8 dolog, amit mindenképp tegyél meg magadért munka után

8 dolog, amit mindenképp tegyél meg magadért munka után
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

O

Otthon is a munka jár a fejedben? Nem tudsz lazítani? Ismerjük az érzést, de azt is tudjuk hogyan szabadulj meg tőle! 8 tipp, hogy el tudd engedni magad egy húzós nap után.

Az, hogy egy hosszú munkanap után ki tudj kapcsolni, magaddal és az otthoni dolgaiddal foglalkozhass és egyáltalán ne agyalj a következő napi teendőkön, egyáltalán nem olyan egyszerű a gyakorlatban, mint ahogy elsőre annak tűnik. Hiszen a berögződéseinknek köszönhetően akaratlanul is rápillantunk a mobilunkra, elolvassuk a későn befutott e-maileket, és ahelyett, hogy az otthoni dolgokra koncentrálnánk, azon kapjuk magunkat, hogy fejben már a másnapi értekezlet prezentációját kattintgatjuk. Meg kell tanulnunk úrrá lenni a munka utáni önmagunkon és fokozatosan elérni, hogy minél kevesebb legyen a teher rajtunk, mire belépünk az állítólagos béke szigetére, az otthonunkba. Hoztunk néhány tippet, ami segít ráhangolódni a munka utáni életedre!


1. Készíts összegzést, tegyél rendet a fejedben!

Állj fel úgy az asztalodtól, hogy gondolatban összegzést tartasz! Szedd össze, hogy mik azok, amikkel sikerült aznap végezni és melyek maradnak másnapra! Ha segít, írj gyorsan egy post-itot a másnapi teendőkről, és nyomd oda a kikapcsolt számítógépedre. Ezzel megerősítést nyert, hogy a listán szereplő elemek megvárnak holnapig. Fontos, hogy addig rendezd a gondolataidat, amíg a munkahelyed vesz körül, amint elindulsz haza, válts át a magánéleti témákra! Ha tudatosan figyelsz erre, hamarosan megszűnik a csapongás, szétszórtság és a fejben hazavitt munka.


2. „Last minute” értekezés.

Ha napközben nem jutott időd egy-egy e-mail megválaszolására, vagy épp akkor sétál el a kollegád az ajtód előtt, akit egész nap nem értél utol, inkább szánj még rá pár plusz percet, hogy elintézd a dolgot a munkaidő végén! Néhány perccel tovább maradni nem bűn, viszont nem fogod utána úgy érezni, hogy tornyosulnak az elintézetlen feladataid. Ezekkel a kilépő egyeztetésekkel elérheted, hogy nem kell már a telefont nyomkodnod hazafelé a metrón, hacsak nem a kedvenc zenéid kikeresése miatt.


3. Élvezd az étkezést!

Ha a nap többi részében nem is teheted meg, hogy hosszabb ideig étkezz, legalább hazaérve add meg a módját! Olyat fogyassz, ami nem terheli meg a gyomrod estére, de igazán jól esik és egészséges. A napi rohanásban sokszor mindenfélét összeeszünk, ami csak a szembe jön velünk, csak hogy mérsékeljük az éhségünket és/vagy levezessük a feszültséget. Kezdd azzal ennek felszámolását, hogy legalább otthon figyelsz az étkezésre és gondosan megválogatod, hogy mi a jó a szervezetednek!


4. Mozgasd át magad!

Mindegy, hogy otthon tornázol-e a tv előtt, lemész az edzőterembe, vagy futsz néhány kört egy futópályán. Lényeg, hogy add meg a lehetőséget a testednek, hogy le tudja vezetni az egész nap felgyülemlett feszültséget! Az egész napos ülés után érezni fogod, hogy minden egyes testrészed hálás lesz az átmozgatásért.


5. Hallgass zenét, lazulj!

Ugye mondanunk sem kell, hogy a zene valódi orvosság és felfrissülés a szellemnek? Válassz a hangulatodnak megfelelő stílust, bömböltesd hazafelé az autóban (de figyelj a forgalomra), dugd be a füled a villamoson és enged del magad, vagy énekelj a konyhában főzés közben! Édes mindegy hogyan csinálod, a lényeg, hogy zenéld ki magadból a gondokat!

Olvasd el ezt is!


6. Tedd magad offline módba!

Persze nem minden nap fogod úgysem megcsinálni, de válassz ki egy-két napot, amikor mindent kikapcsolsz magad körül! Ne kattanj rá a netre, a telefonodat tedd repülő módba, a tv távirányítót jó messzire és ne fogadj be semmilyen kívülről jövő információt! Elég inputot kapott az agyad a nap korábbi részeiben, most igazán megengedheted magadnak, hogy szüneteltesd a beáramlást. Másnap reggel úgyis kezdődik minden előről, így legalább adsz magadnak egy kis időt a felfrissülésre!


7. Gondolj valami jóra!

Mielőtt álomra hajtanád a fejed, gondold végig melyek voltak a jó dolgok, amik aznap történtek! Egy apró szívesség, egy jó nevetés, a gyermeked sikerélménye – zárd egy ilyen pozitív képpel a napot! Jól fog esni a lelkednek a kellemes emlék, és sokkal boldogabban merülhetsz álomba.


