Egy diéta, ami életet menthet - ne csak a fogyás miatt próbáld ki!

Egy diéta, ami életet menthet - ne csak a fogyás miatt próbáld ki!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Az étrendedre nem csak akkor lenne érdemes odafigyelned, ha fogyni akarsz!

Te tudod, melyek a legsúlyosabb betegségek, amik nőként értinthetnek bennünket? A rák is ott van az élen, ám lehet, hogy meglepődsz azon, hogy a szívbetegségek számítanak az elsődleges haláloknak, és több nő hal meg ennek következtében, mint az összes rákbetegségben együttvéve.

A jó hír azonban az, hogy a szívbetegségek megelőzhetőek, vallja Holly Andersen kardiológus. És hogy hogyan teheted ezt a leghatékonyabban? Hagyd abba a dohányzást, iktasd be az életedbe a rendszeres mozgást, és egyél olyan ételeket, amik jót tesznek a szívnek és az érrendszernek. A helyes táplálkozás ugyanis csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet, és a cukorbetegség kockázatát - ezek azok, amik a szívbetegség kialakulásáért felelősek.

Egyél több...

  • Olajos halat: a lazac, a hering és a pisztráng Omega 3-ban nagyon gazdagok, hetente legalább kétszer érdemes lenne őket beiktatni az étrendedbe!
  • Magvat: egy 2010-es tanulmány bebizonyította, hogy napi egy kis marék dió, mandula, mogyoró, pekándió, makadámiadió vagy pisztácia látványosan csökkenti a koleszterinszintet.
  • Hüvelyes zöldséget: ha napi egyszer eszel babot, borsót, lencsét vagy csicseriborsót, ez lejjebb viszi a koleszterinszintet. Fogyaszthatod ezeket főzelékként, de salátákba is kiválóak!
  • Paradicsomot: ez a finomság sok likopint tartalmaz, ami csökkenti a testben a gyulladásokat, és a stroke kialakulásának kockázatát is. Napi ötször kellene valamilyen friss zöldséget enned, aminek egy jelentős része legyen paradicsom.
  • Zabot: kutatók szerint a zabban van egy különleges vegyület, ami antioxidánsban és gyulladáscsökkentő anyagokban gazdag, ezért is érdemes fogyasztanod!
Kép

Fogyassz minél kevesebb...

  • Feldolgozott élelmiszert, és lehetőleg tartsd távol magad a kenyértől, a péksüteményektől és a többi, magas cukor és liszttartalmú szénhidráttól.
  • Vörös húst: a tudósok szerint ugyanis azok, akik egy héten legalább háromszor esznek marhát, sertést vagy bárányt, sokkal inkább ki vannak téve a különféle szívbetegségeknek. Heti egy alkalommal vörös húst enni bőven elég!
  • Tojássárgáját: erről megoszlanak a vélemények, a tojás koleszterintszintje ugyanis gyakran téma a kutatók között. Itt is a mértéktartás a lényeg, ha nem is minden nap, de hetente párszor azért nyugodtan eheted a tojást!
  • Sót: ha magas vérnyomással küzdesz, a sófogyasztás csökkentése különösen fontos lenne. Először talán ízetlennek érzed majd az ételeket, de hamar megszokod, ha kicsit kevesebb sóval főzöl!
Kép

Figyelj a jelekre!


A szívroham tünetei mások lehetnek a nőknél, mint a férfiaknál: a szakértők szerint nekünk ezekre kellene odafigyelni:

  1. Erős fájdalom vagy nyomás a mellkas közepén.
  2. Fájdalom az állkapocs, a hát vagy a gyomor területén, mindkettő vagy csak az egyik karban.
  3. Hányinger, légszomj.
  4. Hideg verejtékezés.
  5. Rendkívüli fáradtság.
50 dolog, amit simán megtehetnél, ha nem aggódnál tovább a tested miatt

Nem azért, mintha hibás lennél azért, mert aggódsz. Csak hogy tudd.

Halloweeni partira rémisztő ufó szemet készíts! Ráadásul finom

Üres kézzel nem illik menni, vendéget fogadni, ez pont elég rémisztő lesz a bulira.

Így spórolhatsz a babaholmikon – 6 okos tipp

Néhány hasznos tipp édesanyáktól, hogy ők miként tudtak spórolni a babaholmik beszerzésekor!

Kövess minket

Egy éves előfizetésed mellé most az Advent különszámunkat ajándékba kapod!

Csak 4590 Ft