Ez az 5 perces technika bárkinek segíthet lehiggadni, kiengedni a fáradt gőzt. Bárhol, bármikor

Ez az 5 perces technika bárkinek segíthet lehiggadni, kiengedni a fáradt gőzt. Bárhol, bármikor
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

É

És még nem is látványos, úgyhogy akár az irodában is elvégezhető.

Egy meditációs óra bevezetéseképpen láttam a minap ezt a technikát, amiről azt gondoltam, kár volna csak magamnak megtartani, hiszen biztosan sokan küzedenek még azzal a problémával, amivel jómagam is: hogy nem képesek nyugalmi szintre kerülni, lehiggadni, kiengedni a gőzt egy stresszes pillanat után. Márpedig ez elengedhetetlen, nap mint nap tapasztalom a saját bőrömön, hogy igenis szükségem lenne valamire, amibe belekapaszkodhatok, ha épp rázós perceim vannak.

Ez a gyakorlat tehát roppant egyszerű, valójában addig végzed, amíg jólesik, otthon akár még meditálhatsz vagy alhatsz is egyet utána.

1. lépés: Keress egy csendesebb helyet, ha nincs ilyen, akkor dugj be a füledbe egy kellemes zenét! A kütyüidet most hanyagold erre a pár percre, ennyi ideig bármi megvár.

2. lépés: Hunyd le a szemed, rúgd le a cipődet és fújd ki a levegőt!

Tudod: lélegezz!
Tudod: lélegezz!

3. lépés: Nyújtsd ki mindkét karodat és a lábadat is! Ezt teheted ülő vagy fekvő helyzetben. Koncentrálj csak a négy végtagodra!

4. lépés: Először kezdd a lábaddal! Végy mély lélegzetet, közben az egyik lábfejedet feszítsd hátra, a másikat spicceld le! Fújd ki a levegőt szép lassan, ütemesen, közben váltogasd a lábakat! Csak erre fókuszálj, a lábad és a légzésed legyen összhangban. Ismételd legalább 7-szer!

Megjelent az Éva Egészség!
Megjelent az Éva Egészség!

5. lépés: Rázd le a lábaidat, mozgasd át, tekergesd át a bokáidat. Most jön a kéz: belégzésnél az egyik tenyeredet teljesen nyisd szét (feszüljön meg), a másikat zárd ökölbe! Végezz egyenletes, jóleső légzéseket, de ne tartsd benn sokáig a levegőt, és közben váltogasd a kezeidet! Ismételd legalább 7-szer!

Ha végeztél, szép lassan nyisd ki a szemed, mozgasd át a csuklóidat, a nyakadat és ami még jólesik. Ennyi épp elég volt a testednek ahhoz, hogy átálljon "nyugalmi üzemmódra", most már folytathatod a munkát vagy bármit, amit félbehagytál.

Egészségedre!


Nézd meg a galériánkat> 4 kép
4 mindennapos dolog, amiben rengeteget segít a meditáció
50 dolog, amit simán megtehetnél, ha nem aggódnál tovább a tested miatt

Nem azért, mintha hibás lennél azért, mert aggódsz. Csak hogy tudd.

Halloweeni partira rémisztő ufó szemet készíts! Ráadásul finom

Üres kézzel nem illik menni, vendéget fogadni, ez pont elég rémisztő lesz a bulira.

Így spórolhatsz a babaholmikon – 6 okos tipp

Néhány hasznos tipp édesanyáktól, hogy ők miként tudtak spórolni a babaholmik beszerzésekor!

Kövess minket

Egy éves előfizetésed mellé most az Advent különszámunkat ajándékba kapod!

Csak 4590 Ft