted nem kapja meg a megfelelő tápanyagokat és amúgy is legfeljebb rövid távon fogysz tőle. A diétád első pár napjában ez még normális lehet, hogy folyton éhesnek érzed magad; a tested követeli a korábban megszokott táplálékmennyiséget, és neked most hozzá kell szoktatnod a neki megfelelő adagokhoz. De ha egy hét után még mindig rendszeresen rád tör a farkaséhség, elképzelhető, hogy kevesebbet eszel a kelleténél.Próbálj meg laktató, fehérjékben és egészséges zsírokban gazdag ételeket választani; a leveles zöldségek, hüvelyesek, magvak is segíteni fognak. Fordulj dietetikushoz, kérd ki a tanácsát vagy akár kérj tőle táplálkozási tervet. Az is lehet, hogy érzelmi éhség gyötör; ide kattintva megismerheted ennek a jeleit.

4. Nem tudok étteremben enni.

Valóban, ezen a téren vigyázni kell. Általában nem derül ki az étlapokról az összes hozzávaló. És hát nehezebb ellenállni a kísértéseknek, ha az asztaltársaság minden tagja pizzát rendel, csak te maradsz a salátánál. Ilyenkor ugyanaz az elv érvényes, mint a kedvenc kajáidnál. Próbálj meg többször magadra főzni (vagy a jól ismert egészséges éttermek főztjét választani), mint nem. Legyen itt is érvényben a 80%-os szabály. De ha nem tudod elkerülni a pizzériát, akkor rendelj pizzát. Ha vigyázol az adagokra (például felezel vagy harmadolsz valakivel), annál jobb. Időnként te is megengedhetsz magadnak egy-két „egészségtelenebb” falatot.

Olvasd el ezt is!

5. Az edzés fájdalmas, izzasztó, egyhangú és jobban örülnék, ha leszerelnék az edzőtermi tükröket.

gif

Csak az elmaradt edzés a rossz edzés! Ez az alapszabály mindig érvényes; de amúgy meg érdemes megtenned magadnak azt a szívességet, hogy olyan sportágat választasz, amit élvezel. Amellett fogsz ugyanis megmaradni sokáig. Ha jobban szereted a piláteszt a trx-nél, tarts ki amellett akkor is, ha harmadannyi kalóriát égetsz el vele egy óra alatt.

6. Kőkemény munkával lefogytam öt kilót és még mindig van hátra tíz. Fáradt vagyok, fogalmam sincs, honnan lesz erőm a kitartáshoz, valószínűleg sehonnan.

5 kiló mínusz: rengeteg. Ünnepelj! Jutalmazd meg magad!Vegyél magadnak kisebb méretű ruhákat!Ne azt nézd, hogy még mennyi van hátra; haladj előre kis lépésekben, egyszerre csak egy napot.

gif

7. Tizenhárom éve vagyok visszaeső diétázó. Adjam fel?

Bár a fogyás titkát mindenki érti – vigyél be egy egész picivel kevesebb kalóriát a szervezetedbe, mint amennyire szükséged van –, diétázók nagy része nem tudja megtartani az elért eredményt. Ez egy szomorú tény, aminek hátterében leginkább a fenti tényezők állnak. Diétázni szívás. Nehezebb, mint bárki gondolná. Annyira nehéz, hogy többnyire alábecsüljük, mennyire. Aki ezt tudja, és mégsem adja fel, máris eggyel közelebb került az eredményhez.

Oscar 2017: A 10 legmegosztóbb pillanat

Az biztos, hogy nem unatkoztunk az idei Oscar-díjátadó nézése közben.

7 dolog, amit sosem lenne szabad megtennünk egy szerelemért

A szerelem sok mindent el tud vakítani, de mindent azért nem szabadna hagynunk...

Mostantól bárki legálisan megnézheti az Oscar-díjas Mindenkit

A magyar rövidfilmet a rendező Facebook-oldalán tették közzé.

Csomagolásmentes üzlet? Lehetséges!

A hulladék tekintélyes része csomagolóanyagokból keletkezik. Van már olyan üzlet, amelyben mindent kimérve adnak, igaz, Texasig kell elzarándokolnunk érte.

Kész ízorgia: így bolondítsd meg kétféleképpen a humuszt!

Szereted a humuszt? Ezentúl egyenesen imádni fogod!

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Apa csak egy van, de ha most megrendeled az Éva magazint, négyet adunk hozzá! Élj a rendkívüli lehetőséggel: 10 Éva és 4 Apa magazin most 10 930 Ft helyett csak 5990 Ft!

Csak 5990 Ft