A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A zabpehelyből készülő zabkása hatása a szervezetünkre egészen lenyűgöző – máris soroljuk, mi mindent tud ez a csodaétel!

Ha a reggelente sebtében bekapott falatokat vagy az éhgyomorra letolt dupla kávét lecseréljük egy tál – igen változatosan elkészíthető – zabpehelyre, a zabkása hatása hamarosan érezhető és élvezhető lesz, és egész nap végigkísér bennünket. Minden táplálkozás szakértő és orvos egyetért abban, hogy ez az egyik legegészségesebb élelmiszerünk, egyesek viszont egyenesen a hosszú élet titkát látják benne. De vegyük csak sorra, milyen pozitív hatásai vannak a zabkásának az egészségünkre!

1. A zabkása hatása az étvágyunkra

A zabpehely, amiből a kása készül élelmi rostokban igen gazdag, emiatt gyorsan eltelít, megakadályozva a túlevést. Egy csésze zabkása nagyjából 4 gramm rostot tartalmaz: a nőknek 20, a férfiaknak 30 gramm rostot kellene fogyasztaniuk naponta. Emellett ez a finomság csökkenti a magas koleszterinszint kialakulásának kockázatát és egyensúlyban tartja a vércukorszintet.

2. A zabkása hatása az energiaszintre

A zabpehely komplex szénhidrátokban gazdag, ami azt jelenti, hogy ezek lassan, fokozatosan szívódnak fel, így hosszú ideig képesek kiegyenlíteni az energiaszintet. Emelett a kásához felhasznált tej fehérjét is tartalmaz – így a kettő együtt tökéletes kis kombót alkot. Sőt, még fokozni is lehet a dolgot hozzáadott mézzel, bogyós gyümölcsökkel vagy dió-, mogyorófélékkel.

Olvasd el ezt is!

3. A zabkása erősíti az immunrendszert

Mivel igen gazdag A-vitaminban, elősegíti a sejtek fejlődését, regenerálódását, és segítségével hatékonyabban küzdhet a szervezet a szabadgyökök ellen is. Egy csésze zabkása a nők számára ajánlott napi A-vitamin bevitel több mint felét tartalmazza.

4. A zabkása vasban gazdag

A zabkása hatása főleg a nők esetében lehet igen jelentős: nekünk ugyanis több vasra van szükségünk, mint a férfiaknak, ráaadásul valamiért a nők szervezetében a vas rosszabbul szívódik fel, mint a férfiakéban. Jó hír, hogy egy csészényi zabkásában a napi ajánlott vasbevitel 80 százaléka megtalálható. És nagy eséllyel mindez hasznosul is!

5. A zabkása hatása a csontokra

Mivel nagyon magas a kálcium és a foszfor tartalma, csontjainkra és így a fogainkra is nézve is rendkívül egészséges. Ezek az ásványi anyagok ráadásul az izmok regenerálódását is segítik, így a rendszeresen sportolók számára tökéletes reggeli választás lehet egy tál mézzel vagy nádcukorral édesített, tejben vagy vízben készült zabkása.

Így készítsd el a zabpelyhet, ha csak 10 perced van: a szupergyors receptért kattints ide!

A legjobb zabkása recept futóknak: kattints érte ide!

Mindenki tudja, hogy létezik 11 különbség női és férfi munkaerő között

Találjátok ki, melyik nemet övezi nagyobb megbecsülés.

Te leveszed a cipődet, ha vendégségben vagy?

Nem mindenkinek egyértelmű, és olyan is akad, aki szerint erre senki sem kötelezhető...

Terhesség előtti bakancslista, ami segíthet ellazulni

Készítsd fel magad testben és lélekben az anyaságra!

Így mentette meg a 10 éves fiú koraszülött öccse életét

A 10 éves Jayden Fontenot-t igazi hősként tisztelik Amerika-szerte, miután múlt pénteken világra segítette kisöccsét, aki idő előtt, a 34. hétre érkezett.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Éva 1 éves előfizetés (10 lapszám) - Sulinap akció

Csak 3475 Ft