8. Zárj egy jókora, értékes alvással!

Teremtsd meg a megfelelő körülményeket a pihenéshez! Vagyis ne a kanapén aludj el farmerban, távirányítóval a kezedben, hanem tegyél róla, hogy az alvás tényleg pihentető legyen! Tudd, hogy ténylegesen mennyi alvásra van szükséged (kb. 8 óra), és ennek megfelelően indulj neki este! Szerencsére már feltalálták az időzítőt a tv szolgáltatásokhoz, így rögzítheted a kedvenc sorozatodat, ami éjjel kezdődik, és nem kell fennmaradnod ahhoz sem! Aludj a testfelépítésednek, súlyodnak megfelelő matracon, friss ágyneműben és lehetőleg sötétben! Lehetőleg minél kevesebb elektromos kütyü legyen a hálódban, és a telefon se a párnád alatt lapuljon egész éjjel!

Ezeket betartva képes leszel elkülöníteni a magadra szánt időt a munkádtól és minden nap úgy érezheted, hogy újult energiával vágsz neki a kihívásoknak. Kezdhetjük?

Ez a legfontosabb készség, amivel egy 21. századi tanulónak rendelkeznie kell

Programozni? Három nyelven beszélni? Kapcsolathálózatot építeni? Ezek mind nagyon fontos feltételek a sikerhez, de a CNN újságírója szerint van egy készség, ami mindegyiknél alapvetőbb a mai diákok számára.

Minimalista karácsony, avagy 5 tipp, hogy élvezd is az ünnepet

A karácsony a te ünneped is, tehát ha van olyan eleme (legyen az főzés, ajándékozás vagy valami egészen más), ami nem tesz maradéktalanul boldoggá, akkor nyugodtan elgondolkozhatsz rajta, hogyan szabadulhatnál meg tőle. Ehhez pedig akár a minimalista életmód alapelveit is segítségül hívhatod.

Jennifer Lawrence: Amikor visszanézem egy filmemet, mindig a tokámat és az aknémat veszem észre először

J-Law egy kerekasztal-beszélgetésen mondta ezt. „Megbolondultál?” – ez volt Jessica Chastain első reakciója, de aztán rájött, hogy ő maga is eléggé kritikusan figyeli magát a filmvásznon.

Így szervírozz, hogy minden ünnepibb legyen! – 8 ötlet

Szinte biztos, hogy így nem kell sok maradékot elcsomagolnod másnapra...

15 másodperc alatt boldoggá tesz ez a website pusztán azzal, hogy kiszámolja, hányadik leggazdagabb ember vagy a világon

Épp most próbálod kitalálni, hogyan jöjjetek ki a hó végéig? Vacillálsz, hogy felvegyél-e egy újabb hitelt? Jó hírünk van.

Minél korábban aggatod fel az ünnepi égőfüzéreket az otthonodban, annál boldogabb ember vagy – állítja egy pszichológus

Te is úgy érzed, évről évre egyre korábban kezdődik a karácsonyi időszak? Nos, ez nem biztos, hogy baj – jelentette ki egy pszichológus szakértő.

4 mindennapos dolog, amitől még rosszabb lesz a gyulladt, pattanásos arcodnak

Talán észre sem veszed, hogy ezeket csinálod, pedig jó lenne felhagyni velük.

Valaki képes volt magas művészetet csinálni a tükörtojásból

Fogalmunk sincs, hogy a fenébe faragja ki ezeket az alakzatokat a fehérjéből meg a sárgájából. Kivéve persze, ha Photoshoppal.

Íme, a tökéletes megoldás arra, hogyan válassz babakocsit!

Ehhez fogható módszerrel még nem találkoztunk.

A fehérbor jótékony hatásai

Biztosan számtalanszor hallottad már, hogy milyen jó hatással van az emberre a minőségi bor mértéktartó fogyasztása, azonban érdemes tudnod, hogy egészen pontosan melyek is ezek a pozitív hatások.

Napi horoszkóp november 21.: a Kosok ügyei pozitív irányt vesznek, az Oroszlánoknak váratlan fordulat adhat lendületet

Ma is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét üzentek!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

6 viselkedés, amivel eltaszítasz magadtól másokat

Lehet, hogy a viselkedésed miatt távolodnak el tőled a számodra fontos emberek?

Jé, ezt nem is tudtam: egészen pontosan ezért korog a gyomrunk, amikor éhesek vagyunk

Már órák óta nem ettél és a gyomrod jól hallható jelekkel adja tudtodra, hogy ez tarthatatlan állapot? Most kiderül, mi okozza a furcsa és néha kellemetlen zörejeket.

Sokféle korú, bőrszínű és testalkatú női főszereplőkkel dolgozik a Disney a legújabb filmjében – nézd meg az új előzetest!

Az Időcsavar című fantasy 2018 tavaszán érkezik az amerikai mozikba Oprah Winfrey, Reese Witherspoon és Mindy Kaling főszereplésével.

5 hazugság, amit soha többé ne mondj magadnak

Te is nap mint nap elmondod magadnak ezeket a hazugságokat?

Mit szólnál, ha a 10 éves gyereked netes újságot alapítana?

És nem, egyáltalán nem babázásról szólnának ezek a hírek...

Így segíthetsz valakinek az újrakezdésben – 2. rész: az új befogadása

A bajban is elkél a jóbarát és a külső segítség. Még ha valaki nem is mondja.

Van egy látványos japán módszer, amellyel sokkal egyszerűbb megérteni a szorzást az iskolában – vagy mégsem japán és mégsem olyan egyszerű?

Két-, sőt háromjegyű számokat is könnyedén (és helyesen) összeszorozhatunk ezzel az eljárással. Egy matektanár ki is próbálta kérésünkre a tanítványaival, és aztán megkérdezte tőlük, milyen volt.

Kövess minket

Előfizetés