A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A zabpehelyből készülő zabkása hatása a szervezetünkre egészen lenyűgöző – máris soroljuk, mi mindent tud ez a csodaétel!

Ha a reggelente sebtében bekapott falatokat vagy az éhgyomorra letolt dupla kávét lecseréljük egy tál – igen változatosan elkészíthető – zabpehelyre, a zabkása hatása hamarosan érezhető és élvezhető lesz, és egész nap végigkísér bennünket. Minden táplálkozás szakértő és orvos egyetért abban, hogy ez az egyik legegészségesebb élelmiszerünk, egyesek viszont egyenesen a hosszú élet titkát látják benne. De vegyük csak sorra, milyen pozitív hatásai vannak a zabkásának az egészségünkre!

1. A zabkása hatása az étvágyunkra

A zabpehely, amiből a kása készül élelmi rostokban igen gazdag, emiatt gyorsan eltelít, megakadályozva a túlevést. Egy csésze zabkása nagyjából 4 gramm rostot tartalmaz: a nőknek 20, a férfiaknak 30 gramm rostot kellene fogyasztaniuk naponta. Emellett ez a finomság csökkenti a magas koleszterinszint kialakulásának kockázatát és egyensúlyban tartja a vércukorszintet.

2. A zabkása hatása az energiaszintre

A zabpehely komplex szénhidrátokban gazdag, ami azt jelenti, hogy ezek lassan, fokozatosan szívódnak fel, így hosszú ideig képesek kiegyenlíteni az energiaszintet. Emelett a kásához felhasznált tej fehérjét is tartalmaz – így a kettő együtt tökéletes kis kombót alkot. Sőt, még fokozni is lehet a dolgot hozzáadott mézzel, bogyós gyümölcsökkel vagy dió-, mogyorófélékkel.

Olvasd el ezt is!

3. A zabkása erősíti az immunrendszert

Mivel igen gazdag A-vitaminban, elősegíti a sejtek fejlődését, regenerálódását, és segítségével hatékonyabban küzdhet a szervezet a szabadgyökök ellen is. Egy csésze zabkása a nők számára ajánlott napi A-vitamin bevitel több mint felét tartalmazza.

4. A zabkása vasban gazdag

A zabkása hatása főleg a nők esetében lehet igen jelentős: nekünk ugyanis több vasra van szükségünk, mint a férfiaknak, ráaadásul valamiért a nők szervezetében a vas rosszabbul szívódik fel, mint a férfiakéban. Jó hír, hogy egy csészényi zabkásában a napi ajánlott vasbevitel 80 százaléka megtalálható. És nagy eséllyel mindez hasznosul is!

5. A zabkása hatása a csontokra

Mivel nagyon magas a kálcium és a foszfor tartalma, csontjainkra és így a fogainkra is nézve is rendkívül egészséges. Ezek az ásványi anyagok ráadásul az izmok regenerálódását is segítik, így a rendszeresen sportolók számára tökéletes reggeli választás lehet egy tál mézzel vagy nádcukorral édesített, tejben vagy vízben készült zabkása.

Így készítsd el a zabpelyhet, ha csak 10 perced van: a szupergyors receptért kattints ide!

A legjobb zabkása recept futóknak: kattints érte ide!

Még annál is több előnye van, mint gondolnánk! Ezért jó, ha együtt eszik a család

Érdekes kutatások láttak napvilágot a közös családi étkezésről!

Így fejlesztheted az önbecsülésedet! - 10 ábra, ami nagyon betalál

Talán te észre sem veszed magadról, hogy nem megfelelő az önbecsülésed. Ezek az ábrák most tiszta vizet öntenek a pohárba!

Napi horoszkóp június 26.: a Kosok kilépnek a komfortzónájukból, a Rákok kitartásuknak köszönhetik sikereiket

A hét első napján is érdemes elolvasni a horoszkópod, mert a csillagok mára is üzentek Neked!

10+1 hasznos kisbabaholmi, amit minden anyuka elfogadna

Ezek a klassz találmányok biztosan elkélnének egy-két gyerekszobában.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Hűsítő nyári akciónk: 3 lapszám most csak 1185 Ft

Csak 1185 Ft