Így stresszmentesíts munka után! 10 tipp.

Így stresszmentesíts munka után! 10 tipp.
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

V

Vége a munkának, munkahely elhagyása tíz percen belül. Gondűzés, stresszmentesítés bekapcsol. Pihenő üzemmód.

Milyen jó is lenne, ha egy egész napos agymunka után, – ami nem csak a szellemet terheli meg, de úgy érezzük, hogy a testünk is készül mindjárt szétesni – megnyomnánk egy gombot és egyszeriben eltűnne minden stressz, zavaró tényező, és képesek lennénk megújuló energiaforrásként működni, mintegy újratölteni magunkat! De hiszen képesek is vagyunk! Igaz, gombot még nem növesztettünk hozzá, van viszont néhány ötlet a tarsolyunkban, ami garantálja, hogy a megfáradt „irányítóközpontunk” másnap is képes legyen teljes erőbedobással nekilátni a teendőknek. Ezekből ajánlunk most néhányat, amit érdemes kipróbálni egy hosszú nap után.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Mi az a flow élmény?


1. Könyv, könyv, könyv! Az igazi, megfogható, a maga kellemes tapintásával és a belőle áradó megunhatatlan nyomda illattal. Feledkezz bele egy jó regénybe, zárd ki a külvilágot, hagyd, hogy magával sodorjon a cselekmény! Válassz olyat, ami térben és időben is elmozdít a valóságból, hogy képzeletben időutazhass kicsit! Aktuális kedvencem most: A párizsi építész (Alexandra Kiadó).


2. Meditálj, lélegezz mélyeket! A helyes légzéstechnika segít kitisztítani a fejed, oldja a feszültséget, elkergeti a fejfájást. Ha rátennél még egy lapáttal, végezd a meditációt sóbarlangban, ahol a sós, párás levegő belélegzésével fokozottan tehetsz tüdőd egészségéért.


3. Teázz egy jót! Persze nem kell lemondanod a jóleső kávédról sem, de egy valódi gyógynövénytea igazi relaxációs bomba testnek, léleknek egyaránt. Nincs is jobb, mint egy kellemesen gőzölgő tea fölé hajolni és hagyni, hogy az illat bebocsájtást nyerjen minden apró sejtedbe!


4. Mozogd ki magadból a stresszt! Csak elindulni nehéz, de amikor már ott vagy, a mozgás feledteti veled minden gondod-bajod. Ha lassú, kikapcsoló mozgásra vágysz, válassz egy hozzád illő jógát, ha valami izzasztóbbra, akkor próbáld ki például a falmászást!

Olvasd el ezt is!


5. Kapcsold ki a kütyüket!
Komolyan, az összes téged körülvevő elektronikus dologtól szabadulj meg legalább egy órára. Azzal, hogy semmi sem működik, rákényszeríted magad a nyugodtabb viselkedésre, lelassulsz és képes leszel önmagadra fókuszálni.


6. Ültesd át a virágokat! Biztosan vannak olyan növényeid, amikre ráférne egy kis vérfrissítés. Használd ki a lehetőséget, és velük együtt frissülj fel te is, miközben nem csak jóleső mozgást végzel a kezeiddel, hanem pár perc alatt átkapcsolsz otthoni üzemmódba.


7. Dobj fel egy arcpakolást! Rengeteg típusú, állagú, hatású kence várja a polcokon, hogy segítsen neked kisimulni, megszépülni. Még kikapcsolóbb, ha te magad keresel egy házilag is elkészíthető receptet és kikeverd a saját kis „boszorkánykonyhádban”. Így már a felkészülés is tud igazán pihentető lenni.


8. Sétálj egyet az erdőben! Minden hónapban imádjuk az erdőt. A tisztaságáért, a felcsendülő madárhangokért, a jellegzetes illatáért és igen, a csípős, arcpirosítós hidegért is. Egy rövid bóklászással gyorsan kitisztíthatod a fejed és nem utolsó sorban feltöltődhetsz nyugalommal, a természet látványával.


9. Rajzolj, fess, barkácsolj! Egy szóval alkoss. Bármit, ami elkészültével a két kezed munkáját dicséri. A kreatív tevékenység katalizálja a jobb agyféltekédet, amely segítségével még hatékonyabban, gördülékenyebben végzed majd a feladataidat.


10. Táncolj! Tudom, most csalok egy picit, hiszen a tánc is mozgás. Mégis úgy érzem, megérdemel egy külön pontot, hiszen egymaga több boldogság hormont képes felszabadítani, mint jó néhány sporttevékenység együttvéve. A hangsúly viszont most azon van, hogy milyen érzetek, érzések törnek felszínre valakiben, amikor táncol: önkifejezés, szabadság, öröm, ösztönösség, energiaáramlás, belső hang, kiteljesedés. Ezek persze csak szavak, amíg ténylegesen meg nem tapasztalod a tánc magával sodró erejét. Tipp a felszabadult átmozgatáshoz: 5ritmus mozgásmeditáció.

A cikk szerzője life coach, aki kizárólag jól működő, önmagán (is) tesztelt technikákat ajánl minden írásában. Ide kattintva kapcsolatba léphetsz vele, hogy kipróbálhasd a jól bevált coaching eszközeit is.

Hamarosan jön a szoptatós emoji! - Mit szólsz hozzá?

A hidzsábot viselő női fej után most jöhet a szoptatós emoji.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő most egy évre! Ajándék Éva Utazót kapsz 10 Éva magazin mellé!

Csak 3950 Ft