Hogyan fogyjunk szinte észrevétlenül a szülés után: 3 egyszerű tipp

Hogyan fogyjunk szinte észrevétlenül a szülés után: 3 egyszerű tipp
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Energetizáló tippek, amelyektől jobban érzed magad a bőrödben.

Kisbaba mellett az ember élete teljesen felborul, és ilyenkor nyilván nem az a legfontosabb szempont, hogy a testünk a csúcsformájában legyen. Persze sokkal jobban éreznéd magad, ha úgy néznél ki, mint Zoe Saldana pár hónappal az ikrei születése után... de ez alkat és még sok minden más kérdése is.

A legfontosabb tanácsunk: türelem. Még a legállhatatosabb anyukák nagy részének is legalább egy évükbe telik, mire visszanyerik a terhesség előtti alakjukat (és legyünk őszinték, sose lesz már ugyanolyan). Ezért a legtöbb, amit tehetsz, hogy amikor csak lehet, az egészségesebbet választod –csokis keksz helyett gyümölcs, lift helyett lépcső–, amivel csökkented a stresszt, a szétesettség érzését és úgy mellesleg fogysz is. Nézzük részletesen, mik azok az apró döntések, amiket meghozhatsz a testedért és a jó közérzetedért:

1. Mozogj, amint bírsz

Minél előbb kezdesz 10–15 perces babakocsis vagy hordozós sétákat tenni, annál jobb. Persze nálad senki nem tudja jobban eldönteni, hogy mire állsz már készen! Szóval ne ostorozd magad, ha egy hónappal a szülés után még nem tudsz tovább elgyalogolni a mosdónál. Hat hét elteltével babakocsis intervall gyaloglásokat is bevethetsz. Egy sima 26 perces edzés így nézhet ki például:

Bemelegítés: 5 perc

Gyalogolj egyenes háttal és derékkal laza tempóban, a babakocsi fogantyúját tartsd el magadtól úgy 15 cm-re.

Az intervall rész: 18 perc

Gyalogolj olyan tempóban, amitől felgyorsul a pulzusod, 30 másodpercig. Majd lassítsd le a tempót 60 másodperc erejéig. Ismételgesd ezt a két lépést 12 alkalommal.

Levezetés: 3 perc

Gyalogolj olyan lassan, ahogy csak akarsz, a lényeg az, hogy mire megállsz, lelassuljon a pulzusod.

Ezzel az egyszerű edzéssel kiszellőztetted a fejed– és a babáét is!–, hosszú távon pedig csökken a stressz, felgyorsul az anyagcseréd, ja és persze olvadnak a kilók. Az is fontos, hogy megbeszéld magaddal: hetente hány alkalommal folytatsz a ráérős-csevegősnél egy kicsit intenzívebb sétát. Ha hozzászokott az elméd és a szervezeted, bátran emelheted a tétet.

2. Egyél okosan

Aki szoptat, továbbra is kettő helyett eszik, tehát semmiképp ne csökkentsd drasztikusan a napi kalóriabeviteledet. Az egészséges kaják viszont nagyban javítják a közérzetedet, növelik az energiaszintedet, sőt, egyes kutatások szerint a gyereked is nagyobb valószínűséggel lesz kevésbé válogatós, ha azt látja, hogy az étrended nagyját zöldségek és gyümölcsök teszik ki. Itt van néhány gyorsan összedobható, egészséges fogás, amivel csakis jót tehetsz a szervezetednek:

Olvasd el ezt is!

  • Teljes kiőrlésű szendvics grillezett pulykával, friss paradicsommal és grillezett hagymaszeletekkel. Tehetsz hozzá salátazöldet, lájtos majonézt vagy mustárt (olvasd el a címkét, hogy ne legyen benne hozzáadott cukor) és bármilyen friss gyümölcsöt.
  • Grillezett hamburger-húspogácsa teljes kiőrlésű zsömlében, grillezett hagymával, savanyú uborkával, grillezett cukkinivel és parmezánnal.
  • Zabkása áfonyával vagy más bogyós gyümölccsel és tejjel vagy joghurttal.
  • Lencseleves, saláta grillezett csirkemellel vagy lazaccal, vinegrett-öntettel és teljes kiőrlésű zsömlével.

3. Engedd el a stresszt

Oké, könnyű azt mondani. A stresszmentesség általában nem megy csak úgy, mert elhatároztuk... Viszont a stressz-szint emelkedése bizonyítottan összefügg a hízással, mint azt ebben a cikkben is levezettük. Mivel azt igazán nem szeretnénk, hogy amiatt is stresszelj, hogy mennyit stresszelsz :), ezért gyorsan adunk néhány tippet lazításhoz:

  • Aludj, amikor a baba alszik. Mosogasson helyetted a férjed vagy a takarítónő. Sokszor jobbat teszel magadnak és a környezetednek, ha legalább elkezded pótolni az alváshiányt.
  • Kérj masszázst– ha nincs pénzed masszőrre, akkor a férjedtől, partneredtől, barátnődtől, a nagyobb gyerektől... Minden ide vonatkozó tanulmány azt mutatja ki, hogy a masszázs csökkenti a stresszért felelős kortizol hormont, viszont növeli a boldogsághormon, az oxitocin szintjét.
  • Tölts minél több időt a szabad levegőn. Leginkább a természetben. Ez csak jót tehet neked is, a babádnak is.
  • Napi 6 perc csak magadra. Már ennyi is elég lehet, hogy rendezd a gondolataidat, lecsendesítsd az agyadban futkározó aggodalmakat. Ha megetetted a gyereket, nyugodtan átadhatod a jelen levő apukának vagy nagymamának hat percre és félrevonulhatsz olvasni, kávézni, imádkozni, meditálni, forró fürdőt venni... Már az első alkalom után érezni fogod, hogy milyen jót tettél magaddal– és így közvetve a gyerekeddel is.

Via: parenting.com, webmd.com

Top 10 igényes karácsonyi film, nem csak romantikusoknak

Elő a popcornnal, ropogtatnivalóval! Huppanj le a kanapéd kényelmébe, és tegyél be egy igazán szórakoztató mozit!

Anyám! Ez most komoly? - szomorú képet mutat az anyákról a Google kereső

Kiábrándító, szomorú, és nem utolsósorban elgondolkodtató, hogy milyen keresési eredményeket mutat a Google az "anyám" szó kapcsán.

Miért gondoljuk, hogy igazunk van, akkor is, ha nincs? - VIDEÓ

Nos, ezért tartunk ki mindig az igazunk mellett, még ha sántít is a dolog...

Mesés pajta otthon kandallóval - hol máshol, mint egy tóparton

Mindössze egy hibája van: hogy nincs hozzá kulcsunk!

Amikor egy terhes nőre rájön az ötperc: 14 hétköznapi történet, amitől lehidalsz

Aki volt már életében terhes vagy aki látott már közelről terhes nőt, az tudja, mi mindenre képesek a hormonok. Annyi baj legyen, csajok: az alábbi történetek bizonyítják, hogy nem vagytok egyedül!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Ajándékozz egész évre szóló élményt! Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő kiadónk összes lapjára, így az Éva magazinra is. A részletekért látogass ide: elofizetesem.hu/karacsony

Csak 3475 Ft