Sportolsz te eleget? 5 árulkodó jel, amiből megtudhatod

Sportolsz te eleget? 5 árulkodó jel, amiből megtudhatod
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Már rengeteget beleadtál, de még mindig nem látod az eredményt? Lehet, hogy csak egy kicsit kell növelned az intenzitásodon.

Rendszeresen edzőterembe jársz vagy kosarazni a barátnőkkel, és még nem látod az eredményt? Már a harmadik úszóbérletet koptatod, mióta visszajöttél a nyaralásból, de az alakod még messze van az áhított céltól? Legszívesebben feladnád vagy már fel is adtad? Ne tedd! Lehet, hogy csak egy kicsit kell többet beleadnod, hogy meginduljanak lefelé a kilók és/vagy tonizálódni kezdjenek az izmaid. Nézd végig, milyen jelek utalhatnak arra, hogy ideje növelned az edzésed intenzitását:

1. sosem érzed magad fáradtnak/izzadtnak edzés után

A megoldás: ha atested, az izmaid hozzászoktak az edzésrutinodhoz, válassz tendenciózusan kicsit nehezebb súlyzókat vagy futás közben próbálj meg félperces intervallumokban teljes beleadással sprintelni.

2. képtelen vagy lefogyni

A megoldás: vezess naplót az étrendedről és figyeld meg, hogy nem eszel-e nagyobb adagokat a kelleténél. Ha még nem kattantál rá a súlyzós edzésekre (kezdőknek 2-3-4 kilós súlyzókról beszélünk), akkor annak is itt az ideje.

,nem sportolsz eleget,mennyi sport elég,mennyit sportoljak egy héten,eleget sportolok-e hogy fogyjak,

3. még 5 felülést simán meg tudtál volna csinálni

A megoldás:Az edzéstervben az ismétléssel járó gyakorlatok úgy kell legyenek felépítve, hogy az utolsó ismétlést már csak nagy üggyel-bajjal tudd elvégezni. Ha simán megy az összes, akkor túl könnyű feladatot kaptál vagy adtál magadnak. Ezért szokták mondani a funkcionális trénerek, hogy mindenki az edzettségéhez mérten válasszon magának súlyzót és ismétlésszámot.

4. csevegsz közben a barátnőddel

A megoldás:A lassú kocogás nagyszerű dolog pihenésnek vagy levezetésnek (bár egy erőteljes futóedzés levezetése közben ritkán van kedve csevegni az embernek), de ha az egész edzés ideje alatt ez a helyzet, akkor talán érdemes rátenni még egy lapáttal. Használj pulzusszámlálós órát, súlyzós edzésnél pedig figyeld meg, hogy melyik az a pont, amikor már képtelen vagy megcsinálni a gyakorlatot remegés nélkül.

,nem sportolsz eleget,mennyi sport elég,mennyit sportoljak egy héten,eleget sportolok-e hogy fogyjak,

5. nem megy jobban az ászana

A megoldás: valószínűleg gyakrabban kell elővenned a jógamatracot. Persze a ritka vagy rendszertelen jógázás is jobb, mint a semmi, de ha teheted, veselkedj neki – napi 10–15 perc a nappalidban is rengeteget számít.

7 gyakori mondat, amit mostantól mondj másként a gyerekednek!

Mindig van mit fejlődni, ha a gyereknevelés a téma...

Titkos helyek a nagyvárosban - 3. rész: Róma

Colosseum, Szent Péter bazilika, Forum Romanum, Vatikán – kipipálva...

8 elképesztő helyre épült ház, amiről el se hinnéd, hogy létezik

A költözést fontolhatod? Netalán építkeznél? Addig ne vágj bele, amíg nem láttad ezeket a házakat!

5 dolog, amit tegyél meg magadért a következő nyaraláson!

Nem tudsz kikapcsolni a nyaraláson? Tedd meg ezeket magadért, hogy jobban menjen!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Hűsítő nyári akciónk: 3 lapszám most csak 1185 Ft

Csak 1185 Ft