A legjobb immunerősítő praktikák nyárra – Mire kell figyelni?

A legjobb immunerősítő praktikák nyárra – Mire kell figyelni?
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Tudod, hogy mivel erősítheted a legjobban az immunrendszeredet nyáron? És azt is, hogy mivel ártasz neki a legtöbbet?

Ugye te is tapasztaltad már, milyen átkozottul rosszul tud esni a nátha vagy a magas lázzal járó influenza a 35 fokban? Ilyenkor talán még pocsékabbul érzi magát az ember, mint amikor télen beteg, hiszen a hideg évszakban legalább a bekuckózás illúziója megmarad és persze olyankor a forró tea is sokkal jobban esik. Összegyűjtöttünk néhány olyan immunerősítő praktikát, amelyek nyáron is csodákra képesek, bár pont nyáron hajlamosak vagyunk megfeledkezni róluk. És persze a legjobb immunerősítő tippek mellett a legerősebb immunrombolókat is összeírtuk, amikre ilyenkor különösen figyelni kell.

gif

A legjobb immunerősítő ételek nyárra:

1. Erőleves

Kinek van kedve, ereje három-négy órán át rotyogtatni a húslevest vasárnaponként a tűzhelyen ebben a nagy kánikulában? Arról nem beszélve, hogy ilyenkor annyira nem is kívánjuk a kiadós, forró nedűt, pedig jó lenne gyakrabban enni belőle nyáron is. A húsleves ugyanis rendkívül gazdag hasznos immunerősítő aminosavakban és olyan ásványi anyagokban, amelyek a csontból főnek ki, és amikhez alapvetően csak ritkán tudunk hozzájutni (hiszen nem eszünk csontot, ugye...) Épp ezért olykor-olykor egy tál húsleves bizony nagyon nagyban hozzájárul az immunrendszerünk helyes működéséhez.

2. Fahéj

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de a fahéj nekem egy tipikus téli fűszer. És mégis, néha erőt veszek magamon és megszórom vele bőségesen a kávémat (vagy a tejbegrízemet), mert nagyon jót tesz az emésztésnek, serkenti a vérkeringést, antibakteriális, vírus- és gombaölő hatása van - egyszerűen csak jobban érzem magam tőle, még a közérzetemnek is jót tesz, bármennyire nem kívántam az ízét az elfogyasztása előtt.

3. Grépfrút

Nyáron szerencsére van lehetőségünk jó sok friss gyümölcsöt és zöldséget enni, és ez a tipikusan téli gyümölcs ritkán jut eszünkbe. Ha érezzük, hogy kapar a torkunk, vagy folyik kissé az orrunk, mindenképp érdemes feltankolni belőle, mert ez az egyik leggazdagabb antioxidáns forrás, és rendkívül hatékonyan veszi fel a harcot a náthával szemben.

4. Banán

Nyáron őt is hajlamosak vagyunk hanyagolni, annak ellenére, hogy sokkal több jótékony - és immunerősítő - hatása van, mint például egy almának. Olvass róla többet >>itt és >>itt is.

5. Kefír

Lehet, hogy ezzel egyedül vagyok, de ha melegem van, az egy tejeskávén kívül semmilyen más tejterméket nem kívánok. Pedig a probiotikumokban gazdag kefír vagy natúrjoghurt rendkívül sokat tesz az immunrendszer normális műkédéséért. Az egészséges bélflóra immunrendszerünk egyik alapja, erősítsük hát napi egy csésze finom joghurttal!

Kép
forrás: Europress

Az immunrendszer legnagyobb nyári ellenségei

1. A leégés

Reméljük, idén ez már senkivel nem fog előfordulni, miután olyan nagyon sokat írtak már az okos napozásról! Ha leég a bőrünk, az az egész szervezetet kikészíti, rengeteg energia megy el a regenerálódásra, és sokkal védtelenebbek leszünk a fertőzésekkel szemben. Gondoljatok csak bele, még az ajakherpesz is elő szokott jönni, amikor túlpörköljük magunkat a napon.

2. A túlzott alkoholfogyasztás

Ó, azok a hosszú nyári fröccsözések... Amikor másnap hasogató fejjel és fájó torokkal ébredünk, pedig alig ittunk pár hosszúlépést és hát... igazán hidratáltunk közben rendesen - ismerős? Júliusi forró estéken könnyen eshetünk a túlzott alkoholfogyasztás hibájába, akkor fel sem tűnik, de a szervezetünk bizony megérzi, alaposan megérzi. Legyünk elővigyázatosabbak!

3. A sport elhagyása

Még a hűtőig is nehezünkre esik elmenni, hát még az edzőterembe! Pedig a testmozgás nyáron is fontos, jót tesz, bár való igaz, hogy ha túl nagy a meleg, túlságosan megterhelheti a szervezetünket. Ilyenkor kocogás helyett váltsunk belépőt egy közeli uszodába és rójuk inkább ott a hosszokat.

4. Alváshiány

Ha képtelen vagy aludni a hőségben, muszáj lesz előbb-utóbb valamilyen megoldást találni a problémádra, mivel már egynéhány forgolódással töltött éjszaka is felborítja a normális immunműködést és komoly veszélyeknek teszi ki az egészségedet.

Mopszok, akik tudnak élni!

Könnyesre nevettük magunkat, és ezt ti sem ússzátok meg, garantáljuk!

Villámgyorsan elkészíthető feltűzött frizurák a vörös szőnyegről

A sztárok után szabadon... Te mesterfodrász segítsége nélkül is elkészítheted ezeket a feltűzéseket, frizurákat!

Hogyan hanyagoljuk el magunkat kezdő anyaként – szenzációs divattippek

Sokan félnek attól, hogy túlságosan elhagyják magukat, amikor anyává válnak. Ez a grafikusnő elmeséli, hogy ő hogy volt ezzel.

Napi horoszkóp december 9.: a Nyilasok segítőkészségüket bizonyítják, a Bakok ügyei pozitív irányt vesznek

A hét utolsó munkanapján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz mára is üzentek a csillagok!

Olimpiai sportág lehet a cheerleading, azaz a vezérszurkolás

Alig várjuk, hogy a szurkolókat segítő akrobatikus mozgásból is olimpiai sportág legyen! Na és ki lesz a vezérszurkolók vezérszurkolója?

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Ajándékozz egész évre szóló élményt! Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő kiadónk összes lapjára, így az Éva magazinra is. A részletekért látogass ide: elofizetesem.hu/karacsony

Csak 3475 Ft