A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

A zabkása hatása az egészségre: ez lehet a sikeres diéta titka!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A zabpehelyből készülő zabkása hatása a szervezetünkre egészen lenyűgöző – máris soroljuk, mi mindent tud ez a csodaétel!

Ha a reggelente sebtében bekapott falatokat vagy az éhgyomorra letolt dupla kávét lecseréljük egy tál – igen változatosan elkészíthető – zabpehelyre, a zabkása hatása hamarosan érezhető és élvezhető lesz, és egész nap végigkísér bennünket. Minden táplálkozás szakértő és orvos egyetért abban, hogy ez az egyik legegészségesebb élelmiszerünk, egyesek viszont egyenesen a hosszú élet titkát látják benne. De vegyük csak sorra, milyen pozitív hatásai vannak a zabkásának az egészségünkre!

1. A zabkása hatása az étvágyunkra

A zabpehely, amiből a kása készül élelmi rostokban igen gazdag, emiatt gyorsan eltelít, megakadályozva a túlevést. Egy csésze zabkása nagyjából 4 gramm rostot tartalmaz: a nőknek 20, a férfiaknak 30 gramm rostot kellene fogyasztaniuk naponta. Emellett ez a finomság csökkenti a magas koleszterinszint kialakulásának kockázatát és egyensúlyban tartja a vércukorszintet.

2. A zabkása hatása az energiaszintre

A zabpehely komplex szénhidrátokban gazdag, ami azt jelenti, hogy ezek lassan, fokozatosan szívódnak fel, így hosszú ideig képesek kiegyenlíteni az energiaszintet. Emelett a kásához felhasznált tej fehérjét is tartalmaz – így a kettő együtt tökéletes kis kombót alkot. Sőt, még fokozni is lehet a dolgot hozzáadott mézzel, bogyós gyümölcsökkel vagy dió-, mogyorófélékkel.

Olvasd el ezt is!

3. A zabkása erősíti az immunrendszert

Mivel igen gazdag A-vitaminban, elősegíti a sejtek fejlődését, regenerálódását, és segítségével hatékonyabban küzdhet a szervezet a szabadgyökök ellen is. Egy csésze zabkása a nők számára ajánlott napi A-vitamin bevitel több mint felét tartalmazza.

4. A zabkása vasban gazdag

A zabkása hatása főleg a nők esetében lehet igen jelentős: nekünk ugyanis több vasra van szükségünk, mint a férfiaknak, ráaadásul valamiért a nők szervezetében a vas rosszabbul szívódik fel, mint a férfiakéban. Jó hír, hogy egy csészényi zabkásában a napi ajánlott vasbevitel 80 százaléka megtalálható. És nagy eséllyel mindez hasznosul is!

5. A zabkása hatása a csontokra

Mivel nagyon magas a kálcium és a foszfor tartalma, csontjainkra és így a fogainkra is nézve is rendkívül egészséges. Ezek az ásványi anyagok ráadásul az izmok regenerálódását is segítik, így a rendszeresen sportolók számára tökéletes reggeli választás lehet egy tál mézzel vagy nádcukorral édesített, tejben vagy vízben készült zabkása.

Így készítsd el a zabpelyhet, ha csak 10 perced van: a szupergyors receptért kattints ide!

A legjobb zabkása recept futóknak: kattints érte ide!

Ők voltak a legszebbek a People’s Choice Awards-on

Blake Lively négy hónappal a szülés után miniruhában feszített, Jennifer Lopez csak úgy ragyogott, Kristen Belle pedig különleges overált választott.

Így készítsd fel pattanásos bőrödet az esküvődre

Problémás a bőröd, de az esküvődön szeretnél makulátlanul megjelenni? Segítünk!

Javíts az edzéseid hatékonyságán!

Hozd ki a legtöbbet az edzéseidből végre!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

15 lapszám 10 áráért! Az Éva magazin több, mint gondolnád. Ha most rendeled meg az Éva magazint, 15 lapszámot kapsz 10 áráért! Az előfizetési díj így 10 425 Ft helyett most csak 6950 Ft. Jól hangzik, igaz?

Csak 6950 Ft