Idén újra szupertrendi! 60 év után még mindig ezért a cipőért bolondulnak a nők

Borítókép: Idén újra szupertrendi! 60 év után még mindig ezért a cipőért bolondulnak a nők
Ez nem puszta divathóbort!

Annak ellenére, hogy az ikonikus cipőt már 60 évvel ezelőtt álmodta meg és dobta piacra Coco Chanel, még mindig ez az a darab, amire a fashionisták esküsznek. A világ legnépszerűbb és legtöbbet fényképezett magas sarkújának nevezik, és bár minden szezonban új stílust kap, pár nap alatt sold out. De vajon mi teszi ennyire népszerűvé?

Chanel azt vallotta, hogy funkcionális elemekkel kell meghatározni a nők öltözködését. Elvetette a díszítést, jellegzetes stíluselemeket vett át a férfidivatból, és az így megalkotott sportos, funkcionális darabokkal új típusú eleganciát teremtett. 1957-ben Coco egy olyan cipőt tervezett, ami hasonlít a férfiak lábbelijeihez, de a nők minden igényét kiszolgálja.

Így készült el az első változat fekete és világosbarna bőrből – hiszen a kontrasztos színkombináció optikailag kisebbnek mutatja a lábfejet és hosszabbnak a lábat –, és kapott egy pár centis sarkat, hogy egész nap kényelmes legyen a viselete. Jól hangzik ugye?

Azóta is ezek a jellemzők a Chanel törpesarkú sikerének titkai, és úgy tűnik, hogy hiába telt el 60 év, azóta sem tudtak jobb, szebb, praktikusabb női cipőt feltalálni. Ha egy eredetire nem is, szerintünk egy hasonlóra minden nőnek érdemes benevezni, hiszen a törpesarkú cipők idén amúgy is elsőszámú trendnek számítanak.

Még vacillálsz? Ezek a fotók majd meggyőznek, hogy minek van ott a helye a cipőgyűjteményedben!