A legjobb immunerősítő praktikák nyárra – Mire kell figyelni?

A legjobb immunerősítő praktikák nyárra – Mire kell figyelni?
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Tudod, hogy mivel erősítheted a legjobban az immunrendszeredet nyáron? És azt is, hogy mivel ártasz neki a legtöbbet?

Ugye te is tapasztaltad már, milyen átkozottul rosszul tud esni a nátha vagy a magas lázzal járó influenza a 35 fokban? Ilyenkor talán még pocsékabbul érzi magát az ember, mint amikor télen beteg, hiszen a hideg évszakban legalább a bekuckózás illúziója megmarad és persze olyankor a forró tea is sokkal jobban esik. Összegyűjtöttünk néhány olyan immunerősítő praktikát, amelyek nyáron is csodákra képesek, bár pont nyáron hajlamosak vagyunk megfeledkezni róluk. És persze a legjobb immunerősítő tippek mellett a legerősebb immunrombolókat is összeírtuk, amikre ilyenkor különösen figyelni kell.

gif

A legjobb immunerősítő ételek nyárra:

1. Erőleves

Kinek van kedve, ereje három-négy órán át rotyogtatni a húslevest vasárnaponként a tűzhelyen ebben a nagy kánikulában? Arról nem beszélve, hogy ilyenkor annyira nem is kívánjuk a kiadós, forró nedűt, pedig jó lenne gyakrabban enni belőle nyáron is. A húsleves ugyanis rendkívül gazdag hasznos immunerősítő aminosavakban és olyan ásványi anyagokban, amelyek a csontból főnek ki, és amikhez alapvetően csak ritkán tudunk hozzájutni (hiszen nem eszünk csontot, ugye...) Épp ezért olykor-olykor egy tál húsleves bizony nagyon nagyban hozzájárul az immunrendszerünk helyes működéséhez.

2. Fahéj

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de a fahéj nekem egy tipikus téli fűszer. És mégis, néha erőt veszek magamon és megszórom vele bőségesen a kávémat (vagy a tejbegrízemet), mert nagyon jót tesz az emésztésnek, serkenti a vérkeringést, antibakteriális, vírus- és gombaölő hatása van - egyszerűen csak jobban érzem magam tőle, még a közérzetemnek is jót tesz, bármennyire nem kívántam az ízét az elfogyasztása előtt.

3. Grépfrút

Nyáron szerencsére van lehetőségünk jó sok friss gyümölcsöt és zöldséget enni, és ez a tipikusan téli gyümölcs ritkán jut eszünkbe. Ha érezzük, hogy kapar a torkunk, vagy folyik kissé az orrunk, mindenképp érdemes feltankolni belőle, mert ez az egyik leggazdagabb antioxidáns forrás, és rendkívül hatékonyan veszi fel a harcot a náthával szemben.

4. Banán

Nyáron őt is hajlamosak vagyunk hanyagolni, annak ellenére, hogy sokkal több jótékony - és immunerősítő - hatása van, mint például egy almának. Olvass róla többet >>itt és >>itt is.

5. Kefír

Lehet, hogy ezzel egyedül vagyok, de ha melegem van, az egy tejeskávén kívül semmilyen más tejterméket nem kívánok. Pedig a probiotikumokban gazdag kefír vagy natúrjoghurt rendkívül sokat tesz az immunrendszer normális műkédéséért. Az egészséges bélflóra immunrendszerünk egyik alapja, erősítsük hát napi egy csésze finom joghurttal!

Kép
forrás: Europress

Az immunrendszer legnagyobb nyári ellenségei

1. A leégés

Reméljük, idén ez már senkivel nem fog előfordulni, miután olyan nagyon sokat írtak már az okos napozásról! Ha leég a bőrünk, az az egész szervezetet kikészíti, rengeteg energia megy el a regenerálódásra, és sokkal védtelenebbek leszünk a fertőzésekkel szemben. Gondoljatok csak bele, még az ajakherpesz is elő szokott jönni, amikor túlpörköljük magunkat a napon.

2. A túlzott alkoholfogyasztás

Ó, azok a hosszú nyári fröccsözések... Amikor másnap hasogató fejjel és fájó torokkal ébredünk, pedig alig ittunk pár hosszúlépést és hát... igazán hidratáltunk közben rendesen - ismerős? Júliusi forró estéken könnyen eshetünk a túlzott alkoholfogyasztás hibájába, akkor fel sem tűnik, de a szervezetünk bizony megérzi, alaposan megérzi. Legyünk elővigyázatosabbak!

3. A sport elhagyása

Még a hűtőig is nehezünkre esik elmenni, hát még az edzőterembe! Pedig a testmozgás nyáron is fontos, jót tesz, bár való igaz, hogy ha túl nagy a meleg, túlságosan megterhelheti a szervezetünket. Ilyenkor kocogás helyett váltsunk belépőt egy közeli uszodába és rójuk inkább ott a hosszokat.

4. Alváshiány

Ha képtelen vagy aludni a hőségben, muszáj lesz előbb-utóbb valamilyen megoldást találni a problémádra, mivel már egynéhány forgolódással töltött éjszaka is felborítja a normális immunműködést és komoly veszélyeknek teszi ki az egészségedet.

A családi jövedelem befolyásolja a gyermekek szellemi képességeit?

A mellbevágó kutatási eredmény a tekintélyes Nature Neuroscience szakmai folyóiratban jelent meg.

Titkos helyek a nagyvárosban - 4. rész: Prága

Ha nem szereted a tömegturizmust, akkor sem kell lemondanod a legfelkapottabb nagyvárosokról.

Tudod-e, hol készült? Így néznek ki most a Van Gogh-festmények helyszínei

Ilyenek ma a valóságban a Vincent Van Gogh által megfestett helyek.

"Ma a jobb mellem nyerte a lufifújó versenyt..." – kattints, ha te is eltérő méretű cicikkel küzdesz a szoptatás alatt

Az egyik kicsit kisebb, a másik kicsivel nagyobb... vagy mondjuk, épp sokkal. Így megy ez!

Mint két tojás: Vilmos herceg és kisfia gyerekkori fotóit szinte képtelenség megkülönböztetni

Ha nem tudnánk, hogy apáról és fiáról van szó, azt is hihetnénk, hogy ikrek!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Hűsítő nyári akciónk: 3 lapszám most csak 1185 Ft

Csak 1185 Ft