Allergiás reakció antibiotikumra – mi a teendő? A szakértő válaszol

Allergiás reakció antibiotikumra – mi a teendő? A szakértő válaszol
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

D

Dr. Németh Ágnes gyermekgyógyász, klinikai főorvos válaszol olvasónk kérdésére.

Hét éves kislányom mandulagyulladására amoxicillin tartalmú antibiotikumot kapott. Két nap múlva apró piros kiütések lepték el a lábszárát és a karjait, borzasztóan viszketett neki, szegény nagyon szenvedett. Mivel pont hétvége volt, elvittük az ügyeletre, ahol annyit mondtak, keresztallergia alakult ki a gyógyszer miatt, felírtak egy kúpot és kenőcsöt a viszketésre. Otthon beadtuk a kúpot és a gyerek valóban jobban lett. Az lenne a kérdésem, hogy mit jelent ebben az esetben a keresztallergia? Mostantól jelezzem a háziorvosnál, hogy allergiás erre az antibiotikumra? Vagy pontosan mire lett akkor allergiás a gyerekem? Vigyem őt el allergiatesztre?

allergiás kiütések gyerekeknél,antibiotikum allergia kiütés gyerekeknél,allergiás kiütés antibiotikumra,gyerek antibiotikum keresztallergia,antibiotikum keresztallergia,

Amennyiben antibiotikum beadása után apró, viszkető pöttyök jelennek meg, az allergiás reakciót jelent. Ez lehetséges az antibiotikum hatóanyagától, a gyógyszer vivőanyagától, de maga a vírusfertőzés is okozhat kiütést. Sőt, bizonyos vírusfertőzések esetén, ha a beteg antibiotikumot kap rá, hasonló, allergiás kiütések jelenhetnek meg. Utóbbi jelenség gyakran előfordul, melyet esetleg "keresztallergiának" nevezhetnek, ám valójában nem az.
Keresztallergiáról ugyanis akkor beszélhetünk, ha a felépítésükben hasonló antigének (amelyek a szervezetet védekezésre, ellenagyag, antitest képzésre késztetik) okoznak allergiás reakciót. Például akinek parlagfű allergiája van az a görögdinnyére is adhat allergiás reakciót, és még számtalan ilyen reakció ismert.
Vírus okozta fertőzés és antibiotikum interakciójánál azonban nem erről van szó.
A beteg említse meg a háziorvosának, hogy mi történt, de a reakció nem jelenti automatikusan azt, hogy nem kaphat ilyen antibiotikumot legközelebb a gyermek.
A leírt reakció igen enyhe, ezért a részletes kivizsgálást nem szoktuk javasolni, csak ismétlődés esetén.

Olvasd el ezt is!

Te is kérdeznél dr. Németh Ágnes gyermekgyógyász főorvostól? Most megteheted! Írd meg a kérdésedet, problémádat az evamagazin@evamagazin.hu címre és mi továbbítjuk azt a szakértőnk felé. A tárgy legyen: "A szakértő válaszol". Kérdésed természetesen név nélkül fog megjelenni a weboldalon.

Sírunk! Gordon Ramsay megmondja az őszintét az átlag twitterező főztjéről

A Twitter-felhasználók elküldik nekik az aznapi konyhaművészeti remekművüket, hogy Gordon kedvére gyalázhassa őket.

Pacává olvadtunk! Ez történik, amikor az apukák is táncra perdülnek a lányuk balettóráján

Meglehetősen eredeti ötlettel rukkolt elő egy philadelphiai táncstúdió Valentin-nap alkalmából: meghívta a balett-táncoslányok apukáit is, hogy szálljanak be táncolni.

Napi horoszkóp február 23.: a Skorpiók számukra fontos ügyért harcolnak, a Vízöntők szívesen segítenek mindenkinek

Ma is érdemes elolvasnod a napi horoszkópod, mert izgalmas dolgokat üzentek a csillagok!

10 mondat, amit soha nem lenne szabad mondanod a lányodnak

Ezek a mondatok többet ártanak, mint használnak, úgyhogy ha teheted, jó messzire kerüld el őket!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Apa csak egy van, de ha most megrendeled az Éva magazint, négyet adunk hozzá! Élj a rendkívüli lehetőséggel: 10 Éva és 4 Apa magazin most 10 930 Ft helyett csak 5990 Ft!

Csak 5990 Ft