4 alapelv, amit minden diétázó nyugodtan betarthat

4 alapelv, amit minden diétázó nyugodtan betarthat
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Az is, aki nem tudja eldönteni, melyiket válassza a sokféle diétás trend közül. Virágh Barbara táplálkozási és életmód-tanácsadó gyorsan eligazít az útvesztőben.

Legújabb sorozatunkban szakértőink adnak választ az olvasók kérdéseire – most Virágh Barbara táplálkozási és életmód-tanácsadó, a thechoice.hu oldal szerzője válaszol:

Amikor diétázásra, életmódváltásra szánjuk el magunkat, hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak egyetlen helyes út van, amihez utána ragaszkodunk, és mindenáron követni akarunk. Folyamatosan elárasztanak minket a legkülönbözőbb „trendek”, a legújabb fogyókúrás őrületek, és mindezeknek a sűrűjében igazából tényleg nagyon nehéz eldönteni, hogy melyik utat válasszuk, mit kövessünk, miben is higgyünk. A dolog titka szerintem az, hogy nem szabad egyetlen, sok esetben ráadásul igen szélsőséges irányzat mellett letenni a voksunkat, hanem informálódni kell, hogy tisztában legyünk azzal, hogy milyen lehetőségek vannak, és ki kell tapasztalni, hogy mi az, ami számunkra a legtesthezállóbb. Minden szervezet másképp reagál az elfogyasztott ételekre, más az ízlésünk, különbözik az anyagcserénk, az emésztésünk, és akkor még nem is beszéltem a különböző betegségekről, ételallergiákról, amik szintén erőteljesen befolyásolják azt, hogy mit, mikor és mennyit eszünk vagy ehetünk. Éppen ezért sosem szabad erőszakosan és meggondolatlanul egyetlen fogyókúrás szemléletet követni, lehet, hogy ami másnál tökéletesen működött, az nálunk nem lesz sikeres. Természetesen vannak olyan alapelvek, amik nélkül nem tanácsos fogyókúrába vagy életmódváltásba kezdeni. Íme:

1. Minél kevesebb hozzáadott cukrot és fehér lisztet tartalmazó ételt fogyasztasz, annál jobb.

2. Minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó hozzávalót vásárolsz és fogyasztasz, annál jobb.

3. Ne éheztesd magad. A koplalással leadott súlyfelesleg biztosan vissza fog jönni, rosszabb esetben még több is, mint amennyit lefogytunk.

4. Legyél nyitott.Próbálj ki sokféle ételfajtát és mozgást. Figyelj oda a tested jelzéseire, hiszen nála pontosabban senki nem tudja megmondani, hogy mire van szüksége.

Ha ez a négy táplálkozási alapelv mindig a szemed előtt lebeg, nagy baj már nem lehet! Ezekre lehet építeni az általad választott (vagy az orvos által számodra választott) étrendedet.

Van kérdésed Virágh Barbara táplálkozási és életmód-tanácsadóhoz?Most felteheted azt! Írd meg a kérdésedet, problémádat az evamagazin@evamagazin.hu címre és mi továbbítjuk azt a szakértőnk felé. A tárgy legyen: „A szakértő válaszol”. Kérdésed természetesen név nélkül fog megjelenni a weboldalon.

Szakértőnknek természetesen a thechoice.hu oldalon keresztül is üzenhetsz.

A te gyereked volt már temetésen?

Mikor és hogyan fogod vele megismertetni, hogy milyen is az?

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő most egy évre! Ajándék Éva Utazót kapsz 10 Éva magazin mellé!

Csak 3950 Ft