Fejben dől el: 12 szokás, ami bizonyítottan segít fogyni

Fejben dől el: 12 szokás, ami bizonyítottan segít fogyni
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Már végigvettük, mire kell figyelni a táplálkozás és az edzés terén, ha fogyni szeretnénk – a tudomány szerint, legalábbis. Most arra keressük a választ, milyen szellemi hozzáállás segít elérni a célunkat.

1. Moss fogat vacsora után. Jó alaposan. Így kisebb a valószínűsége, hogy az esti sorozatnézés közben mintegy észrevétlenül bepuszilj egy zacskó csipszet.

2. Tűzz ki reális célokat. Fogalmazd meg őket világosan: például a következő hónapban leadsz két kilót. Az irreális, ködös elvárások csak lassítják a fogyást.

3. Ne büntesd magad. Akármennyire is nem tudtál ellenállni a pizzának. Fogalmazd meg újra magadnak, hogy milyen végcél felé tartasz és lépj tovább.

4. Legyél tisztában az adagokkal. Egy 2005-ös felmérésben 54 embernek kellett levest ennie egy tálból, de a csoport fele tudtán kívül olyan tálat kapott, amelynek alján magától újratöltődött a leves. Ezért ők több levest ettek, noha a csoport minden tagja meg volt győződve róla, hogy csak egy tál levest evett. A jóllakottságérzet mégis ugyanannyi ideig tartott. Kell több bizonyíték, hogy a fejben dől el?

5. Meditálj. Lazítsd el az izmaidat, lélegezz, fókuszálj magadra. Ez jó eséllyel megelőzheti az érzelmi evést.

6. Motiváld magad. Mondogass magadnak mantrákat. Mert képes vagy rá.

7. Bővítsd az étrendedet, ne szűkítsd. Ahelyett, hogy egyszer és mindenkorra megvonnád magadtól a pizzát és a sütit, adj hozzá az étrendedhez újabb és újabb egészséges kajákat (quinoát vagy passiógyümölcsöt), amelyeket eddig nem kóstoltál. Koncentrálj az új, ismeretlen, egészséges receptekre – és egyszer-egyszer belefér egy pizzaszelet is.


8. Csökkentsd a stresszt. Igen, tudjuk, könnyű azt mondani. De kutatások újra és újra bizonyítják, hogy a stresszben élő emberek könnyen híznak hasra. Íme néhány stresszoldó módszer, amellyel közelebb kerülhetsz a megoldáshoz.

9. Hogy festenél 5 kilóval karcsúbban? Képzeld el. Vagy ha van fotód, amin vékonyabb vagy akkor nyomtasd ki és tedd ki magad elé. Kutatások bizonyítják, hogy aki rendszeresen megpróbálja elképzelni az áhított alakot, az könnyebben el is éri azt.

10. Fényképezd le, amit eszel. A Facebookon és az Instagramon egyre-másra sorakoznak az idegesítő képek az ismerőseid vacsorájáról, ezért ha neked nincs kedved, nem is muszáj posztolnod őket. Csak gyűjtsd a fotókat egy albumban – receptötletnek és adag-útmutatónak sem utolsók.

11. Vezess naplót. Egészen megváltozik az életmódodról alkotott képed, ha leírva látod, mit ettél és mennyit mozogtál. Itt van még egy sor motiváció, amiért érdemes naplót vezetned a diétádról...

12. Keress társakat. Ha szégyellsz a nyilvános üzenőfaladon hírt adni a diétádról, akkor egyfacebookos zárt csoport vagy internetes fórum is tökéketes. Egy kutatás résztvevői közül azok, akik a Twitteren posztoltak időnként a diétájuk állásáról, illetve podcastokat hallgattak mobilon a helyes táplálkozásról, átlagosan 2,7%-ot vesztettek a esttömegükből 6 hónap alatt, míg aki nem használt ilyet, annak 0,5%-kal gyarapodott a súlya.

Hamarosan jön a szoptatós emoji! - Mit szólsz hozzá?

A hidzsábot viselő női fej után most jöhet a szoptatós emoji.

Napi horoszkóp március 25.: a Nyilasok végre kipihenhetik a heti hajtást, a Vízöntők önzetlenségükről tesznek tanúbizonyságot

Hétvégén is izgalmas üzeneteket tartalmaznak az egyes csillagjegyek, ma is sok mindent megtudhatsz tehát a csillagok állásából!

10 tipp, hogyan étkezz egészségesebben, anélkül, hogy fel kéne borítanod az egész életedet

Nem kell drasztikus változásokban gondolkoznod! Elég betartanod egy-két alapvető elhatározást, és máris minőségibb lesz az étkezésed.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő most egy évre! Ajándék Éva Utazót kapsz 10 Éva magazin mellé!

Csak 3950 Ft